Pembongkaran identiti

10 2 0
                                    

Pada keesokan harinya,elemental brothers datang melawat Sya.Ketika itu Sya baru sahaja selesai mandi dan sedang duduk termenung di atas katil pesakit mengenang kejadian semalam.Gempa sudah pun meloloskan diri ke cafeteria di hospital tersebut untuk membeli sarapan paginya.Elemental brothers masuk ke wad yg ditempatkan untuk Sya memandangkan keadaan dia dah stabil.

Taufan:Eh?Kau dah sedar Sya?!Tapi bila kau sedar?

Sya:Semalam...

Halilintar:Mana Gempa?

Sya:Beli sarapan...

Mereka pelik dengan kelakuan Sya pada pagi ini seperti sedang memikirkan sesuatu yang serius.

Thorn:Kenapa dengan kau ni Sya?

Sya:Tak de lah...

Sya terus membungkuskan dirinya di dalam selimut sambil memejam mata rapat sambil menahan rasa mahu menangis.Dia takut identitinya terbongkar dan mereka tidak dapat menerimanya sebagai adik mereka.Setelah beberapa minit menunggu Gempa pun masuk ke dalam bilik dan duduk meletakkan makanan di atas meja di depan katil Sya.

Ais:Kau beli ape Gempa?

Gempa:Beli nasi ayam je ni hah.Korang pergilah makan.Aku nak tanya sikit dekat Sya.

Blaze:Kitorang nak dengar jugak..

Gempa:Hmmm yelah.

Gempa menghampiri Sya manakala yang lain setia menunggu di atas sofa.Baru sahaja Gempa hendak membuka mulut untuk bertanya,seseorang dari luar mebuka pintu wad dan masuk ke dalam dengan memakai topeng muka.

Solar:Kau bukan budak semalam ke?

Budak yg dimaksudkan oleh Solar itu hanya memasang wajah datar dan memandang katil pesakit yg Sya tengah baring sekarang.Dia membuka mulut untuk berbicara.

???:Betul korang nak tahu identiti sebenar aku dan dia ni?(tunjuk kat Sya yg sedang memandangnya tajam)

Mereka semua menganggukkan kepala laju tapi takdelah laju mana takut terputus kang.Dia menghela nafas berat dan mula membuka topeng mukanya.Semua yang berada di dalam wad terkejut dengan pembongkaran tersebut kecuali Sya dan org itu.

Thorn:E-eh?!Kau bukan Siti ke?

Orang yang bernama Siti itu hanya menganggukkan kepala tanda betul dengan tekaan tersebut dan tersenyum nipis.Dia memandang semula ke arah Sya yang menatapnya datar.

Siti:Kau apahal pandang aku mcm tu?Takkan nak simpan lagi bende ni?Tulah kau,knp bijak sangat bukak topeng muka tu...

Sya:Diam ahh

Gempa:Korang ni knp eh?Macam ade rahsia besar sgt korang simpan.

Gempa memandang Sya dan Siti bersilih ganti dengan pandangan keliru.Siti menghela nafas panjang sebelum menceritakan semuanya kepada elemental brothers.

Setelah habis menceritakan hal semalam,mereka pun memandang Siti dengan pandangan tidak percaya manakala Sya membuat pandangan menyampah.Siti ni tak bagitahu lagi eh pasal rahsia terbesar Sya.

Taufan:Korang ni kan pasukan 'The Techno' yang selalu selamatkan org ramai bila kene serang selain kami ni?

Sya:Haah...

Dengan terkejut mereka nemandang Sya yg sedang santai duduk di atas katil pesakit sambil membelek tangan kanannya.Jelas menampakkan logo yang ade ditangan Sya itu menarik perhatian Solar untuk bertanya.

Solar:Hmm Sya.Ape bende yang melekat kat tangan kau tu?Macam logo je.

Gempa:Haah haritu aku nampak bende tu bersinar terang sebelum kau sedar semalam.Lepastu tibe ii kau dah sedar.

Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy Where stories live. Discover now