serang

6 2 0
                                    

Yang lain memandangnya pelik lalu mengambil kertas tersebut.Kini kertas itu berada di tangan Gempa.Eksperasi mereka pon sama mcm Solar tadi.

Mereka semua terkejut beruk dan terus mengalihkan pandangan ke luar tingkap dan memandang bawah.Kosong.

Halilintar:Jomlah balik rumah.Mungkin dia ade kat rumah kot.

Yang lain hanya menganggukkan kepala lalu berjalan keluar menuju ke rumah mereka.Kertas itu masih berada dlm genggaman Gempa dan makin erat dia genggam kertas tu.

Isi kertas tu:

Sya balik dululah.Bosan duduk lama ii kat hospital.Jgn risau,Sya terjun ikut tingkap je.

Daripada:Sya Cute

Di rumah~

Gempa menolak pintu kasar dan meluru masuk ke dalam rumah mencari kelibat Sya.Nasib menyebelahi Sya,kerana masa mereka sampai di pintu rumah,dia sudah pun keluar dari bilik rahsianya itu setelah selesai membuat kerjanya.

Taufan:Woi Sya!Kau kat mana hah?!Tadi kat hospital kitorang jumpa kertas ni!(rampas kertas daripada Gempa)

Gempa:(pasrah)

Sya:Ye ye!Turunlah ni...

Gempa:Macam mana kau boleh terjun ikut tingkap?

Sya:Errr....Hah!Pintu bilik Sya tak tutup lagi!Sya pergi tutup jap eh.

Sya pon memberi alasan yg sgt tak munasabah.Dia pon melangkah seribu batu dan naik terus ke bilik.Kot ye pon tak nak jawab,bagilah alasan yg bilik terbakar ke.Heeh😂.

Halilintar:Alasan lagi....

Taufan:Biar la dia.Mungkin tak sedia lagi?

Mereka hanya memandang Taufan lama.Betul jugak ape yg Taufan cakap.Diorang tak boleh paksa budak tu.Kang tak pasal ii berubah lagi.Mereka hanya menghela nafas kesal dan terus masuk ke bilik untuk membersihkan diri.

Makan malam~

Sya jalan menuruni tangga sambil bermain telefon di tangannya.Dia meliarkan pandangannya ke sekeliling.Elemental brothers sedang menjamu mkn mlm di dapur sambil bergurau senda.Sya menghela nafas berat dan berlalu semula menuju biliknya.Thorn teralih pandangan ke tangga lalu nampak Sya.(BM broken:v)Thorn dengan spontannya menegur Sya dan menyebabkan Sya terpaku di tangga.

Thorn:Eh?Sya nak pergi mana tu?!Sinilah makan.

Blaze:Haah.Tak payahlah nak lari lagi.

Sya hanya mengeluh dan dalam hatinya menyumpah seranah Blaze yg sudah memerlinya tadi.Sampai sahaja di meja makan Sya duduk dan memandang sahaja mereka makan.

Gempa:Sya tak nak-

Sya:Tak nak.

Taufan:Huish!Lajunya jaw-

Sya:Biarlah.

Solar:Kau kenap-

Sya:Ape?

Halilintar:Betul ni kau tak nak mak-

Sya:Tak n-

Halilintar:Bagi aku habis tanya dulu boleh ta-

Sya:Ok.Tanyalah.

Halilintar:Hishh budak ni cari gadoh la!

Sya:So?

Gempa hanya memandang pentengkaran mereka tadi dan mula masuk campur.

Gempa:Dah Sya.Kau jangan bagi lagi rumit masalah n-

Sya:Ok.

Gempa:(tahan marah) Ok.Kau tak nak makan ke?

Sya:Tak nak.Dah kenyang.

Blaze:Eleh.Yelah tu.Entah ii lapar.

Sya mengambil garfu yang berada di depan matanya dan hentak di meja makan.Garfu itu tertembus di dalam meja dan kalau tengok kat bawah meja,nampak lah kepala garfu tu.Semua yang berada di meja makan tersentak,lagi ii Thorn kerana dia duduk sebelah Sya sahaja.

Sya:Boleh tolong ulang balik~(creepy smile)

Blaze:(menggeletar)

Thorn:Errr...Sya.K-kalau tak n-nak m-makan j-janganlah buat m-meja tu mcm ni.Tengok,habis garfu tu tembus meja.

Sya:Oh,sorry....

Sya menarik semula garfu tadi dan merenung Blaze tajam.Manakala Blaze berdoa di dalam hati agar umurnya masih panjang.

Sya:Kenapa tak makan?Makanlah.Kalau ade lagi nak ulang ayat abg Blaze tadi tu,boleh je.Tapi kalau esok korang bangun pagi,jangan terkejut kalau ii pintu rumah ni kene cucuk dengan gergaji belakang rumah.

Gempa:Tenang Sya.Blaze tu memang macam tu.Dan janganlah rosakkan pintu rumah ni,nanti habis duit aku nak beli pintu lain.

Sya:Yelah.Ini pon sikit je tau.Ade yg lagi teruk...(terus naik atas)

Solar:Lagi teruk?

Taufan:Dahlah,tak payah fikir sangat.Lebih baik makan cepat.

Thorn:Aik Blaze?Takkan takut kot...

Blaze:Diamlah kau!

Gempa:Yang kau pergi kacau dia tu kenapa?

Blaze:Manalah aku tahu dia ganas macam tu.

Halilintar:Dah dah jom sambung makan.

Mereka pun makan dalam keadaan yang senyap dan masih takut dgn kejadian tadi.Di selain sudut,terdapat seseorang tersenyum suka dengan muka diorang.

???:Tulah~Sya dah cakap jangan ganggu Sya.Kan dah kene~

Sya pun berjalan menuju ke bilik sambil mengingati kejadian tadi.

























Tbc~

Sila vote dan komen.

SYAPETIR OUT!

Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy Where stories live. Discover now