luahan Thorn

12 2 0
                                    

Keesokan harinya~

Thorn ingin berjumpa dengan Sya kerana ingin memberitahu sesuatu kepada Sya.Thorn mengetuk pintu bilik Sya dan Sya membuka pintu biliknya.

Sya:Hm?Abang Thorn nak apa ni?

Thorn:Ermmm abang nak bagitahu sesuatu ni.Boleh abang masuk?

Sya mempersilakan Thorn untuk memasuki biliknya.Thorn duduk di atas kerusi bilik meja Sya dan mukanya nampak sedikit merah.Sya mangambil tempat di atas katilnya.

Sya:Apa yang abang Thorn nak cakap?

Thorn:Errrr s-sebenarnya Siti tu dah berpunya ke?

Sya memandang Thorn pelik dan lama-kelamaan Sya faham dengan maksud Thorn.

Sya:Abang...suka Siti eh?

Muka Thorn tidak semena-mena memerah dengan kata-kata Sya tadi.

Thorn:M-mungkin.Abang tak tahu la.Sejak kejadian Sya masuk hospital lepas kena serang dekat funfair tu dia ada datang.Muka dia sedih campur dengan marah.Tak tahu kenapa,tapi abang rasa dia tu comel...

Sya:Takpe bang,nanti Sya cuba bagitahu dia.Dan Sya akan tarik dia balik,untuk masuk semula ke dalam cerita ni.

Thorn:Ha?

Sya:Takda apa.Abang dah boleh keluar.

Thorn:Ok.Thanks Sya!

Thorn meliarkan pandangan di dalam bilik Sya dan satu butang menarik perhatian dia.

Thorn://dalam hati// ape benda tu?Macam menarik...

Sya:Abang?Abang tengok ape?

Thorn:Akar Menjalar!

Thorn menekan butang yang berwarna hitam itu dengan Akar Menjalarnya dan sebuah pintu muncul sebaik sahaja Thorn menarik akarnya.

Sya:A-apa abang buat ni?!(gelabah)

Sya's pov

Apa yang dia buat ni?!!Macam mana abang Thorn boleh perasan butang tu?!Waeyooo dia nak masuk bilik tu ke?!

Ok.Dia dah masuk.
MATILAH AKUUU

Aku mengejar abang aku yang telah berlari masuk ke dalam bilik rahsia aku itu.Kalau dia sentuh barang aku,jangan harap la aku nak bagitahu kat Siti,yang dia suka kat Siti.

Aduh mana dia ni?Hah!Tu pun dia!

Sya pov's end

Sya:Abang!

Thorn:Hm?Bilik apa ni Sya?Sya tak pernah bagitahu kami pun.

Sya:Ermmm ni bilik rahsia.Sya yang buat sendiri.Tapi abang jangan bagitahu sesiapa tau.Sya tak nak abang Gempa marah.

Thorn:Ouhh patutlah bilik abang bergetar sikit bila hari kedua Sya sampai sini.Rupanya Sya buat bilik ni.Kenapa banyak alat saintis dengan alat teknologi ni?

Sya:Saja.Sya nak try jugak buat benda baru.Telefon abang Solar yang baru tu pun Sya yang buat.

Thorn:Ouh ok.Hebat jugak eh kau ni Sya.

Sya:Hehe biasalah.Tengok la adik siapa...jom lah keluar.

Thorn:Yelah adikku...

Skip time~

Di depan rumah Siti

Siti: Weh!Seres arh?!

Sya:Iya betul.Dia sendiri yang bagitahu aku yang dia suka kat kau.Nampaknya kau tak lama lagi jadi kakak ipar aku la ni?(sindir)

Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy Where stories live. Discover now