5 hari berlalu selepas kejadian itu. Isashi Haira tidak seceria dulu dan dia membuat keputusan untuk mendiamkan diri supaya dapat tenangkan fikirannya. Dia turut tidak hadir ke sekolahnya dengan alasan tidak berapa sihat manakala Isashi Haina pula masih lagi bersama kakaknya kerana di Malaysia, mereka baru memasuki cuti sekolah penggal pertama bagi tahun ini. Mama dan papa mereka tahu tentang hal ini kerana Haina yg menceritakannya. Yelah takkan nak diam jer :vHaira mengurungkan dirinya didalam bilik sambil duduk diatas kerusi belajarnya dan memandang pada langit yang hanpir menunjukkan senja. Selepas beberapa minit termenung, pintu biliknya diketuk menandakan ada seseorang meminta izin untuk masuk ke dalam biliknya. Selepas mendapat kebenaran dari Haira untuk memasuki biliknya, muncullah 2 susuk gadih yang amat dia kenali...
Haira: kenapa korang ber-2 ke sini?
Sasha: alah, saje jer nak melawat jiran saya ni. Salah ke?
Haira: tak salah pun...
Haina: haih kakak ni, dah 5 hari murung. Cubalah ceria sikit. Gempa Asyira bukannya orang yang suka murung.
Sasha: 'siapa Gempa Asyira tu? Kawan baik dia ke? Atau saudara dia' (bisiknya dalam hati)
Haira: susahlah nak ceria kalau macam ni, berita tentang dia kahwin pun dah tersebar. Peninglah macam ni.
Mereka dah tak tahu nak buat apa lagi untuk hiburkan Haira ni, lalu Haina sebagai adik Haira mendapat idea yang bernas.
Haina: ehem, apa kata kalau kakak balik ke Malaysia untuk tenang kan fikiran kakak. Kalau kakak nak tahu 2 tahun lepas kami pindah rumah dari Pahang ke Kuala Lumpur. Rumah lagi besar dari dulu, sekolah besar, ramai tau lelaki yang hensem kat san- eh tersasul pulak dan kalau kakak nak tahu saya ni ketua pelajar tau dekat sana (cakap BM)
Haira: kamu ni biar betul. Nak akak pindah sana! (BM)
Haina: dah tu takkan akak nak termenung je dalam bilik ni. Mana tahu kalau akak pindah sana jumpa orang lagi baik ke. (pandang gempa dengan senyuman sinis)
Sedang mereka berdua berborak, Sasha langsung tidak dapat menangkap apa yang mereka katakan melainkan 1 iaitu Malaysia.
Sasha: jap jap jap, apa yang korang cakap ni? Aku tak faham lah. (garu kepala)
Haira dan Haina memandang ke arah seseorang atau lebih tepat lagi Sasha. Sasha pun mula berasa pelik dengan dua orang kawannya itu.
Sasha: ke....kenapa korang pandang aku macam tu?
Haira: rasanya kami patut beritahu awak kebenarannya. Sebenarnya kami bukan dilahirkan di Jepun dan kami mempunyai 2 nama yang berbeza mengikut negara tersebut.
(boleh pulak main tukar2 nama ni)Sasha: mak.......maksudnya?
Haina: maksudnya, kami sebenarnya dilahirkan dan dibesarkan di Malaysia. Papa kami orang Jepun manakala mama kami orang Melayu. Nama saya ialah Arissa Asyira manakala kakak pula Gempa Asyira yang saya sebut tadi. Kami terpaksa guna nama ni kerana papa kami yang paksa.
Sasha: okey, saya rasa saya dah mula faham.
Haina: jadi apa keputusan akak? 2 hari lagi saya nak pulang.
Haira: hmm, akak cuba untuk tanya pada mama dan papa dulu...
S
K
I
PT
I
M
EKelihatan keluarga Isashi tengah makan malam. Makanan yang mereka makan ini adalah antara makanan yang mewah tetapi itu tidak dapat mengikut citarasa Haina. Jadi dai ambil keputusan untuk memasak sedikit makanan antaranya Ikan Siakap 3 Rasa dan Ayam Panggang.
YOU ARE READING
My True Love 💗✔️
Lãng mạn(HalixfemGem) Malay 𝙠𝙖𝙬𝙚 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖 𝙙𝙖𝙥𝙖𝙩 𝙨𝙞𝙖𝙥𝙠𝙖𝙣 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙣𝙞 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙨𝙖 𝙨𝙚𝙗𝙪𝙡𝙖𝙣, 𝙠𝙖𝙡𝙖𝙪𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙡𝙖𝙞𝙣 𝙢𝙖𝙘𝙖𝙢 𝙣𝙞 𝙟𝙪𝙜𝙖 :v Nama aku adalah Isashi Haira yang berasal dari Jepun...