Alamak!

19 3 8
                                    

Pada malam itu

.

.

.

.

Semua sudah berada di bawah untuk membincangkan hal itu kecuali Sya.Semua masih menunggu kedatangan Sya.

Ais:Ishh,mana Sya ni!Aku mengantuklah(yawn)

Blaze:Kau ni Ais,tunggulah kejap nanti dia turunlah.

Sedang mereka berbual,Sya sudah keluar dari bilik dan menuju ke ruang tamu dan tidak memakai sarung tangan.Maklumlah 'bende' tu tak besar sgt:v.

Halilintar:Hah,tu pon kau.Si Ais ni bising nk tido.Sakit telinga aku dengar.

Sya hanya tersengih manakala Ais hanya menjeling dan kembali diam.

Sya:Emmmm,korang nak bincang ape?(duduk di satu lagi sofa)

Gempa:Macam ni cerita dia,semalam kitorang baru balik dari kedai Tok Aba lepastu nampak kau tertidur kat atas sofa mungkin kau kemas rumah waktu tu?Halilintar pergi dekat kau dan dia nampak cincin atas dia warna biru....

Halilintar:Lepastu aku tekanlah dan secara tiba-tiba satu video keluar dari cincin tu maksudnya hologram...

Taufan:Kitorang pon tekanlah butang start,then video tu pon hidup.Kitorang nampak sorang perempuan....

Blaze:Pakaian dia macam mekanik lepastu dia ade kata "beritahu perkara yang sebenar secepat yang mungkin"

Ais:Ape lagi yang kami tak tahu pasal kau Sya?

Thorn:Bagitahu je bende boleh bincang.

Solar:Haah mana tahu kitorang boleh tolong kau lawan musuh yang dia kata tu.

Sya hanya mendiamkan diri kerana dia betul2 tertekan sekarang ni.Bila-bila masa je dia boleh 'berubah'.Memang betul dia biarkan diorang tengok video tu tapi dia tak tahu macam mana nak terangkan.

Gempa:Sya,aku mintak kali ni kau terus terang dengan kitorang...

Thorn:Betul tu Thorn tak nak Sya cedera!

Sya semakin lama semakin tertekan dan akhirnya dia bangun daripada duduk dan pergi ke tangga.Belum sempat dia naik ke atas suara dingin Halilintar menghalangnya naik ke bilik.

Halilintar:Kau nak pergi mana (suara menyeramkan)

Sya hanya terkaku di tangga dan menundukkan kepala di bawah.Blaze dengan berani cap badaknya pergi ke arah Sya dan memegang bahunya.Sekali Sya tepis kuat tangan Blaze dari bahu dia (corona kan:v).Yang lain hanya menunjukkan eksperasi terkejut dan semestinya paling terkejut ialah Blaze.(sape suroh ko pegang bahu dia;))

Sya memandang ke depan dan menghadap mereka semua.Alangkah terkejutnya mereka apabila warna mata milik Sya bukan warna hitam biasa malah bertukar menjadi blue sky.Semua elemental brothers sudah takut.Gempa berada di hadapan sekali untuk melindungi mereka dan cuba menenangkan Sya.

Ditangan Sya sudah siap sedia dengan pisau yg entah dari mana datang dan pakaiannya dah berubah.Sya memandang tajam ke arah mereka.Gempa dapat merasakan yg pandangan Sya penuh dengan trauma dan ketakutan.

Gempa:Sya,cuba b-bawak bertenang,kita bincang pasal bende ni elok2 ok?

Gempa cuba memegang lengan Sya tetapi Sya dengan pantas merentap kembali tangannya dan mula mengeluarkan air mata.

Sya:Korang memang paksa Sya untuk bagitahu semua bende kan?!(hunus pisau dekat diorang)

Taufan:Sya kitorang tak paksa pun,kami hanya nak membantu.(sambil menarik Gempa ke belakang)

Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy Where stories live. Discover now