memori lama

9 2 0
                                    

Kelihatan Gempa merenung lama Sya yang sudah gelabah di depan pintu rumah it bersama dengan Halilintar di sebelahnya.

Sya:Weh,asal abang kau tu?Kenapa dia renung aku macam tu?!Tangan aku tengah sakit ni!(bisik)

Halilintar:kejap la(bisik)

Halilintar memetik jarinya dihadapan muka Gempa supaya dia tersedar dari lamunannya itu.

Halilintar:Gempa?Gempa!

Gempa tersentak dan terus mengalihkan pandangan ke arah Halilintar.

Gempa:Ha?Ye?

Halilintar:Kenapa kau tenung budak ni?Tangan dia tengah luka tu.Tolong rawatkan sebab aku nak terus naik pergi atas dan ni barang kau.

Halilintar menghulurkan dua buah plastik yang berisi barang-barang keperluan dapur dan mendekatkan bibirnya ke telinga ke Gempa.

Halilintar:Lagi satu,aku tak tahu nak rawat luka macam mana.Jadi kau jelah yang rawat dia.(bisik)

Setelah itu, Halilintar terus melangkah menaiki tangga.Hek eleh,dah buat tangan orang luka,bukannya nak rawat ataupun tunggu dulu.

Gempa:Ermmm,kenapa awak pakai mask?

Sya:T-tak ada apa!Saja je.

Gempa:Ouh,marilah masuk dulu,saya akan rawat luka tu.

Sya:Hehe terima kasih.

Gempa mempersilakan Sya untuk duduk di sofa dan meminta Thorn untuk membawa first aid yang berada di dalam laci dapur.Setelah itu,Gempa bertanya kepada Sya tentang namanya.

Gempa:Apa nama awak eh?

Sya terdiam sebentar dan teringat kembali pesanan Siti semasa mereka di dalam bilik untuk berbual.

Flashback~

Siti:Sya,aku nak cakap sikit ni.Boleh tak?

Sya:Apa dia?

Siti:Sikit.

Sya memandang datar ke arah Siti yang sudah menghamburkan tawanya di katil sebelah.

Sya:Betul-betullah!

Siti:Okok,gurau je.Ni,aku nak cakap yang kalau ada orang tanya nama kau siapa,kau jangan bagitahu nama sebenar kau tau.Bagitahu la nama apa-apa pun asalkan jangan nama betul.

Sya: Kenapa kena macam tu pula?

Siti: Bahaya la,kau ikut je cakap aku.Boleh?

Sya:Hm,yelah...

End flashback~

Gempa:Awak?

Gempa melambaikan tangan di hadapan muka Sya dan serta-merta lamunan Sya terhenti.

Sya:Erm,apa tadi kau tanya?

Gempa:Saya tanya nama awak apa?

Sya:Ouh,panggil je Nadia.

Gempa:Ok.Sekarang Nadia duduk sini dulu.Biar Gempa buat air kejap.

Sya:Ok.

Gempa mengatur langkah pergi ke arah dapur untuk membuat air dan Sya kembali melihat sekeliling rumah tersebut.

Sya's pov

Aku bangun daripada sofa yang aku duduk itu sambil meneliti tanganku yang sudah berbalut.Lenguh kot duduk lama-lama atas sofa tu!Boleh sakit pinggang aku!Eh kejap.kenaoa aku rasa macam aku kenal rumah ni?Eish,jangan mengarutlah!Aku kan duduk kat rumah Siti.

Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy Where stories live. Discover now