Prank

5 2 0
                                    

Keesokan paginya,macam biasa Gempa dan Sya akan buat sarapan untuk mereka semua.Pagi ni diorang berdua tak masak banyak.Diorang hanya masak mee goreng dan telur goreng.

Setelah siap membuat sarapan,Gempa  yang pergi kejutkan diorang.Kalau harapkan Sya,tak pasal ii pagi tu dah kecoh sebab Sya kejutkan diorang guna cara yang tidak munasarawak langsung!

Skip time sarapan~

Diorang sekarang ni ada kat ruang tamu.Masing-masing membuat hal sendiri dan ucapkan tahniah kepada TV sebab dia yang tengok diorang.Pembaziran betul!

Gempa dengan Blaze tak ada kat ruang tamu.Gempa tengah sidai pakaian diorang dan Blaze pula tengah main freefire kat dalam bilik dia.

Sya:(dalam hati) haih bosannya!Nak buat ape ye sekarang?(fikir) hah!Aku tahu nak buat ape...(creepy smile)

Taufan:(perasaan Sya senyum menakutkan) Kau kenapa ni Sya?Tiba-tiba je senyum.Dah la seram!

Semua yang berada di situ mengalihkan pandangan mereka kepada Sya.Sya hanya memandang datar ke mereka.

Sya:Tak de ape la...Sya nk naik atas jap.(terus pergi)

Halilintar:Macam ade yang tak kene je ni.

Ais:Biar je lah dia (sambong tidur)

Di tingkat dua~

Sya sedang berjalan menuju ke biliknya setelah dia mendapat idea bagaimana mahu prank Blaze~

Setelah sampai di hadapan bilik,Sya memegang dan memulas tombol pintu untuk masuk ke dalam.

Sya mengambil beberapa peralatan untuk memulakan sesi prank abangnya.Setelah mengambil semua barang yang diperlukan,Sya mengatur langkah menuju ke bilik Blaze.

Dia meletakkan penyepit baju plastik di hadapan pintu bilik Blaze.Mestilah plastik,kalau besi tak ke naya terpijak?Huhh dia punya nikmat lain macam nanti.

Setelah siap menyusun dengan 'cantik' penyepit itu di depan pintu,Sya mendekati pintu bilik Blaze dan memejamkan matanya untuk menurunkan suhu di dalam bilik Blaze.Sejuk woe!Rasa macam duduk kat Amerika pulak.

Blaze yang sedar suhu biliknya menurun secara mendadak terus memberhentikan jarinya daripada bermain game.Dia memposisikan baringnya kepada duduk dan menyusun langkah untuk keluar dadipada bilik itu.Yelah Sya pergi turunkan suhu bilik sampai jadi 15°!Blaze tu dah la tak tahan sejuk.Karang tak pasal ii demam pulak nanti.

Blaze memulas tombol pintu dan menarik tombol itu dan dia ternampak yang Sya berada di tangga dengan keadaan terjengket-jengket untuk melarikan diri.

Blaze:Woi!Kau yang buat suhu bilik aku turun ye?!Mari sini.Jangan nak lari!

Sya:Alamak!(dalam hati) oh god,please help meh!

Sya dengan pantasnya turun ke bawah meninggalkan Blaze yang sedang dilanda amarah.

Yang lain di bawah termasuk Gempa yang sudah selesai menyidai baju terkejut dengan jeritan yang membingitkan telinga itu.

Solar:Eh?Tu bukan suara Blaze ke?

Halilintar:Aku dah agak dah.

Thorn:Hm?Apa benda?

Taufan:Sya kacau Blaze la tu..biar je lah dia.

Sya sudah sampai ke bawah dengan keadaan yang tercungap-cungap tidak cukup nafas.Gempa yang melihat Sya terus bertanya.

Gempa:Kenapa ni Sya?

Sya:Shhh!Jangan bagitahu abang Blaze Sya dekat mana tau!(terus lesap)

Sya berada di luar rumah.Dia membuat tangga menuju ke atas atap untuk melarikan diri daripada Blaze.Semua yang berada di dalam rumah melihat kejadian itu kecuali Blaze.Sebab Blaze masih berasa di atas.Marah lagi kot sampai lambat turun.

Thorn:Wuish padu betol!

Taufan:Haah!Dah buat tangga lepastu hilang macam tu je.

Yang lain hanya mampu bersweatdropped melihat perangai mereka sampai diorang tidak sedar Blaze berada di belakang mereka.

Blaze:Korang ade nampak Sya tak?!(pandangan tak puas hati)

Taufan:E-erk?!Kenapa kau cari dia?

Blaze:Dia pergi turunkan suhu bilik aku lepastu dia letak penyepit baju kat depan bilik aku?!Kau ingat tak sakit ke bila terpijak!Nasib baik plastik.

Yang lain hanya meng'oh'kan sahaja sambil menganggukkan kepala.Ade yang tengah tahan gelak.

Halilintar:Manalah kitorang nam-

Thorn:Sya ade kat atas atap!Tengah menyorok.

Semua memandang terkejut ke arah Thorn kecuali Blaze.

Semua kecuali Blaze,Thorn:(dalaam hati)Aku harap umur kau masih panjang lagi Sya...

Blaze terus keluar daripada rumah dan memandang atap rumah.Dan betul kata Thorn,Sya ade di atas atap.

Sya:Alamak!Siapa pulak yang bagitahu yang akh ade kat sini?!Habislah aku...

Blaze:Jangan nak lari lagi!

Sya:Ampun!!

Yang berada di dalam rumah hanya menyaksikan perlawanan sengit diantara Sya dan Blaze yang sedang bergelut di luar rumah.

Ais:Aku harap roh dia dicucuri rahmat

Semua kecuali Ais:Kami pun harap begitu...

Sya:Oi!Aku tak mati lagilah!!💢💢💢



















Tbc~

Author harap sangat ade yg vote cerita ni walaupun author rase itu mustahil.Terima kasih kepada yang follow acc ni.Tak sangka ade lagi orang yang baik hati selain SILENT READER.

Author tak paksa tapi tolonglah walaupun 10 je vote yang author dapat tu pun dah gembirakan author.

Terima kasih jugak sebab dah baca cerita yang teruk ni

SYAPETIR OUT

Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy Where stories live. Discover now