Gempa: (menonton tv)
Ais: (duduk sebelah Gempa) kak tengok cerita apa tu?
Gempa: tengok siaran ulangan ceria Megastar ni.
Thorn: mesti kak nak tengok Arissa kan.
Gempa: ha'ah.
Ais: jadi sebab tulah dia pandai menyanyi.
Ruby yang sertai mereka menonton cerita ceria Megastar itu pun mendapat idea...
Ruby: hey, apa kata kita pergi ke studio ceria Megastar itu. Tengok sikit macam mana keadaan kat studio Jepun ni. Mesti besar.
Gempa: memang pun auntie. Saya pernah masuk dulu.
Thorn: kak Gempa pernah menyayangi ke dulu?
Gempa: eh, kak tak menyanyi, kak cuma pelakon jer. Kalau Arissa tu barulah penyanyi dan pelakon.
Ais: habis tu yang lelaki macam mana?
Ruby: alah, kita pergi sendiri jer.
Selepas sahaja Ruby kata begitu terus dia dapat panggilan daripada Halilintar. Tanpa berlengahkan masa Ruby pun angkat panggilan tersebut dan terkejut kerana......
Ruby: hello? Kenapa ni anak mommy?
Hali: mommy jangan harap nak pergi ke studio tu bersama diorang. Kami pun nak ikut jugak...
Ruby: eh, macam mana kamu tahu ni? Kamu ada skodeng kami ke?
Taufan: siapa suruh mommy buka pintu jendela tu. Kami kat jendela bilik kami boleh dengar suara mommy tau.
Ruby: lah, yeker. Kantoi lah pulak.
Blaze: tak kira apa pun kami nak ikut juga. Mana boleh kalau mommy jer yang asyik pergi jalan2, kami ni cuma duduk kat hotel jer.
Ruby: ha'ih, yelah. (panggilan tamat)
Ais: nampaknya diorang ikut juga.
Gempa: begitulah.
S
K
I
PT
I
M
ETaufan: yeay, kita pergi ke konsert Jepun. Tak sabarnya.
Hali: boleh tak kau diam kejap.
Taufan: suka hati lah.
Amato: diam boleh tak, kalau bising kamu berdua ayah jual kamu berdua kat sini. (sanggupkah kamu?)
Mereka pun masuk kedalam studio tersebut dan mengambil tempat duduk. Mereka duduk disebelah pasangan masing2 kecuali Taufan sebab Arissa takder. (alone lah kau) Halilintar yang duduk disebelah Gempa pun berasa happy gila dalam dirinya bagai boleh melompat hingga ke Pluto.
Konsert tersebut telah pun bermula. Ramai penyanyi yang terkenal masuk dalam pertandingan tersebut dan semua memakai topeng mata macam kaito joker.(sampai situ pulak :v) Memang best gile lebih2 lagi time Haina nak menyanyi, nasib baik dia pakai topeng tu jugak kalau tak mesti dah dicam oleh Taufan. Pakaiannya yang cantik berwarna biru dan ada permata biru di pakaian dan rambutnya. Tetapi Taufan dapat mengecam sesuatu daripada Haina nak tahu apa? Suara dia.. Walaupun dia bercakap dalam bahasa Jepun tapi dia boleh cam suara dia.
Taufan: hmm, Haina tu memang suara dia macam aku kenal tapi siapa yer..
Gempa perasan yang Taufan seperti tengah memikirkan sesuatu mula tak sedap hati.
Tamat sahaja konsert itu mereka pun keluar tetapi masih lagi di sekitar studio itu.
Solar: walaupun aku tak faham apa yang diorang cakap tapi best lah. Dapat jumpa dengan artis.
YOU ARE READING
My True Love 💗✔️
Romans(HalixfemGem) Malay 𝙠𝙖𝙬𝙚 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖 𝙙𝙖𝙥𝙖𝙩 𝙨𝙞𝙖𝙥𝙠𝙖𝙣 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙣𝙞 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙨𝙖 𝙨𝙚𝙗𝙪𝙡𝙖𝙣, 𝙠𝙖𝙡𝙖𝙪𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙡𝙖𝙞𝙣 𝙢𝙖𝙘𝙖𝙢 𝙣𝙞 𝙟𝙪𝙜𝙖 :v Nama aku adalah Isashi Haira yang berasal dari Jepun...