ingatan kembali (last)

6 2 0
                                    

Keesokan harinya,Sya bangun daripada tidurnya dan menyedari bahawa dia bukan di atas katilnya di rumah Siti, tetapi di atas katil yang asing baginya.

Perlahan-lahan Sya turun dari katil tersebut dan mula berjalan keluar dari bilik ke tingkat bawah.Sya meliarkan pandangannya ke sekeliling dan mengalihkan pandangannya pada telefon bimbit yang dia bawa turun sekali.

Sya:Time makan ubat ni, mana Siti?

Taufan:Sya?

Sya tersentak dengan apabila namanya dipanggil dan mengalihkan pandangannya ke belakang.

Taufan:Sya cari apa?

Sya:Ermm, ubat saya dekat mana ye?

Taufan:Ouh, ubat Sya ada dekat dapur, Gempa susun semalam.

Sya://(dlm hati) bagitahu la dapur dekat manaaa.Dah la aku tak kenal tempat ni-

Taufan:Sya?Kenapa pandang abang macam tu?

Sya://(dlm hati) Ew!Abang? Seriously?// Ouh,dapur dekat mana ye?

Taufan:Jom ikut abang.

Taufan mula berjalan ke dapur dan diekori oleh Sya dari belakang.Dan mereka sudah sampai di dapur.

Taufan:Sini-

Blaze:Taufan,jom main game!Ouh, hai Sya!

Sya://(dlm hati) Hai juga, mafia! Pfft-

Taufan:Jom!

Taufan dan Blaze terus pergi ke atas dan meninggalkan Sya keseorangan dalam keadaan yang 'what the hec*?!'

Sya:Aku terpaksa la cari sorang-sorang ubat tu.Dah LA aku tak tahu ni rumah siapa.Ubat pun aku tak tahu nak makan yang mana satu.Sekali aku terambil salah ubat kang, naya.

Sya bercakap dengan dirinya sendiri dan terus memasuki dapur tersebut dan mencari semua ubatnya.Setelah Sya menjumpai ubatnya,dia terus mengambil kesemua ubatnya dan meletakkan ubat itu di atas meja.

Sya:Mana satu ni?Susah la-

Gempa yang baru sahaja memasuki dapur, terdengar keluhan Sya dan mendekati Sya untuk melihat apa yang dia sedang buat.

Gempa:Sya cari ubat ye?

Sya:(terkejut) H-haah, a-awak-

Gempa:Panggil je abang Gempa.

Gempa mengambil tempat disebelah Sya dan terus tangannya mencapai ubat yang perlu dimakan oleh Sya.

Gempa:Ini, ubat yang Sya kena makan.

Sya:Ouh, t-terima kasih.A-abang Gempa,s-saya dekat mana sebenarnya ni?

Gempa:Ini rumah kita, Sya pernah duduk dekat rumah ni dulu.Lagi satu, guna nama panggilan 'sya' je.Tak perlu pun 'awak,saya'.Sya kan adik kitorang.

Sya:O-ok,tapi mana yang lain?

Gempa:Diorang ada je, mungkin buat hal masing-masing?Dah,makan ubat tu cepat, nanti abang kenalkan Sya dekat diorang.

Sya:Ok.

Walaupun baru berjumpa,Sya seperti sudah selesa dengan Gempa walaupun rasa ketakutannya masih ada dalam dirinya.

Selepas selesai makan ubat,Gempa memanggil semua adik-beradiknya untuk berkumpul di ruang tamu termasuk Sya yang berada di sebelahnya.

Thorn:Ada apa ni, Gempa.

Gempa:Seperti yang korang tahu, Sya hilang ingatan dan dia tak kenal pun sesiapa dalam keluarga ni.Jadi aku fikir kita perlu tolong dia untuk ingat semula memori lama dia perlahan-lahan.

Halilintar:M-macam mana?

Gempa:Kenalkan diri korang satu persatu-

Sya:Sya nak cuba teka!Boleh tak abang Gempa?

Gempa:Teka apa?

Sya:Teka nama diorang la.

Solar:Sya dah ingat ke?

Sya:Belum,tapi Sya nak cuba.Semut merah tu abang Halilintar, Kincir angin tu abang Taufan, Ketua mafia tu abang Blaze, polar bear tu abang Ais, yang pokok hijau tu abang Thorn dan panel solar tu abang Solar!Betul kan?

Ais:M-macam mana Sya b-boleh tahu nama kitorang?

Sya:Itu sebab- Akh!

Sya memegang kepalanya yang terasa denyutan yang sangat kuat dan dia secara tiba-tiba pengsan di bahu Gempa.

Thorn:Eh, kenapa ni?!

Gempa:Jom bawa dia masuk bilik!

Gempa mengangkat Sya dan menuju ke bilik Sya dan meletakkan Sya di atas katil.

Kenapa tak hantar terus pergi hospital? Bajet lari bossku~

Skip time~

Sya berada di sebuah tempat putih seperti sebelum ini dan seseorang yang mirip dirinya berada di depannya sekarang.

Sya:K-kau.

Sya(m):Ye,ini aku.

Sya:Kau kata kau akan kembalikan memori aku yang dulu bila Siti dah beritahu kebenarannya!

Sya(m):Baiklah, kalau itu yang kau mahukan.

Sya(m) mendepakan tangannya dan menutup kedua belah matanya dan badannya mula menghilang dan memori lama Sya sedikit demi sedikit kembali semula di ingatannya.

Sya:Huh?(tersedar)

Halilintar:Sya!Kau dah sedar!Baguslah!

Halilintar terus berlari ke arah Sya dan memeluknya erat.Sya hanya tersenyum nipis dan membalas semula pelukan itu.

Halilintar menjadi hairan apabila Sya tidak menolaknya daripada memeluknya terus.

Halilintar:Sya?Kenapa kau lain ni?

Sya:Sya dah ingat semua abang Hali...(nangis)

Halilintar meleraikan pelukan tersebut dan memandang Sya dengan gembira apabila ingatan Sya sudah pulih.

Halilintar:Kejap,abang bagitahu yang lain.(terus berlari keluar)

Seminggu selepas itu~

Kelihatan Sya dan abang-abangnya duduk di ruang tamu sambil mereka membuat hal sendiri dan tiba-tiba Thorn membuka mulut untuk bertanya.

Thorn:Sya,abang nak tanya sikit ni.

Sya:Nak tanya apa bang?

Thorn:Kenapa kau halang Hafidz daripada terus tikam aku?Itu bahaya kau tahu tak?!

Sya:Hm,macam yang Sya cakap sebelum ni, biarlah nyawa Sya sahaja yang terkorban,tetapi bukan nyawa orang yang Sya sayang.

Blaze:Tapi kenapa?

Sya:Abang,semuanya dah lepas, sekarang ni kita mula balik daripada awal.Kita akan bahagia macam dulu.Tak akan ada sesiapa yang akan kacau kita lagi.(senyum)

Semua kecuali Sya://(dlm hati) You are our little sisters, no matter who came to ruined our life, we still keep together.Don't leave me again, Sya.

















Tbc~

This is last chapter.Lepas ni author akan buat FanFiction tentang elemental BoBoiBoy dan BTS.But it would be slow update:)

Thanks for read my stories! I know it's boring:(

Sila vote dan komen!

SYAPETIR OUT!

Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy Where stories live. Discover now