💗Dia Datang (20)

121 15 5
                                    

Hari Sabtu yang indah dengan sinaran matahari yang cerah. Gempa dan kawan2 yang lain baru pulang dari Jepun malam tadi, memang melelahkan.

Gempa kelihatan mahu tidur lebih lama kerana dia susah sangat nak tidur pada malam tadi sebab entahlah.... Mungkin terfikir oasal seseorang..... Namun dia telah diganggu oleh seseorang yang dikenali sebagai adiknya.

Arissa: kakak bangun lah...

Gempa: ish kau ni, akak mengantuk lah. Akak ABC hari ni jadi jangan kacaulah.

Arissa: adik bukan kejut akak sebab nak ajak solat berjemaah tapi kitakan nak pergi ke Tesco, nak beli bahan makanan sambil tu beli sikit barang untuk datuk dan nenek nanti.

Gempa: ha'ih, yelah..

S
K
I
P

T
I
M
E

Mereka berdua pun pergi ke TESCO yang berdekatan untuk membeli barang2 tadi. Gempa yang memandu kereta kerana drivernya sedang mengambil cuti sekarang. Jangan risau Gempa ada lesen lah.

Gempa: banyak juga yang kita beli yer.

Arissa: ha'ah, eh akak jom kita makan dulu. Kita tak sarapan pun tadi kan.

Gempa: ha'ah lah, lupa pulak tadi....

MEREKA PUN MASUK KEDALAM KEDAI MAKAN DIDALAM TESCO TERSEBUT. MEREKA MEMESAN CHICKEN CHOP KERANA DAH LAMA TAK MAKAN. (laparlah pulak) APABILA MEREKA MAHU MAKAN, MEREKA TELAH DIKEJUTKAN DENGAN PANGGILAN DARI SESEORANG IAITU.......

Ruby: eh Gempa, Arissa, kamu verdua pun ada kat sini?

Gempa: erk, yer auntie. Kami baru nak makan ni.

Ruby: ouh begitu. Kebetulan ni kedai autie tau..

BAGUS BETUL LAH KELUARGA HALILINTAR NI. AYAH DIA TAN SRI, MAK DIA TAUKE KEDAI TERKENAL SEPERTI KEDAI MAKAN DAN BARANGAN KEMAS..

Arissa: eh, kami tak pernah tahu pun yang auntie tauke kedai ni...

Ruby: hehehe, takperlah. Ouh disebabkan kamu makan kat sini apa kata kalau auntie belanja kamu berdua.

Gempa: eh tak payahlah susah2 auntie.

Ruby: tak susah pun.

Arissa: kalau macam tu terima kasih auntie. (terima tanpa malu)

Gempa: eh Arissa, janganlah macam tu. Tak baik tau.

Arissa: tapi papa selalu kata rezeki jangan ditolak.

Ruby: betul tu Gempa. Sekali sekala auntie belanja kamu makan.

MEREKA MAKAN DENGAN BERSELERA DAN MAKANAN MEREKA ADALAH FREE JER. BESTNYE DAPAT MAKAN MAKANAN MEWAH PERCUMA....

Gempa: okeylah auntie, kami dah kena pulang ni.

Ruby: eh awal lagi ni, kenapa nak balik cepat sangat?

Arissa: maaflah auntie tapi datuk kami nak datang. Dia dari Jepun jadi kami perlu sediakan barang2 yang diperlukan supaya nanti tak menyusahkan sesiapa.

Ruby: begitu. Siapa nama datuk kamu yer? Auntie tak pernah tahu siapa dia.

Gempa: nama datuk kami ialah........

S
K
I
P

T
I
M
E

SEKARANG DI LAPANGAN TERBANG NEGARA KLIA2, KELIHATAN KAPAL TERBANG DARI JEPUN TELAH SAMPAI. GEMPA DAN ARISSA YANG MENUNGGU MEREKA DARI TADI TELAH PUN BERDEBAR RASA KERANA DATUK DAN NENEKNYA YANG INI SEDIKIT CEREWEK, MAKLUMLAH ORANG BANGSAWAN.  TAPI WALAUPUN MEREKA CEREWEK MEREKA MASIH LAGI SAYANGKAN PADA CUCU MEREKA. YELAH PAPA MEREKA HANYALAH SATU2NYA ANAK MEREKA.

My True Love 💗✔️Where stories live. Discover now