Songs voor dit hoofdstuk:
- Nothing, Niall Horan. Eerste nummer
- Wasted, Niall Horan. Tweede nummer.
-----
"Jenna, ik denk dat je dit even moet zien."
Ik stap net mijn slaapkamer uit om in de woonkamer te gaan om te lezen tot ik Zayn tegen kwam.
"Wat is het?"
"Dat zie je wel als je er bent." ging hij verder.
"Oke, ik ben benieuwd."
Zayn leidde me mee naar de studio waar ik vaak met hem kom. Toen we dicht bij de deur kwamen stond ik stil. Vragend keek ik Zayn aan toen ik muziek hoorde en schudde mijn hoofd.
"Kom nou gewoon." bleef hij door drammen en uiteindelijk deed hij de deur open en stapte ik naar binnen. Ik nam plaats op een stoel voor het apparatuur en Zayn kwam naast mij zitten.
Daar stond Niall. Met een gitaar in zijn hand achter een microfoon. Gesloten ogen en hij had niet gemerkt dat wij binnen waren gekomen.
"Wat is dit?" vraag ik aan Zayn zonder mijn blik van Niall af te halen. "Luister maar gewoon even." Ik knik en schoof naar het puntje van mijn stoel.
De muziek begon en Niall speelde op de gitaar. Na het intro begon hij ook te zingen en kippenvel kroop over mijn lijf.
What holds me
When I'm alone?
What makes the tiger tame?
What turns the sky
From black to gold?
What sends my tears up in flames?
Nothing
Nothing
NothingVragend keek ik naar Zayn, maar wendde mijn blik meteen weer van hem af toen hij mij niet aan keek.
What moves me like a lightning bolt
While praising all my fears?
What breaks me?
Helps me understand
What makes me disappear?
Nothing
Nothing
Nothing
Except for your love
Nothing
Nothing
Nothing
Except for your love"Hoor je het Jenna?" vraagt Zayn. Ik schud mijn hoofd, "Wat moet ik horen?"
"Dit ben jij Jen. Dit ben jij voor Niall."
What do I, do I really want
In this stormy life?
What choices do I really have
With this heart of mine?
Nothing
Nothing
Nothing
Except for your love
Nothing
Nothing
Nothing
Except for your loveDe tranen prikken achter mijn ogen. Of doordat ik niet geknipperd had sinds Niall was gaan zingen of om wat Zayn zei. Niall had nog steeds niet door dat wij naar hem keken. We zag ik dat de tranen uit zijn gesloten ogen liepen terwijl hij helemaal op ging in het nummer.
Without your love
I'm jaded
Going crazy
Come save me
Heart's beating
Not breathing
I'm breathing
What holds me
When I'm alone?
What makes the tiger tame?
What turns the sky
From black to gold?
What sends my tears up in flames?Nothing
Nothing
Nothing except for your love
Nothing
Nothing
Nothing except for your love
Nothing
Nothing
Except for your love
Oh!
Nothing
Except for your love"Zayn?" Hij was inmiddels opgestaan en achter mij gaan staan. Ik voelde een hand op mijn schouder toen ik mijn tranen liet stromen. "Is het waar?"
"Wat?"
"Wat je net zei, dat dit over mij gaat." Nog steeds kijk ik naar Niall die nog steeds gesloten ogen had toen ik een nieuwe melodie hoorde.
"Jenna, je bent alles voor hem. Praat het goed."
Nu kijk ik Zayn wel aan. Vol ongeloof in mijn ogen en met mijn gedachtes op blanco wilde ik mijn mond openen, maar Zayn was me voor.
"Jullie hebben elkaar nodig Jen, iets om over na te denken." En met die woorden kuste hij mijn voorhoofd en verliet hij de studio. Niall was ondertussen al weer begonnen met een ander nummer te zingen en ik richtte mij weer op hem.
Darlin', are you always tryin' to blame me?
Is it me or 'cos you came here?
Just accept that time was wrong
Oooh, change thee
I've been thinkin' bout it lately
We never finished what we started
Now I'm fearful that it's gone
Let's keep this open
Hold on, hold on
Don't leave me wastin' all alone
Wondering where the time has gone
I know it's hard to keep keeping on
Don't leave it wasted
Someday, it could be more then we intended
And we'll be happy that we waited
When it's all been said and done
Oooh, and you have changed me
And we both got what we wanted
And looking back it's complicated
But we would've happened all along
Shit, I fucked up.
So keep this open
There won't be any more hearts that are broken
Hold on, hold on
Don't leave me wastin' all alone
Wondering where the time has gone
I know it's hard to keep keeping on
Don't leave me wasted
Don't leave me wastin' by myself
Let's leave emotions on the shelf
I swear there ain't nobody else
Don't leave me wasted
Don't leave me wasted
Don't leave me wastin' all alone
Wondering where the time has gone
I know it's hard to keep keeping on
Don't leave me wasted
Niall opende zijn ogen en ik zag dat die rood doorlopen waren. Maar nog steeds mooi blauw toen hij recht in de mijne keek waardoor ik slikte. Daarna zong hij het einde.
Don't leave me wastin' all alone
Wondering where the time has gone
I know it's hard to keep keeping on
Don't leave me wastedIk stond op en liep naar het plastic raam en legde mijn platte hand er tegen aan. Ik zag dat Niall zijn gitaar weg legde en ik liet het raam los. Nog vol verbazing over wat er net was gebeurt opende ik de deur naar Niall.
"Niall."
"Jenna."
Niall stortte naar de grond en ik bleef staan. Luide snikken vulde de studio en de tranen liepen nog steeds over mijn wangen. "Jenna.. Ik-"
"I know." kapte ik de blonde jongen af, "Het gaat over mij."
Het was alsof het nu pas echt binnen kwam. "Going crazy, Come save me. What holds me. Nothing except for your love.
I know it's hard to keep keeping on
Don't leave me wasted.""Niall h-het spijt m-me." stotter ik nu ook snikkend terwijl ik naast hem neer knielde. "Het spijt me zo."
Hij slaat zijn armen om mij heen. En zo zaten we een tijdje. In elkaars armen. Huilend om alles wat er aan de hand is. Om hoe veel we van elkaar houden en om het feit dat we elkaar kwijt kunnen raken.
"I love you. I always will."
"I know, ik hou ook van jou Niall."
"Jenna, ik wist niet wat ik deed. Ik weet niet waarom ik zo boos werd. Ik had er voor je moeten zijn. Ik had je moeten begrijpen en je rust moeten geven. Ik had niet boos weg mogen lopen. Het spijt me." Niall en ik zaten ik kleermakerszit tegenover elkaar, hand in hand.
"Ik had niet zo moeten schreeuwen tegen je. We hebben het allemaal moeilijk. Het spijt me."
"Zijn we weer goed?"
"Natuurlijk." Niall opende zijn armen en ik liet me er in zakken.
Een kalmte viel over ons beide heen terwijl ik naar zijn regelmatige hartslag luisterde. Ik keek op. Ik keek op in twee blauwe ogen. Twee ogen die onweerstaanbaar zijn. De twee ogen van de blonde jongen waar ik voor gevallen ben. Waarvoor ik op een dag misschien nooit meer de mijne voor zal openen...
JE LEEST
Please don't leave.
FanfictionYou only win if you don't give up, cus love is war and war is love. (Trigger warning)