Sebelum terlupa eh, watak Hafiz tu saya dah tukar ke Arsyad. Jadi yang dah baca sebelum saya tukar tu tahu lah hafiz kan. Yang baru je baca tak sempat la jumpa nama Hafiz. Pape pun skrg ni watak hafiz dah takde dlm cerita ni . ARSYAD je ada. Kalau tak faham boleh dm.🥰
"Saya dah transfer duit dekat account biasa tuan. Jadi boleh saya balik?" Kata Hafizul.
"Aku ada kerja untuk kau, aku nak kau siasat siapa pemilik account ni." Arah Zhafran.Hafizul mengerutkan dahinya.
"Maksudnya tuan tak tahu siapa punya account ni tapi tuan transfer duit dekat account ni setiap bulan?" Soal Hafizul hairan.
"Ha ah. Kau pun tahu kan aku hilang ingatan. Jadi aku check aku transfer duit tu setiap bulan sejak lima tahun lepas lagi. Jadi aku teruskan je lah. Sebab tu aku nak tahu siapa pemilik account tu." Terang Zhafran panjang lebar."Baik bos. Tapi gaji naik lah kan?"
"Kerja tak buat lagi dah fikir gaji. Aku bagi lah gaji bonus nanti. Buat kerja tu dulu.""Udai, Mama ajak gi shopping petang ni. Saja nak raikan kejayaan kita ni. Sejak kau kerja kat sini semakin banyak tempahan." Kata Anisha.
"Kau ikut tak?"
"Eh, mestilah ikut. Laki aku, Zafirah, abang aku pun ikut sekali." Terang anisha.
"Arsyad ikut sekali?"
"Ha ah lah. Kau tak okey lagi ke dengan Arsyad?"
"Takdelah. Aku cuma janggal sikit. Lama tak jumpa kan. Aku okey je. Aku dah maafkan dah."
"Pukul 2 ni aku jemput kau tau. Kita gerak satu kereta je."
"Beres bos.""Zaf! Ya allah. Rindunya aku kat kau." Jerit Udai seraya memeluk zafirah erat.
"Aku pun rindu kau" balasnya.
"Bila tarikh ni?" Soal Udai. Matanya menyorot melihat ke arah perut kawannya itu.
"Insyaallah minggu depan." Kata Arsyad dengan nada tenang.
"Tak sangka nak jadi mak dan bapak orang dah korang erh. Arsyad kau jaga kawan aku leklok tau. Kalau kau buat dia nangis aku cekik kau." Kata udai berbaur ugutan.Arsyad hanya ketawa sambil mengangkat tangan gaya seperti orang bersumpah.
"Saya janji akan jaga kawan awk ni elok-elok.""Kita makan kat sinilah." Ajak Aunty Zara.
"Sedapnya ma makanan dekat sini. Kalau Tahu sedap dah lame piq makan kat sini." Kata syafiq memecah kesunyian.
"Abanglah tak percaya. Haritu dah ajak kan. Abang cakap tak sedap lah apalah." Balas Anisha.
"Ade erh? Bile?"
Anisha hanya menjeling suaminya. Buat buat lupa lah tu."Erm, Udai nak gi tandas jap erh. Korang nak pergi shopping dulu pergilah. Nanti Udai call tanya kat mana. Jangan keluar dari mall ni sudah."
Kata-kata Udai hanya disambut dengan anggukan. Udai lantas berlalu menuju ke tandas.Udai melajukan langkahnya. Dia terasa diperhatikan. Bayangan peristiwa dimana dia diculik Danish terlayar di tubir mata. 'Ya allah, lindungi aku ya allah.'
Melihat papan tanda tandas berada dihadapannya, Udai terus masuk. Sungguh dia sangat takut sekarang ini.Udai memandang cermin. Pin ditudungnya dibuka supaya lebih senang untuk membaiki tudungnya yang kelihatan senget. Tudungnya dibuka dan disangkut di bahagian penyangkut. Dia mula membasuh mukanya.
Ktak! Pintu tandas berbunyi menandakan seseorang sudah selesai melakukan 'hajat'nya. Udai lantas berpaling ingin melihat gerangan tadi.
"Arghhhnhhnhnn"
Zhafran lantas bertindak menutup mulut Udai.
"Diamlah, nanti orang ingat aku buat pape dekat kau."
"Kau buat apa dekat sini? Awak stalk saya erh?" Tuduh Udai.
"Aku? Stalk kau? Tak kuasa. Sekarang ni aku stalk kau ke kau stalk aku?"Udai mengerutkan keningnya. Kenapa dia pula ?
"Tak tengok papan tanda ke apa kau ni. Ni tandas lelaki. Sebelah sana tandas perempuan. "
Hah? Serious lah? Ya allah. Ni semua sebab orang yang ikut dia tadi.
Klak.
Zhafran riba-tiba mengunci pintu utama tandas.
"Kkkkau nak bbbuat appaa?" Soal Udai gagap."Otak kau memang tak boleh husnudzone erh? Cuba tengok diri kau sekarang depan cermin. Macam mana kalau lelaki lain masuk?"
Udai mengalihkan pandangannya ke cermin.
'Ya allah, tudung aku!"
Tq sesiapa yang sudi baca. Please comment and vote. Anything boleh dm ye.✌️
YOU ARE READING
Misteri Cinta
Romance"Udaimatunnur Raisya Rihanna" segaris nama terpancul dari bibir merahnya."kau tunggu balasan aku Suraya!" Megat Zhafran Anaqi. Hadirnya hanya untuk membalas dendam atas kejadian yang berlaku pada keluarganya diatas perbuatan Suraya. Dia nekad ingin...