Elemental brothers terkejut apabila melihat salah seorang dari dua org perempuan tadi.
•
•
•
•
•
Kejadian tadi masih belum tamat.Malah makin teruk kawasan itu dibuatnya.Elemental brothers cuba menyelamatkan orang ramai dari kawasan itu menggunakan kuasa mereka.Setelah orang ramai beredar mereka kembali semula ke tempat itu.Diorang tak tolong tapi TOLONG tengok.
Blaze:Weh Gempa.Takkan tengok je.Tak payah tolong?
Gempa:T-tak..a-aku pun tak t-tahu nak buat ape sekarang...betul ke itu Sya yg kita kenal?
Thorn:Betullah itu Sya.Takkan orang lain pulak.
Taufan:Haih kau ni..maksud Gempa takkan perangai Sya psycho macam tu...
Solar:Haahlah.Yang aku tahu dalam rumah kita Gempa je psycho.
Gempa hanya menjeling tajam kepada Solar.Manakala Solar hanya tersengih macam kerang busuk.Mereka sambung semula melihat perlawanan tadi.
Siti:Woi!Tak kenal erti penat ke hah?!Aku malas nak buat cara kasar tapi kau ni dah melampau!
K.Penjahat:Suka hati kitoranglah!Yang kau datang tiba ii ni dah knp!Kacau betullah!
Sya:Hek eleh kau!Mentang ii kitorang pernah lawan kau,kau pulak nk tunjuk kuat!Aku habiskan jelah bende ni...
Sya mahu menembak ke arah K.Penjahat tersebut namun ade satu peluru laju ditembak oleh salah seorang konco penjahat itu.Sya tidak sempat mengelak terkena serang tersebut di bahagian dadanya (tapi tak kena jantung).Membulat mata Sya dengan tembakan tersebut.K.Penjahat tersebut tersenyum sinis lalu beredar dari situ bersama konconya.
Siti dan elemental brothers meluru ke arah Sya dengan muka terkejut dan hampir menangis.
Siti:W-weh korang call ambulans sekarang!
Halilintar:B-baik!
Gempa:Sya tahan kjp!Ambulans dh nk sampai!Kjp je lagi.
Muka Sya seperti sedang memucat dan lama-kelamaan badan Sya tidak bergerak menandakan dia sudah pengsan.Beberapa minit menunggu,akhirnya ambulans sampai dengan beberapa orang pekerjanya.
Siti:T-tolong selamatkan k-kawan saya...
Siti sudah menangis teresak-esak di dalam ambulans.Setelah merempuh jalan raya dengan hanya beberapa minit mereka pun sampai.Sya dihantar ke bilik kecemasan dan pintu tersebut tertutup.Siti yang hampir masuk ke bilik kecemasan segera di halang oleh nurse.
Nurse:Kamu tunggu diluar.Biar kami yang uruskan dia.
Siti hanya menganggukan kepala perlahan.Di dalam kepalanya sudah memikirkan hal yang negatif.Amboi kau nak sgt ke Sya tu mati:v.Siti kembali tenang sedikit dan duduk di kerusi dekat luar bilik kecemasan.Elemantal brothers memandang sayu ke arah Siti dan mereka juga turut risau.Yelah risau dh adik nakal diorang ann.
Blaze:Weh,macam mana korang guna pistol tu tadi?Lepastu korang lawan ngan penjahat tadi!Bapak ahh!(teruja)
Gempa:Blaze,masa ni tak sesuai.Ki-
Belum sempat Gempa menghabiskan kata-katanya,Siti terlebih dahulu memintas.
Siti:Takpe,aku akan bagitahu siapa aku dan identiti sebenar kami berdua...
Solar:Kau tak panas ke pakai topeng dari mula perlawanan tadi sampai kat hospital kau tak tanggal ii topeng tu.
Siti:Heh,takpe.Untuk privasi sebagai kumpulan rahsia.Aku pon panas jugak,tapi aku takde lah pergi bukak topeng muka ni macam Sya tadi.Heh,bodoh betul...
YOU ARE READING
Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy
AdventureSya seorang adik perempuan kepada 7 adik-beradik elemental.Dia baru sahaja berpindah ke Pulau Rintis atas permintaan ayah dan ibunya. Sya memiliki sifat yang ceria namun disebalik keceriaannya itu terdapat satu rahsia yang disembunyikan dari keluar...