Sya mengikut larian budak tersebut sehinggalah mereka sampai di dapur.Sya terkelu dengan kejadian yang berlaku di hadapan matanya.
Di hadapan matanya sekarang,seorang remaja lelaki dan dirinya sedang menolong remaja tersebut untuk memasak.
Sya:Abang tengah buat apa tu?Nak Sya tolong ke?
Gempa:Sya nak tolong apa je?Dah nak siap ni.
Sya membuat posing ala ala berfikir aras tinggi dan dia mendapat idea yang nakal.
Sya:Hisk hisk a-abang Gempa jahat....a-abang t-tak nak Sya tolong abang...
Gempa memberhentikan kegiatannya untuk memotong sayur dan beralih kepada Sya yang sedang menangis di sisinya.
Gempa membongkokkan sedikit badannya supaya ketinggiannya sepantas dengan Sya.
Gempa:Jangan la macam ni-
Sya memeluk leher Gempa dan tersenyum suka.
Sya:Hehe dah kena scam~sekarang angkat Sya.Lepastu bawa sekali nak pergi masak.
Gempa mengeluh seketika dan mendapat idea untuk kenakan Sya semula.
Gempa:Ouh ok...Hiyahhh geletek diaa
Gempa menggeletek perut Sya dan menyebabkan Sya tergelak terbahak-bahak.
Sya memandang senang dua beradik di hadapannya sekarang dan dia merasakan sesuatu dibelakangnya.Lantas dia berpusing ke belakang.
Seorang remaja lelaki sedang membuat biskut coklat kegemaran Sya dan itu membuatkan Sya terliur tetapi Sya tahan sahaja.
Tiba-tiba datang seorang budak perempuan mendekati remaja tersebut.
Sya:Abang Fan!Jom main dengan Sya!
Taufan:Abang Fan tengah buat biskut ni.Nanti kita main.Ok?
Sya memuncungkan mulutnya dan menjengketkan kakinya supaya dia boleh lihat aduan yang di buat oleh Taufan.
Sya:Waaaa biskut coklat!Sya nak biskut tu nanti tau!(mata bersinar)
Taufan:Ok boleh.Tapi Sya Kena tunggu lama sikit.
Sya:Ok!
Sya menunggu sebentar tetapi tidak sampai dua minit dia sudah bosan menunggu dan dia mendapat idea yang tersangat 'bijak'.
Sya:Abang Taufan.Letak sikit krim tu kat tangan Sya.
Taufan hanya meletakkan sedikit calitan yang ada pada sudu itu pada tangan Sya tanpa memandangnya.
Tapi dia terletak banyak:)
Sya hanya memandang muka Taufan tidak percaya.Banyaknya!
Sya:Abang Fan.Pandang sini.
Taufan hanya turuti sahaja permintaan Sya dan dia mendapat 'hadiah' penampar versi coklat.
Setelah Sya mencalit adunan coklat di muka Taufan,dia segera melarikan diri dan itu tidak berjaya.Taufan dapat juga menangkap dia dan mencalit lagi banyak coklat di mukanya.
Sya:T-tadi tu a-a-abang Gempa,dan sekarang a-abang T-Taufan?
Sya terduduk dengan kesakitan di kepalanya seolah-olah dihempap batu yang sangat besar.Dan dia terdengar suara seseorang seperti tidak asing darinya.
YOU ARE READING
Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy
AdventureSya seorang adik perempuan kepada 7 adik-beradik elemental.Dia baru sahaja berpindah ke Pulau Rintis atas permintaan ayah dan ibunya. Sya memiliki sifat yang ceria namun disebalik keceriaannya itu terdapat satu rahsia yang disembunyikan dari keluar...