WARNING!
BLOOD (JUST LITTLE BIT)
Keesokan harinya,semua elemantal brothers kecuali Hali pergi ke gerai Tok Aba untuk membantu Tok Aba membuka kedai.
Halilintar hanya duduk di ruang tamu sambil membaca novel yang dibelinya semalam sebelum pulang ke rumah.
Sya hanya duduk di dalam bilik dan termenung apabila mengingati kenangan pahitnya dahulu.Perlahan-lahan air jernih turun di tubir mata Sya menandakan dia sedang bersedih sekarang.Sya dengan cepat menghapus air matanya itu dan berjalan menuruni tangga.
Dapat dia lihat Halilintar sedang membaca novel tapi tidak dapat dia lihat kerana tajuk novel itu menghadap kedepan.Dia hanya menghela nafas pendek dan pergi ke arah dapur untuk minum air kosong.
Sedang cawan yang dipegang dan telah pun terisi air Sya mengambil tempat di meja makan dan duduk di kerusi berhadapan dengan meja.Sya kembali termenung meratapi masa lalu yang gelap.Yang kau pergi meratapi masa lalu buat ape?Baik meratapi nasib yang hari ii ade kelas online ni.Kerja sekolah banyak woe!
Setelah menghabiskan tegukkan terakhir,Sya pergi ke sinki untuk membasuh cawannya sebelum meletakkan ia ke tempat asalnya.
Sekilas Sya terpandang pisau yang tercacak di tempat pisau kayu itu dan perlahan-lahan mendekati pisau itu.Sya mengambil pisau itu dan direnungnya dalam.Kalau pisau tu ade tangan,mesti dah lama dia tamparnya muka budak ni.
Dan pada masa itulah,kenangan yang paling dia tak nak ingat muncul difikirannya.Iaitu dia dipaksa untuk minum air buatan pembulinya...
Air longkang.
Flashback~
Sya berjalan di koridor untuk menuju ke bilik guru untuk menghantar kerja sekolahnya semalam.Siti tiada masa itu kerana dia cuti demam.
Tanpa Sya sedari,dua orang pelajar perempuan sebaya dengannya sedang menunggunya lalu didepan tandas.Dua orang perempuan itu tersenyum sinis apabila mendapati Sya semakin hampir dengan mereka.Apabila Sya sudah berada betul-betul di depan tandas mereka terus menariknya masuk ke dalan tandas.
Sya:E-eh?!Korang nak ape hah?!
Fatin:Ouh tak ada apa...cuma...
Ina:NAK BAGI KAU MINUM AIR BERKHASIAT NI JE!
Dan Fatin terus memerangkap pergerakkan Sya dan Ina memasukkan air itu ke dalam mulut Sya.
Sya meronta-ronta minta dilepaskan namun pergerakkan dia hanya sia-sia kerana Fatin telah mengunci pergerakkannya.Setelah habis air itu masuk ke dalam kerongkol Sya,mereka berdua terus melarikan diri dan meninggalkan Sya dalam keadaan mual.
Sya gagahkan dirinya juga untuk pergi ke sinki dan memuntahkan semula air itu.Dia menangis seorang diri di dalam tandas dan mengambil keputusan untuk merahsiakan ini daripada keluarganya dan Siti.
Flashback end~
Sya hanya menatap kosong pisau itu dan mengalihkan mata pisau di tangannya.
YOU ARE READING
Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy
AdventureSya seorang adik perempuan kepada 7 adik-beradik elemental.Dia baru sahaja berpindah ke Pulau Rintis atas permintaan ayah dan ibunya. Sya memiliki sifat yang ceria namun disebalik keceriaannya itu terdapat satu rahsia yang disembunyikan dari keluar...