Part 3

53 12 0
                                    

"Kau okey tak ni?" Soal anisha. Dari tadi termenung je.

"Ha? Aku okey je, cuma aku geram laa dengan sofea tu, tak habis habis kacau aku! Serabut!" Bentak Udai.

"Esok hari minggu, kau nak balik rumah parents kau tak?" Soal Anisha.

'Hish anisha ni,berapa kali aku cakap aku tak akan balik rumah tu lagi dh.' Getus udai dalam hati.

"Udai?"

"Hah? Eh, x kuase aku nak balik rumah tu. Asal ? kau balik rumah kau ke?" Soal udai

"Ha ah, aku igt nak teman kau, tapi mak aku baru balik dari luar negara, jadi aku nak jumpa dia laa,"

"Ooo, laa aku tak tahu pun aunty Zara ada kat luar negara?"

"Hmm, kau nak tahu macam mana, lepas kau putus dengan abang aku dua bulan lepas dah lama dah kau tak tanya pasal dia" omel Anisha.

"Habis aku kena duduk sorang lagi laa ni?" Rungut Udai. Dia sudah membayangkan bagaimana perasaannya esok. Bosan!

"Hah! Aku tak ingat nak bagi kau kad jemputan dekat kau, Ingat tak ex-schoolmate kita masa sekolah rendah? Yang gemuk gemuk tu? Yang ada tahi lalat kat dagu tu, Ha, dia ajak kita ke majlis kahwin dia. Kau tolong wakilkan aku eh, sbb aku x boleh pergi, pleasee" Anisha mengkerdip kerdipkan matanya. Huh, igt comel la tu!

"Jap, Syahirah tu ke? Taknak laa aku, kita dulu selalu buli dia dengan maathirah kan, dah nak kahwin dia erkk ," kata Udai tak percaya, masih terbayang-bayang lagi mereka sewaktu kecil. Cepat sangat masa berlalu.

"Alaaa, kalau kau x pergi apa pula dia kata, nanti dia cakap kita sombong dari kecik sampai besar!" Anisha lantas menyuarakan pendapatnya.

"Iyya x ye jugakkan? Ok laa aku pergi lagipun aku x tahu jugak nak buat apa. Jap aku nak cari baju yang sesuai untuk pergi kenduri, " Udai lantas pergi kearah almarinya, satu persatu baju yang lebih sopan di cuba.  " hmmm ok lahh yang ni kan?" Udai memilih satu baju kurung modern yang baru dipakai sekali, Tu pun masa hari raya.

"Cantik, tapi lagi cantik kalau kau pakai dengan ..... jap eh aku pergi ambik" Anisha mula terkocoh-kocoh ke arah almarinya. Udai hanya sekadar menggelengkan kepala. Ada ada je kawan aku yg sorang ni, omelnya dlm hati.

Mata Udai terbeliak apabila melihat 'objek' yang berada dlm dakapan Anisha. Sepontan dia menggeleng.

"No,no , aku x pndai pakai tudung"

"Laaa, apa susah, google kan ada, kau search la macam mna nak pakai tudung bawal. Alaa, pakai kejap je, kau nak pergi kenduri kan!" Pujuk Anisha.

"Ok,ok, aku pakai TAPI kali ni je erh" Udai mula rimas didesak. Dia hanya mengambil keputusan untuk mengalah.

"Err, pukul brpe majlis tu?" Tanya Udai.

"Hmm, kalau ikut kan pukul 2 hingga 4, tapi Syahirah suruh pergi awal dalam pukul 10.00 ,"

" hah? Mak aii, awl nya!" Keluh Udai.

"Alahh kau jgn igt pergi nak makan je, pergi laa tolong apa yang patut"

"Hmm ok, kau bertolak bila esok? Jangan lupa kirim salam kat aunty eh," pinta Udai. Sungguh, dia juga merindui wanita itu, wanita itu laa tempat dia mengadu, tempat dia berteduh apabila dimarahi oleh mama angkatnya.baba angkat nya  pula baik orangnya, tak pernah memarahinya, tapi tu laa sibuk memanjang, udai faham, biasalah orang yg bekerjaya seperti baba angkatnya semestinya sibuk. Untuk memberi dia makan juga. Jadi hanya aunty Zara tempat dia meluahkan segalanya, uncle zarif pula dah lama meninggal sejak dia masih kecil lagi tak tahu sebab apa, tapi dengar kata dia kemalangan.

"Eh udai, kau dengar tak ni?" Sergah Anisha apabila melihat udai mengelamun.

"Ha? Dengar, kau cakap nak bertolak pukul 8.00 pagi" hentam saja laa, anisha pun dah nampak dia termenung,tanya lagi. Harap betul laa apa yang aku ckp tadi.

"Banyak laa kau pukul 8.00, aku cakap aku dah nak gerak dah lepas solat isyak ni?" Ujar Anisha hati-hati, tangannya sudah bersedia untuk menutup telinganya. Dia tahu nanti menjerit laa makcik ni bila dia pergi awal sgt.

"Ooo lepas isyak,..." pamit udai. Anisha lantas menurunkan tangannya dari telinga, aikk pelik , tu je balasan dia?

"HAH? LEPAS ISYAK, AWAL GILA WEHH" jerit Udai apabila mula menyedari  'keterlalu awalan'  Anisha untuk balik kerumah.

"Aku ingat kau dah tak menjerit tadi, nasib baik aku x de sakit apa ii kalau tak orang yang pertama aku kacau, kau laa" usik Anisha.
Merah padam muka udai menahan geram.

"Kau dah tahu kau nak tinggal Aku sorang sorang malam ni, boleh pulak kau eh usik usik aku macam tu!"

"Haahhahah, suka hati aku laa, dah laa aku nak solat isya' jap, igt pakai tudung tu eh.



Please comment and vote!

Misteri CintaWhere stories live. Discover now