Mungkin chapter ni akan jadi 99.9% flashback tentang bagaimana Sya dan Siti terjumpa Hafidz.Kenapa 99.9%? Sebab dettol pon dijamin bersih 99.9%😂.
Flashback~
Sya dan Siti bersiar-siar di taman reakreasi sambil memakan aiskrim di tangan mereka.Aiskrim tu atas kon,bukan atas tangan~
Tiba-tiba mereka terdengar bunyi serangan berhampiran dengan kawsan mereka berjalan.Mereka memandang sesama sendiri sebelum mengatur langkah pergi ke arah bunyi tersebut.Setelah mereka sampai,mereka berdua terkejut melihat huru-hara yang sudah dirancang oleh seorang remaja lelaki di tengah ii padang itu.
???:Cari budak tu sekarang!Kita kena rampas dia punya kuasa!Jaga tebusan ii tu!Jangan bagi terlepas.
Sya:WOI!!
Lelaki itu berpaling ke arah belakang dan menerima sebuah 'hadiah' daripasa Sya.Siti hanya mengikuti dari belakang dan mula menyelamatkan tebusan ii tersebut.
???:Datang pun kau.Aku ingat kena serang tempat ni sampai hancur baru kau datang.
Sya merengus kasar dan meneruskan serangan ke arah muka penjahat tersebut.
Sya:Kau siapa hah?!
???:Aku Hafidz.Aku datang sini untuk rampas kuasa kau!
Justeru itu,Hafidz memulas tangan Sya tanpa belas kasihan.Jelas kedengaran bunyi tulang retak di tangan kiri Sya.Sya mengerang kesakitan sambil menatap Hafidz dengan pandang membunuh.Hafidz hanya tersenyum sinis melihat Sya berada dalam kesakitan.
Tidak lama selepas itu,Siti datang dari arah belakang dan melempar gasingnya ke arah Hafidz.Gasing itu berlanggaran sesama sendiri lalu berputar ke arah Hafidz dengan laju.
Ketika itu Hafidz sudah mengeluarkan pisau lipatnya dan melibas ke arah Sya dan serangan itu tidak berjaya kerana dia diserang dari arah belakang.Hafidz berpaling ke arah gerangan yang berani menyerangnya secara hendap.
Dapat dia lihat,Siti memandangnya dengan tatapan tajam dan marah kerana mencederakan rakannya.Hafidz dengan sepantas kilat berlari untuk mentetak bahagian leher Siti.Siti menahan serangan itu dengan tali gasingnya dan satu gasing keluar dan terus menyerang bahagian leher Hafidz.Hafidz dengan cekap membuat backflip dan mengundur beberapa langkah kebelakang.
Sedang leka mereka berlawan,Sya mengambil peluang untuk menyerang Hafidz dari belakang.Tetapi dia dihalang oleh konco-konco Hafidz yang baru sahaja sampai di situ.Sya merengus kasar dan menggunakan kuasanya untuk menyerang konco-konco Hafidz.
Mereka semua hanya membeku tetapi tidak mereput dan mengeluarkan asap ungu.Ini kerana kuasa Sya hanya berkesan kepada barang ii sahaja.Kalau manusia,dia hanya dapat membekukan sahaja.
Setelah selesai belasah konco-konco Hafidz,Sya berpaling ke arah Siti.Kelihatan Siti berjaya menumpaskan Hafidz dengan gasing magnetnya.Siti tersenyum suka apabila melihat Hafidz tersangkut di dalam serangannya.
Sya:Siti!Kita nak buat ape sekarang ni?
Siti:Biar je lah.Malas nak ambik tahu...
Sya:Oklah.Jom balik rumah.
Siti hanya menganggukkan kepala dan mereka berdua jalan balik ke rumah masing-masing dengan gelak-ketawa.
Sementara itu,hujan turun membasahi bumi dan serta merta magnet itu hilang daripada badan Hafidz.Dia terjatuh ke tanah dan tidak sedarkan diri.
Flashback end~
Sya:Macam tu lah ceritanya.
Semua kecuali Sya:Ooo
Gempa:Kuasa tu?
Sya:Errr.....kuasa ni dapat daripada sebuah gua.Tapi Sya tak beberapa ingat kejadian tu.
Taufan:Oh,takpelah.Tak payah bagitahu.
Ais:Huarghh....aku ngantuklah....
Solar:Yelah.Dah pukul 11 ni.
Blaze:Jom masuk tidur!
Mereka hanya menatap datar memandang Blaze.Selalunya,Ais yang beria kalau bab tidur.Kali ni,Blaze pulak.
Mereka jalan memasuki bilik masing-masing dan melelapkan mata dibuai mimpi.
Tbc~
Selamat tahun baru korang! Sya harap 2021 ni memberi harapan yang bagus dan pandemik covid-19 akan hilang dengan cepat.
Ingat.Jaga kebersihan diri.Walaupun dah masuk 2021 tak semestinya kita terselamat daripada jangkitan covid-19.
Sape rindu tahun 2020.Angkat kaki!
Hehehe,terbaik!Sya doakan kepada orang yang baca dan vote cerita Sya ni,terhindar daripada jangkitan covid-19.Amin...SYAPETIR OUT!
YOU ARE READING
Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy
AdventureSya seorang adik perempuan kepada 7 adik-beradik elemental.Dia baru sahaja berpindah ke Pulau Rintis atas permintaan ayah dan ibunya. Sya memiliki sifat yang ceria namun disebalik keceriaannya itu terdapat satu rahsia yang disembunyikan dari keluar...