Dan dia tiba di sebuah tempat.
Didepan Sya terdapat satu susuk tubuh yang memandang ke arahnya.
Sya:K-kau siapa?A-aku dekat mana ni?
???:Aku ni ialah kau, dan kau ialah aku.Dan kita berada dalam memori kau.
Sya:Kau ialah aku?A-apa maksud semua ni?
Sya(m):Aku adalah memori lama kau bersama dengan diorang tadi.
Sya:Diorang?
Sya(m):Ye,abang-abang kita...
Sya:T-tapi, Siti bagitahu aku yang aku tak ada sesiapa selain dia,saudara aku.
Sya(m):Itu kau kena minta Siti jelaskan.
Sya:A-apa dah jadi dekat aku sebenarnya...(nangis)
Sya(m):Kau nak memori lama kau semula kan?
Sya:N-nak...
Sya(m):Aku akan kembali pada kau bila Siti dah beritahu kebenarannya.
Sya(m) mula menghilang dari situ dan Sya ingin menghalang tetapi tidak sempat.
Sya:T-tunggu!
Sya tersedar dari mimpinya itu dan mengelap peluh yang berada di dahinya.
Sya:S-sakit...t-tadi tu..a-aku kena minta penjelasan daripada Siti sekarang!
Sya terus keluar daripada bilik perlahan-lahan dan menuju ke ruang tamu.Siti berada di situ sambil menonton tv.
Sya:Ermm Siti?
Siti:Hah,ye.Kau dah ok?
Sya:Pening kepala sikit.Aku nak tanya sesuatu boleh?
Siti:Boleh.Duduk la.
Sya melabuhkan punggungnya di sebelah kiri Siti dan menundukkan kepala ke bawah.
Siti:Apa yang kau nak tanya?
Sya:Diorang tadi tu siapa?
Siti tersentak dengan soalan Sya dan menundukkan kepalanya ke bawah perlahan-lahan.
Siti:D-diorang bukan sesiapa pun.
Sya:Kalau bukan sesiapa, kenapa gambar aku ada dalam rumah tu?!Dan kenapa kau kata aku dah mati?! Tolonglah Siti,bagitahu aku kebenarannya!
Sya mula menitiskan air matanya dan setia menunggu jawapan daripada Siti.
Siti:Kalau itu yang kau mahukan, iya, diorang tu, abang-abang kau...
Sya:Dan kau pula siapa sebenarnya?
Siti:Aku cuma kawan baik kau,bukan saudara kau.
Sya mula memandang tidak percaya ke arah Siti dan mula menutup mukanya sendiri dengan telapak tangan.
Sya:Kenapa kau perlu tipu aku!
Siti:Sebab aku nak bagi keadaan reda dulu!
Sya:Apa yang dah jadi dekat aku Siti?
Siti:Kau hilang ingatan.Kau lupa semua benda.Termasuk abang-abang kau.
Sya:M-macam mana?
Siti mula menceritakan kejadian yang berlaku di hutan tempoh hari.Kepala Sya semakin bertambah sakit apabila Siti sudah habis menceritakan kejadian tersebut.
Siti:K-kau ok tak ni?!
Sya:A-aku ok.Pening sikit je ni.
Siti:Hmm, kau makan ubat dulu, dah lewat ni.
YOU ARE READING
Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy
AdventureSya seorang adik perempuan kepada 7 adik-beradik elemental.Dia baru sahaja berpindah ke Pulau Rintis atas permintaan ayah dan ibunya. Sya memiliki sifat yang ceria namun disebalik keceriaannya itu terdapat satu rahsia yang disembunyikan dari keluar...