Part 1

154 15 2
                                    

"Sya,cepatlaaa....kite dah lambat ni,"rungut Udaimatunnur Raisya Rihanna. "Alaaaaaa,sabar laa sat,dah nak siap ni ! Satu minit!" Balas Anisha.
'Kejap,kejap,kalau dah minah ni cakap kejap memang lama laaa dia punya kejap tu , hishh' bentak Udai dalam hati. Nasib baik kawan aku,kalau tak dh lame aku campak!
"Oitt,sedap kutuk aku nampak!" Sergah Anisha separuh bergurau.
'Eh, Anisha ni ad magic ke apa?' Kata Udai cukup utk telinga nya mendengar dengan jelas.
"Kau cakap apa?"soal Anisha ingin kepastian.Dari tadi dia tengok mulut kawan nya pot pet pot pet,tapi suara tak keluar laa pula.
"Ha? X de pape aku cakap kite dh lewat,jom pergi kelas, nanti tak pasal pasal kene dengar prof ceramah x tentu pasal"
Mereka lantas beriringan menuju ke kelas.

———————————————————————————————————————

"Sya,aku nak gi ladies jap,kau makan laa dulu," kata Udai
"Hmmm,pergi laa tapi jangan lama sgt tau,"pamit Anisha. Udai lantas berlalu dari situ. entah ,mengapa rasa nak terkucil pula.
Setelah selesai, Udai berdiri didepan cermin tandas. Rambut yang kelihatan serabai akibat terkocoh - kocoh igin ke tandas tadi dibetulkan. Senyuman mekar terpapar dibibirnya.
"Perfect! Cantik sangat aku"
Sempat lagi dia memuji diri sendiri sebelum keluar dari tandas itu. Langkah diatur menuju ke arah meja makannya tadi. Dia tersentak,kelibat Anisha sudah tidak ada disitu, otak mula berfikiran negatif. 'Ah,tak mungkin tak mungkin,takmungkin anisha diculik kut, dia balik bilik kut ' kepala diketuk beberapa kali. Dia membuat keputusan utk mencari Anisha di bilik.
Udai semakin tidak keruan apabila mendapati anisha tidak ada disitu. Ah, sudah, sudah.kepala yang tidak gatal digaru. Dia diburu perasaan cemas. Tiba-tiba dia teringat sesuatu. "Ya allah, kenapalah aku x fikir dari tadi?" Udai lantas mencapai phone. Nombor anisha didail.
"Hah, hello kau pergi mana,asal tak cakap dekat aku,kau ada kat mana sekarang?" Bertubi ii soalan dilemparkan oleh Udai.
"Haha,kau nak suruh aku jawab yang mana satu dulu?"soal anisha dihujung talian.
"Weh,aku serius ni, jangan nak main-main,kau pergi mana?"soal udai sedikit membentak. Perasaaan cemas mula hilang digantikan dengan geram.
"Sorry laa babe, abang aku call tadi, dia suruh aku balik,ada hal , sorry laa tak sempat beritahu kau,"pamit anisha.
"Huh,aku dah agak , abang kau memang x boleh buat hidup aku senang, ade je mnde nak dengki dgn aku! Hal apa pula kali ni sampai tak sempat nak bagi tahu aku? Penting sangat ke? Tandas bukannya jauh pun."kata Udai menyindir.
"Tak penting sangat pun, cuma kalau aku bagi tahu kau ,kau mesti x bagi aku pergi,hehe sorry," balas Anisha. Dia kenal sangat dengan Udai ni.
"Hmm,pape je laa, kau ni balik tak malam ni?"
"Tak,aku teman abang aku kat rumah"
Udai melepaskan keluhan berat sebelum mematikan talian. 'Nak buat apa hah? Bosan laaa,sya takde' getus nya dalam hati.

____________________________________________________________

"Hello,hmm ada apa?" Dia berhenti sejenak. "Okeyh,tq" senyuman sinis terukir di bibir. "Udaimatunnur Raisya Rihanna" segaris nama terpancul dari bibir merahnya."kau tunggu balasan aku Suraya!" Dengusnya lagi penuh dengan dendam. Penantiannya untuk membalas dendam pada keluarga itu akhirnya tiba. "Suraya, Suraya,memang silap besar la bermain-main dengan aku,tak lama lagi kau akan rasa apa yang sama seperti yang aku rsa sekarang ni!" Tekad Megat Zhafran Anaqi. Otaknya mula merencana pelbagai rancangan jahat.

____________________________________________________________

"Auchh, you ni dah buta eh?" Tengking Sofea zulaikha. Panas sungguh hatinya apabila dilanggar oleh minah kat depan dia sekarang ni. "Sorry dik, akak minta maaf,akak x sengaja." Kata Udaimutunnur. Dia benar ii tak sengaja melanggar bahu adik angkatnya dan menyebabkan makanan adiknya terjatuh. "Eh, spe suruh kau panggil aku adik? Aku x de  laa kakak macam kau,kau ingat eh,kau tu anak angkat baba dengan mama je. Tak hingin aku nak ada kakak macam kau, selekeh dan memalukan je" herdik sofea zulaikha lagi. "Aku tahu laa aku ni kakak angkat je,dah baba yang suruh aku belajar cakap  elok elok dengan kau ,aku pon tak hingin laa nak dapat adik macam ni,"bls Udai. Kesabarannya pon ada batas. Adik nya ini sangat menggugatkan kesabarannya. "Berani eh kau lawan cakap aku sekarang! Tak takut ke kalau aku report kat mama?" Ujar sofea zulaikha separuh mengugut.
Udai mencebik, hek eleh ! Igt aku takut laa dengan mama kau tu! Dengus Udai dalam hati. "Kau nak report kat mama report laa aku x kisah,sebab aku x kan balik lagi dah kat rumah tu lagi!" Kata Udai marah. Dia lantas berlalu dari situ.peristiwa yg berlaku dulu kembali diingatan.

"Mama, tengok kak udai tu," rengek sofea zulaikha. "Dia buat apa lagi sayang?" Soal Datin Suraya.
"Dia rampas Arsyad dari sof," rengeknya lagi.
"Dia buat macam tu?" Marah Datin Suraya tidak puas hati!






Comment and vote!

Misteri CintaWhere stories live. Discover now