Malam itu juga,Solar berjumpa dengan Sya untuk menyoal cara mengaktifkan telefon tersebut.Dengan langkah yang sederhana itu,dia menuju ke bilik Sya.
Solar:Sya!Kau ada dalam bilik tak?
Sya:(buka pintu) Kenapa?
Solar:Abang nak tanya ni, macam mana-
Belum sempat Solar menghabiskan kata-katanya,Sya merampas telefon yang dibuat olehnya daripada tangan Solar.
Solar:Weh!Bagi balik la!
Sya:Eishhh,kejaplah bang...
Sya menekan di tengah-tengah skrin dan secara tiba-tiba telefon itu menyala.
Sya:Telefon ni,dia unik sikit tau.Kalau nak on kan dia,tekan je dekat tengah-tengah tu.
Solar:O....k.Kejap,mana kau dapat telefon ni?
Sya:Adalah...(tutup pintu)
Solar:Something weird about her...
Di dalam bilik Sya~
Sya sedang memakai satu cermin mata visor yang boleh menampakkan apa yang dilakukan oleh seseorang itu.
Tapi,dia kena settings dulu la.Tak akan pula pakai saja cermin mata itu,terus nampak apa yang mak cik sebelah rumah buat.
Jadi maksudnya,Sya dah settings dekat telefon yang dia buat tadi.Jadi boleh la dia tengok apa yang Solar buat dekat telefon tu.Kesimpulannya,apa sahaja barang yang dicipta oleh Sya ataupun Siti,diorang boleh setkan apa sahaja diorang nak letak.
Sya melihat dengan pandangan yang pelik apa yang dilakukan oleh Solar pada telefon itu.
Sya:Biar betul abang Sol ni bercakap sensorang dengan....telefon?
Bersama Solar~
Solar:Hehe,memandangkan Sya dah bayar ganti rugi,aku dah tak akan marah kat dia lagi dah.Aku akan namakan kau...Lily!
Solar memeluk telefon tersebut dengan senyuman yang terukir di bibirnya.
Bersama Sya~
Sya:Kena ajak abang Hali tengok sekali ni...
Sya menelefon Halilintar walaupun mereka duduk sebumbung.Dia malas nak berjalan ke bilik Halilintar.Katanya, "buat penat kaki je".
Halilintar:Helo?Anak siapa ni?
Sya:Waalaikumussalam,anak manusia la woi!
Halilintar:(tersentak) ehem!Kau nak apa call aku?Sya kan boleh je berjalan ke bilik abg ni?
Sya:Malas la,datang bilik Sya cepat!Nak tunjuk sesuatu ni!(tutup terus)
Halilintar dengan malasnya menuju ke bilik Sya dan terus menerjah masuk ke dalam bilik itu.Yelah,dia kan malas nak ketuk?
Halilintar:Hah,ada apa ni?
Halilintar hanya menatap malas ke arah Sya yang masih terkejut kerana dia hanya menerjah masuk tanpa mengucap "woi!".
Di atas hanyalah gurauan semata-mata.
Sya:Hah,sini ii.Pakai cermin mata ni lepas tu tengok apa yang ada kat dalam tu.
Halilintar hanya akur sahaja apa yang disuruh oleh Sya.Dia mengambil lagi satu cermin mata visor yang berwarna violet gelap dan memakainya.
Halilintar:Solar?Apa dia buat tu?
Sya:Dia tengah cakap sensorang dengan fon baru tula...(perlahan) takkan itu pun tak nampak.
Halilintar mendiamkan diri sebentar dan tidak lama kemudian satu senyuman sinis terukir di bibirnya.
Sya:Dah kenapa senyum sorang ii?Dah berjangkit dengan abang Solar ke apa?
Halilintar:Sini aku bagitahu kau,apa yang aku terfikir...
Mean while Solar~
Solar menuruni tangga dan terdengar gelakan yang kuat dari bawah.Dan dia terus pergi ke arah punca bunyi tersebut.
Solar:Korang?Kenapa korang gelak?
Taufan:Eh?Solar?Haha tak ada apa,cuma kitorang tengok video ni je.
Solar:Video apa?
Blaze:Ni hah.(bagi video kat Solar)
Solar melihat video tersebut dan terus membulat matanya apabila mendapati dia ada di dalam video tersebut.
Solar:Siapa yang rakam ni?!
Sya dan Halilintar hanya membuat muka tidak bersalah dan memandang tempat lain.
Thorn:Hm?Sya yang bagi tadi.(tunjuk Sya)
Sya:Nope.Ni abang Hali yang suruh buat.Sya tak terlibat.(acah² menguap)Woah,bye Sya pergi dulu!
Sya terus menghilangkan diri dengan kuasa kegelapannya yang disertakan dengan asap hitam.
Solar memandang Halilintar dengan tajam hingga boleh mencecah hujung dunia.Halilintar sudah membuat riak takut tapi dia still kekalkan macho dia.Tak ada la nak tunjuk sangat takut tu.
Solar:Boboiboy Halilintar~ Apa kau buat...(creepy smile)
Halilintar: Apahal kau ni?Aku tak buat ape² lah
Solar:Aku tak nak dengar,sekarang mari sini aku belasah kau!!
Halilintar sudah melarikan diri menggunakan kuasanya dan Solar di belakangnya terus mengejar Halilintar yang terus menuju ke tingkat atas.
Ais:Weh Gempa,kau tak risau ke?
Gempa:Risau apa?
Ais:Haih,aku risau la.Takut kalau Hafidz tu datang balik,macam mana?
Taufan:Haah la Gempa.Hafidz tu satu objektif dia.Dia nakkan kuasa Sya dan hancurkan dunia ni.
Gempa:Buat masa sekarang,kita buat persediaan dulu.Macam yang dia cakap,bila² masa je dia boleh datang balik.
Blaze:Tapi,kita kena jugak la pantau Sya tu.Aku takut la nanti dia kena balik trauma tu.Susah kot nak pulihkan dia.
Thorn:Betul jugak tu,nak suruh makan pun tak ada selera.
Gempa:Baiklah,sekarang kita jaga je Sya tu elok² pasal Hafidz tu biar aku fikirkan rancangan.
Blaze:Aku tolong kau.
Gempa:Ok.Tapi kita tak boleh bagitahu Sya pasal ni, kita rancang senyap².
Semua kecuali Gempa:Baik Gempa.
Tbc~
Sorry sangat sebab dah lama tak update.Tapi,ada ke orang nak baca cerita merepek ni?ಡ ͜ ʖ ಡ
Korang rindu ke, kat watak Siti?Kalau korang nak mungkin next chapter Sya akan munculkan balik watak dia.Sekarang dia palau lagi Author kat Whatsapp༎ຶ‿༎ຶ
Sedih seyhhh....
SYAPETIR OUT!
YOU ARE READING
Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy
AdventureSya seorang adik perempuan kepada 7 adik-beradik elemental.Dia baru sahaja berpindah ke Pulau Rintis atas permintaan ayah dan ibunya. Sya memiliki sifat yang ceria namun disebalik keceriaannya itu terdapat satu rahsia yang disembunyikan dari keluar...