Gempa: ke....kenapalah kau boleh muncul dalam hidup aku hah. Aku cuma nak kehidupan yang aman dan selesa, bukan macam ni.
***: heh, kau lebih layak untuk hidup macam ni Gempa. Dulu, kau sering dibuli oleh mereka, lepastu hati kau mula rengok kerana setan tak guna tu dan sekarang kau nak percaya pada Halilintar yang tak guna tu? Jangan percaya pada orang macam merekalah Gempa.
Gempa: tak, saya percaya pada mereka, lebih2 lagi pada Keluarga saya dan juga Halilintar.
***: aku suka semangat kau Gempa tapi itu takkan lama. Selepas sahaja aku dapat kawal seluruh badan kau, kau dah tak dapat nak lakukan apa2 dah Gemmy. (smirt pada Gempa)
Gempa: tak......jangan harap aku akan bagi kau kawal seluruh badan aku. Cukuplah dengan aku tak layan mereka. Hentikan Reverse.
Ya, Gempa sedang sedang bercakap dengan Reverse didalam dirinya. Mereka berlawan sehinggalah mereka kepenatan. Selama ini, Reverselah yang mengawal badan Gempa tapi tak semua kerana Gempa masih lagi kuat tapi sekarang tenaga milik Gempa dah semakin berkurang.
Reverse: heh, dah takder gunanya Gempa. Kau akan kalah juga nanti.
Gempa: t......tak, aku takkan biarkan kau menang. Adik aku Arissa akan menang juga.
ΔΔ: yeker, dia akan menang juga ke? Aku rasa tak kot sebab dia dah cedera parah.
Gempa: (pandang pada pemilik suara tadi) hah, k....kau ni....... (terkejut)
ΔΔ: kenapa kak Gempa. Kak rindukan saya tak? (pegang dagu Gempa)
Gempa: tak.......tak, kau bukan adik aku. Adik aku bukan kau. Adik aku Arissa Asyira bukan Asyira Darkness. (menjerit + sedih)
Asyira(D): hahaha, kenapa pula? Kami kan orang yang sama. Samalah macam kau dengan Reverse kan.
Gempa: (air mata jatuh) ta......tak, dia takkan kalah dengan kau. Dia.....dia tu kuat, kuat semangat, berani dan baik tapi kau pembuli paling ditakuti, jahat, dan kau pembunuh.
Asyira(D): alah, itu kisah lama. Lagipun dah lama aku terkunci didalam badan si Arissa tu. Lepas sahaja jumpa dengan Ais, Thorn, Ying dan Yaya dan tak silap aku ada lagi sorang, siapa tah nama dia tu, terus dia buang aku, kurung aku dalam tempat yang sempit dan gelap. Tapi sekarang aku dah bebas.
Arissa: tapi tak bebas sepenuhnya. (muncul tiba2)
Asyira(D): heh, kau ni tak mati lagi rupanya.
Gempa: Arissa. (gembira sebab Arissa masih hidup)
Arissa: seperti yang aku kata sebelum ini, AKU TAKKAN PERNAH BERPUTUS ASA.
Reverse: wah, hebat hebat. (tepuk tangan) Sungguh mengharukan.
Arissa: Reverse, Darkness, kamu berdua tidak akan berjaya untuk menguasai badan kami.
Asyira(D): heh, macamlah kau boleh hentikan aku ni. Kau dah dicederakan dengan begitu teruk selama seminggu ini dan kau nak aku mengalah. Dalam mimpilah.
Arissa: tch.... (marah)
Asyira(D): mari aku tamatkan riwayat engkau. (keluarkan kuasa kegelapan)
Reverse: kalau kau nak mati silakanlah bunuh dia.
Asyira(D): apa maksud kau ni?
Reverse: heh, (peluk tubuh) Arissa bijak tapi Darkness lembap. Korangkan dalam satu badan, kalau kau bunuh dia, berkemungkinan besar kau juga akan mati.
Asyira(D): begitu ke, tch terlepas peluang nak bunuh dia.
Reverse: jangan risau, aku ada cara supaya mereka dah tak ganggu kita lagi lepasni.
Arissa: apa yang kau nak buat hah.
Reverse: oh takder pape cuma, nak ikat korang jer. Pengikat bayang. (macam kuasa Fang dalam siri Boboiboy tapi buka yer :v)
Gem&Aris: hah (terkejut, dapat larikan diri dan sembunyi )
Asyira(D): ish, mereka dah terlepas.
Reverse: takper, mereka mungkin boleh lari tapi mereka tak boleh sembunyi dari kita. (smirt)
Arissa: huh....huh....huh....hampir saja tadi. Akak okey tak?
Gempa: akak oke, cuma penat jer.
Arissa: betul juga. (berehat) Ish, geram betul lah. Diorang tu macam mana boleh terlepas ni. Makin kuat pulak tu. (geram)
Gempa: mereka tu takder kelemahan langsung ke? Dah seminggu kita terperangkap dalam ni.
Arissa: hmm, (teringat sesuatu) ohyer, baru adik teringat sesuatu.
Gempa: huh, kenapa?
Arissa: ada satu hari bila tah, adik berlawan dengan Darkness tu, dia memang dah semakin kuat dan adik rasa macam tak mampu jer. Tapi lepas tu, ada satu cahaya yang datang seperti cahaya Harapan. Lepastu dia pun tiba2 jer lemah semacam dan adik pun mula serang dia dalam kesempatan tersebut tapi tak lama.
Gempa: cahaya harapan.
Kibo no hikari. Apa yang membuatkan cahaya tu datang yer.Arissa: manalah adik tahu. Masa tu gelap sangat.
Gempa: walau bagaimanapun kita tetap kena berusaha kalahkan mereka berdua.
Arissa: hem. (mengangguk)
*
*
*
*
*
*
*
*
*
To be continued......Zurin: aduh, kram tangan aku nak menaip.
Solar: oh yer, mana TTM?
Zurin: dah ke alam barzah dah. Gurau jer, aku denda diorang sebab tu chapter ni cuma ada Gempa dan Arissa jer.
YOU ARE READING
My True Love 💗✔️
Romance(HalixfemGem) Malay 𝙠𝙖𝙬𝙚 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖 𝙙𝙖𝙥𝙖𝙩 𝙨𝙞𝙖𝙥𝙠𝙖𝙣 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙣𝙞 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙨𝙖 𝙨𝙚𝙗𝙪𝙡𝙖𝙣, 𝙠𝙖𝙡𝙖𝙪𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙡𝙖𝙞𝙣 𝙢𝙖𝙘𝙖𝙢 𝙣𝙞 𝙟𝙪𝙜𝙖 :v Nama aku adalah Isashi Haira yang berasal dari Jepun...