💔Pengkianat (02)

229 17 5
                                    

Gempa POV On

"sekarang dah 4 tahun aku duduk dekat Jepang. Aku rindu pulak pada adik dan abang aku padahal bulan lepas baru jumpa. Ye diorang datang ke Jepun."

"sekarang umur aku adalah 17 tahun. Dikenali sebagai Isashi Haira dan aku merupakan artis yang terkenal di sini kalau bukan kerana syarikat papa."

"aku juga ada teman lelaki yang kaya tau. Mak ayah dia merupakan bos bagi taman tema air yang terbesar di Jepun.  Cuba korang bayangkan kalau dapat masuk ke waterpart free setiap hari. Mesti best kan. Nama dia adalah Asakura Fang yang berumur 20 tahun. Semasa aku berumur 14 tahun dia berumur 17 tahun dan dia menyatakan cinta dia pada aku tapi aku masih ragu, dan akhirnya aku terima walaupun aku rasa ada yang tak kena dengan dia."

"walaupun kami dah lama bersama tapi dia tak tahu yang aku ni berasal dari Malaysia. Bukan lupa daratan tapi taknak lah kalau kami ada masalah dan cuba lari, orang tahu yang kami balik Malaysia. Kawan baik saya sendiri Sasha tak tahu yang nama sebenar saya ialah Gempa Asyira."

"Fang-san (macam lain jer bunyi dia 😂😂) ada bagi aku cincin permata berwarna unggu yang bermaksud janji cinta diantara kami. Aku bukan nak merungut tapi cincib dia tak berapa cantik dan tak berkilat. Seperti cincin yang berharga RM10 jer."

"Dan akhir2 ni dia terlalu sibuk dan jarang berjumpa dengan aku. Takpelah, kita fikir Positif saje. "

Gempa POV Off

DI SEKOLAH (ah aku tak tahu nak letak apa nama untuk sekolah jepun ni)

Haira / Gempa sedang termenung memandang pemandangan di luar melalui tingkap kelasnya dengan keadaan bosan.

Namun dalam dia asyik termenung dia tidak sedar bahawa seseorang mendekatinya dengan senyuman nakal. Siapa lah yer...

Sasha: amboi termenung kan apa tu Haira-kun? (terjah gempa)

Haira: (terkejut) oh aku rindu kau adik (melatah dalam bahasa Melayu). Ish apa kau ni, terkejut aku tau.

Sasha: hahaha, apa yang kau melatah tadi? Dan bahasa apa tadi tu?

Haira: erk, i.....itu bahasa Malaysia. Mama dan papa aku suruh aku belajar bahasa tu sebab entahlah. Hehehe (garu pipinya yang chubby)

Sasha: okey eh Haira, awak ada apa apa mesej tak dari Fang-san sejak kebelakangan ni?

Haira: tak, sejak akhir akhir ni dia takder hantar apa pun.

Sasha: kau tak sedih ke?

Haira: tak tahulah nak sedih ke nak marah ke nak gembira!

Sasha: okey, eh hari Sabtu ni kau free tak? Kalau kau free aku nak ajak kau pergi hotel keluarga aku. Ada orang nak kahwin kat sana, jadi aku nak ajak kau.

Haira: aku rasa adik aku balik lah Jumaat ni. Dan aku rasa eloklah kalau aku ajak dia sekali boleh kan?

Sasha: boleh jer. Aku memang suka dengan si Haina-chan tu. Tapikan dia dengan Hiroyuki-san duduk dekat mana selama ni?

Haira: erk, di dia duduk dekat kampung manakala ni-san dekat Universiti.

Sasha: ouh, baru tahu.

S
K
I
P

T
I
M
E

Hari Jumaat...........

Dekat Airport.......

Haira: lama lagi ke dia ni... (pandang sekeliling mencari seseorang)

???: kak Gempa, sini. (lambai tangan)

My True Love 💗✔️Where stories live. Discover now