terserempak?!

9 2 0
                                    

Di rumah Siti~

Kelihatan seseorang memasuki ruang utama dan terus merebahkan diri di sofa berhampiran dengan tempat yang Siti sedang duduk sekarang.

Siti:Kau pergi mana tadi?

???:Aku nak pergi beli ubat dekat farmasi untuk luka aku ni.Lepastu tiba-tiba sorang mamat ni ikut aku pergi dekat lorong belakang kedai tu.

Siti:Kau kenal dia tak?

???:Tak kenal.Tapi mata dia warna biru langit,baju dia pun warna biru jugak.Cantik doh mata dia,tapi tetap tak boleh lawan dengan aku~

??? sudah bangga dengan dirinya kerana matanya berwarna blue sky tetapi ada sedikit kesan calar berwarna merah di bahagian kiri.Manakala Siti hanya mendiamkan diri untuk menghadam kata-kata ??? sebentar tadi.

Siti:(dlm hati) Warna biru langit?Baju pun?Takkanlah...

???:Weh Siti!Aku penat la tengok kau ni.Sejak aku keluar daripada hospital,kau asyik termenung je.Kau ada masalah ke?

Siti:Tak ada apa lah.Nanti kau jangan keluar rumah tau.Duduk je dalam rumah,kalau ada sesiapa yang kau tak kenal jangan ikut dia.Kalau ada orang ketuk pintu jangan buka kecuali aku.Faham?

???:Faham².Kau jangan la risau sangat,aku kan dah besar.

Siti:Memanglah kau dah besar,tapi kau kan dah hilang inga-

Siti menekup mulutnya sendiri dan menyumpah seranah dirinya di dalam hati kerana terlepas cakap.??? memandangnya pelik dan mula menyoal.

???:Inga apa?

Siti:T-tak ada²

??? hanya memuncungkan mulut tanda tidak puas hati.Apa lagi yang Siti sorokkan daripada dia.

???:Tapikan,kenapa aku rasa macam aku kenal sangat dengan dia.Macam kitorang ni ada hubungan.Lagi satu,dia ada cakap yang aku ni sama dengan seseorang tapi aku terus potong ayat dia.

Siti:Kenapa kau potong ayat dia? Sekurang-kurangnya,bagilah dia habis cakap dulu.

???:Ehehe,masa tu aku gelabah.Yelah,gila ke aku nak kena tunggu dia habis cakap lepastu aku pergi macam tu je.Lagipun,aku terus halau dia...

??? menundukkan kepala ke bawah dan jarinya bermain antara satu sama lain.Siti yang melihat hal it,terus duduk di sebelah ???.

Siti:Kau rasa bersalah ye?Jangan risau lah,tak akan ada apa-apa punya lah.

???:Thanks Siti.Kau la saudara aku yang paling baik.Sebelum ni aku tak kenal sesiapa pun.

Siti:Hehe sama².Dah,meh sini ubat tu,biar aku tolong sapukan.

???:Eh?Kau tahu ke?

Siti:Mestilah aku tahu.Aku kan pandai cipta barang yang tak wujud lagi,mestilah aku tahu jugak pasal perubatan ni.Meh sini tangan kau dengan muka kau.

??? menghulurkan tangan kepada Siti dan membiarkan Siti merawat luka yang belum sembuh di tangannya itu.

Siti:Lagi satu,kalau terdesak sangat nak keluar,kau pakai sarung tangan yang ada dalam bilik kau tu dan pakai face mask yang aku belikan untuk kau tu.Jangan sesekali bukak walaupun kau masa tu tengah panas.

???:Sejak bila aku ada sarung tangan?Dan kenapa perlu pakai?

Siti:Kau dulu suka sangat kumpul koleksi sarung tangan.Sebab tu la kau ada banyak sarung tangan.

???:Oh ye,tapi benda tu dekat mana?

Siti:Dekat dalam satu kotak besar bawah katil tu.Nanti kau pakai tau.

Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy Where stories live. Discover now