entah...:v

9 1 0
                                    

Abaikan tajuk di atas.Author tak tahu nak letak tajuk apa...

Setelah seminggu keadaan Sya begitu dan dia sudah pun semakin pulih dari trauma.Dan pada masa ini,mereka semua hanya duduk di rumah.Sebab hari minggu kedai tak buka jadi Tok Aba pun ada dekat rumah tengah duduk dalam bilik bersama Ochobot.

Taufan:Weh,kau tak nak berlatih ke Sya?

Sya:B-boleh ke?K-kuasa Sya ni b-bahaya.Karang tak pasal ii rumah ni hancur pulak.

Gempa:Hmm betul jugak.Tapi tak pelah sebab belakang rumah Tok Aba kan luas?Boleh la kita berlatih kat situ.

Solar:Kalau macam tu,jomlah kita pergi.Kau boleh tingkatkan kuasa kau Sya.

Blaze:Lepastu tak payah risau dah kalau ii si 'lembaga' tu datang lagi.

Sya:(terkekek)Hehe jomlah kalau macam tu.

Mereka pun pergi ke belakang rumah untuk meningkatkan kebolehan kuasa Sya.Hali yang akan berlawan dengan Sya dahulu.Yelah,dah si Sya tu rapat dengan Hali je.Jadi diorang bagi Hali dulu lawan dengan Sya.

Skip selepas berlatih~

Thorn:Waaa hebat jugak eh kuasa Sya tadi.

Sya:Hehe tak adelah hebat mana.Lagipun Sya dah mahir pakai kuasa ni.

Ais:(sigh) Ok lah kalau kau cakap macam tu.Kitorang dah tak payah nak risau sangat kalau kau keluar sensorang ke.

Malam itu~

Sya berada di dalam bilik dan sedang berfikir...

Patut ke dia bagitahu Hali pasal bilik rahsia yang dia buat secara senyap ii tu?

Sya hanya menghela nafas pasrah dan mengambil telefon bimbit yang dihadiahkan oleh mak dan ayahnya sempena hari lahirnya.

Dia mencari nombor Hali dan mula menghantar pesanan ke abg keduanya itu.Pesanan tu mesej bukan pesanan makanan.Nanti tak pasal ii dia dah tak hidup esok.

Dalam talian~

Sya
21:15 p.m

Abang hali!

Oooo bang!

Abg tsundere
21:25p.m

Hah nak ape?

Sya
21:25

Apasal lambat balas?!

Abg tsundere
21:25

Aku pergi dapur la tadi...yang kau ni kenapa?Satu rumah pon nak bermesej bagai.

Sya
21:26

Eishh banyak bunyi la abg ni. Sya nak suruh abg datang bilik Sya.Sebab nak tunjuk sesuatu.

Abg Tsundere
21:26

Hishh tak boleh ke bagitahu kat sini?

Sya
21:27

Tak boleh la! Jgn banyak ckp dtg je cepat!

Offline

Hali hanya mendengus geram dengan tingkah laku adiknya itu.Nasib je sayang!

Hali mengambil langkah untuk menuju naik ke atas tanpa sesiapa pun yang perasan dengan pergerakan Hali itu.Tengah sibuk dengan kerja sendiri la tu.

Hali sekarang berada di depan bilik Sya dan mengetuk pintu sebelum dia masuk.Sya sudah matikan barrier dari awal lagi sebelum Hali sampai.

Hali:Hah, ape benda nak bagitahu?

Sya: Abg Hali jangan bagitahu sesiapa pun tau pasal hal ni! Termasuk abg² yang lain.

Hali: Haih, yelah²...

Sya mengukir senyuman lebar dan mula menekan sebuah butang yang berada di bawah katilnya.Dan muncullah satu pintu rahsia untuk masuk ke dalam bilik yang dibuatnya sendiri.

Hali terlopong tidak percaya dengan apa yang dia lihat.Sejak bila ada bilik rahsia kat dalam bilik ni?

Halilintar:Macam mana-

Sya:Bilik ni Sya buat sendiri.Tak ada sape tahu kecuali Siti.

Sya terus menarik tangan Hali untuk masuk ke dalamnya.Hali hanya membiarkan saja Sya menarik dia ke dalam bilik itu.Mungkin masih terpesona~😂

Halilintar:Weh,seres arhh?!

Mana tak terkejutnya si Hali tu.Dalam bilik tu lagi cantik daripada yang kat luar.Warna bilik itu pun warna ungu gelap dan ada corak biru langit.Keadaan bilik tu boleh dikatakan besar.Author pun tak tahu macam mana dia boleh bina bilik besar tu.

Sya:Ini la bilik yang Sya nak bagitahu abg Hali!

Hali:Ooo...tapi bilik ni untuk apa sebenarnya?

Sya:Ini bilik eksperimen Sya dan bilik untuk Sya cipta alat yang Sya nak guna.

Hali:Sejak bila pulak kau pandai mencipta ni? (sinis)

Sya hanya memutarkan bebola matanya tanda menyampah.Makin dilayan makin sakit hati adalah!

Sya:Dah tengok kan? Sekarang jom keluar sebelum yang lain perasan abg dgn Sya tak ada dekat dalam rumah tu.(terus keluar)

Hali: hihh yelahh...(keluar juga)

















Tbc~

Tak lama citer ni akan habis.... Yeayyy! Dan pergaduhan antara Hafidz dan Sya akan datang tak lama lagi....maybe?

SYAPETIR OUT!


Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy Where stories live. Discover now