"Sebenarnya Udai tu pernah rampas kekasih lama I, arsyad . Dan diorang... arhh, I takut lah pula nak bagitahu U. Sebab dia ugut I jangan bagitahu."
"Cakap jelah."
"Erm sebenarnya diorang dah... pernah buat mende terkutuk tu."kata sofea dalam nada serba salah.
Udai kepanasan lantas merampas telefon di tangan Zhafran.
"Hey betina. Kau siapa nak tuduh-tuduh aku? Untuk pengetahuan kau, zhafran takkan percaya dengan apa yang kau cakap. Haha. Mesti kau ingat aku tidur asing-asingkan. Jadi kau nak menuduh pun agak-agaklah!" Tengking Udai geram. Dia bersabar je dari tadi."Maksudnya korang dah..,," Sofea terhenti disitu.
"YA!" Jerit udai lagi. Betullah orang cakap kalau perempuan marah, apa yang dia cakap pun dia tak peduli.Tutt..
"Erh, letak dah. Padan muka." Ujar udai sinis. Puas hatinya. Pandai sangat nak menuduh orang.
"Kau pehal tengok aku cam tu?" Soal udai.
"So, kita kau nak tidur atas ni lah malam ni?"
"Asal pulak?"
"Kau juga cakap dekat sofea tadi."
"Bila? Tak payah nak mengarut lah."
"Kau nak suruh aku ulang apa yang kau cakap? Kau cakap, haha,mesti kau ingat aku tidur bilik asing-asing" Zhafran meniru suara Udai. Pss,bukan suara udai suara perempuan. Tapi lebih kepada suara sajat. Haha.
"...pastu kau cakap kita dah...."
"Stop! Eii, aku geli lah."
Serious lah aku cakap macam tu tadi? Geli siot. Zhafran hanya ketawa mengekek.
"Dah kau taknak keluar lagi ke?"
"Aku nak tunggu kau kata yes dulu."
"Aku dah lama cakap yes sayangg.."
"Kau dah cakap yes? Alhamdulillah. Tq." Udai tersenyum riang. Kakinya baru ingin melangkah keluar, namun kata-kata Zhafran menghentikan langkahnya.
"Tapi untuk apa yang kau cakap dekat sofea tadi. Ahahhaha." Zhafran ketawa sakan apabila melihat perubahan di muka Udai."Eee, tak habis-habis. Aku saje je cakap macam tu. Aku geram dengan sofea tu. Lupakan je lah."
"Suka hati kau lah aku nak tidur. Kau taknak keluar sudah."
Melihat Zhafran berura-ura untuk bangun, Udai lantas pergi menarik Zhafran.
"Eiii bangunlah. Zhafran!"Zhafran mula bertindak menarik Udai menyebabkan udai tersemban dia tas katil bersama-samanya.
"Tak sangka kau betul-betul maksudkan apa yang kau beritahu sofea tadi." Zhafran semakin galak mengusik. Bukan dia tak nampak muka Udai sudah memerah.
"Tepi." Jerit Udai. Tubuh Zhafran ditolak. Dia lantas meninggalkan bilik itu. Sakit betul hatinya mendengar gelak Zhafran yang tak henti-henti mentertawakannya itu.
Pintu kedengaran diketuk beberapa kali.
"Udai, mari makan." Pelawa zhafran. Balik dari U tadi Udai terus berkurung dalam bilik.
"Taknak. Kau makan je lah. Kau tak cakap yes aku taknak makan."
"Halamak! Lantak kau lah . Kau tak makan kau yang mati. Bukan masalah aku pun.Kurang asam punya suami! Sanggup biar isteri dia taknak makan.
"Betul kau taknak makan ni? Kau taknak aku makan. Sedap ni." Zhafran mencuba memancing Udai.
Udai memegang perutnya. Lapar. Tapi dia dah janji nak melancarkan mogok dan perang dengan Zhafran.
"Cepatlah mari makan ni. Kan kau mati orang cakap aku dera kau pulak. Jangan menyusahkan aku boleh tak?"
"Biarlah. Biar aku mati. Lepas tu aku jadi hantu and aku balas dendam dekat kau." Bidas udai.
"Haha, kalau kau nak tahu. Sebenarnya bilik kau duduk sekarang ni tu berhantu. Ye lah rumah besar tapi tak berpenghuni. Aku saja je biarkan kau duduk dekat sini. Cuba kau tengok almari kau tu, bawah katil, dan... belakang kau sekarang."Pintu bilik yang dikunci tadi dibuka. Udai melangkah keluar dengan kaki yang terhentak-hentak menuju ke meja makan dengan diikuti oleh zhafran. Benci betul! Asyik dia je kalah.
"Penakutlah kau ni."
Udai diam.
"Weh, baju aku dah basuh belum."
Udai diam lagi.
"Woi, aku cakap dengan kau ni bukan cakap dengan nasi ni. Kau ingat aku tunggul kayu ke" Suara Zhafran naik satu noktaf. Geram juga dia. Merajuklah pula. Dia bab-bab perempuan ni memang fail.
"Laa, sedar rupanya diri tu macam tunggul kayu. Tak ada perasaan. Hati batu. Tidak berperikemanusiaan, kedekut, tak ada rasa simpati, tidak bertimbang rasa. Eii, dengan isteri sendiri pun nak berkira!" Dengus Udai.
"Boleh pun bercakap. Aku baru nak setuju tadi. Tapi kau dah 'puji' aku macam tu tak jadilah."
Muka Udai berubah kendur.
"Mmana ada. Takdi saya gurau je. Awak baik." Kata udai sambil tersengih.
"Kau mengata aku kemain banyak tadi. Bila puji baik je?"
"Dahaga pujiannya kau ni."
"Mestilah.."
"Ok, kau baik, tak sombong, hensem, sado, semak jettak, sweet, lagi apa lagi erh, kau tak kedekut, kau penyayang, berani, dan satu lagi comel. Ahahaha""Comel tu tak betul. Nampak macam perempuanlah." Kata Zhafran tidak setuju.
"Eh, betullah kau comel. So macam mana?"
"Ok, yes. Nanti aku bagitahu dekat secretary aku. Makan tu dulu."
Udai tersenyum lebar.
Udai mundar-mandir didalam biliknya. Apa yang dikatakan Zhafran tadi terngiang-ngiang di cuping telinga. Almari, bawah katil, dan... dibelakang. Arghh, tak boleh jadi ni!
Zhafran baring di atas katilnya. Jam sudah menunjukkan jam 10 malam. Laptop dibuka. Dia ingij menyambung pekerjaannya yang tergendala di pejabat tadi.
Zhafran memandang pintu biliknya apabila pintunya sedikit terkuak. Mucul muka udai terjengul di pintu sambil tersengih seperti kerang busuk. Di tangannya juga terdapat selimut dan sebiji bantal."Zhaf, aku nak tidur sini boleh.?"
Tq sudi baca cerita yang tidak seberapa ni. Maklumlah masih banyak perlu belajar. Tq yang support saya. Jangan lupa vote dan komen. Vote tau, saya nak kenal jugak readers ni.
YOU ARE READING
Misteri Cinta
Romance"Udaimatunnur Raisya Rihanna" segaris nama terpancul dari bibir merahnya."kau tunggu balasan aku Suraya!" Megat Zhafran Anaqi. Hadirnya hanya untuk membalas dendam atas kejadian yang berlaku pada keluarganya diatas perbuatan Suraya. Dia nekad ingin...