💗She Again? (14)

143 16 11
                                    

Semalam merupakan hari cuti yang mengeronokkan bagi mereka semua lebih2 lagi yang lelaki sebab objektif mereka dah tercapai. Hari ini pula hari sekolah yang menyeksakan bagi ramai pelajar.

Gempa: (kusyuk membaca novel di dalam kelas)

Halilintar masuk kedalam kelas dengan tenang manakala Taufan dia pergi ikut Solar atau lebih tepat lagi nak berjumpa Arissa.

Dia melihat Gempa sedang kusyuk membaca sampai tak perasan kehadirannya. Dia tidak mengeluh sebaliknya tersenyum kerana dia tahu yang Gempa ni jenis suka membaca.

Hali: hai Gem.

Gempa: (perasan yang namanya disebut) oh, hai Halilintar.

Hali: awak tengah baca buku apa tu?

Gempa: ouh novel ni, saya rasa awak takkan faham..

Hali: hmm, kenapa pulak?

Gempa: sebab novel ni tulisan Jepun jadi awak takkan faham. Buku ni saya pinjam dari Arissa.

Hali: takperlah kalau macam tu.

Gempa: huh... (sambung baca)

S
K
I
P

T
I
M
E

Waktu Rehat.....

Pada waktu rehat semua pelajar tak kira usia berlari meninggalkan kelas mereka dan menuju ke kantin tetapi bukan bagi Gempa, dia mahu ke pusat sumber untuk mencari bahan rujukan.

Gempa: hmm, mana satu buku yang best untuk dibaca yer..

Sedang Gempa melilau (betulkan?) untuk mencari buku, dia terjumpa dengan buku yang nampak menarik, berwarna hitam berjalur emas. Dia mahu mengambilnya tetapi buku itu cukup tinggi baginya. Dia melihat sekeliling supaya dapat meminta tolong tetapi takder sesiapa di situ kalau ada pun di rak bacaan buku komik dan majalah sekolah tapi agak jauh dari situ.

Gempa: ish, kenapalah diorang letak buku yang menarik dekat atas tu. Siapalah yang letak kat atas tu yer.

Gempa merungut sorang2 dan tak sedar yang dia diperhatikan. Orang yang perhatikan dia dari tadi terus maju dan mendekati Gempa.

Gempa dapat rasakan yang ada seseorang di belakangnya dan dia dapat lihat tangan orang itu cuba mengambil buku yang dia mahukan tadi. Gempa pun memusingkan badannya ke belakang dan dapat melihat wajah Halilintar yang begitu dekat dengannya. Secara tiba2 mukanya bertukar menjadi merah tanda dia blushing. ////

Halilintar yang tadi mengambil buku itu terus memandang muka Gempa yang tengah blushing tadi dan dia juga turut blushing sama, yelah diorang dekat sangat.(aku pulak yg terlebih teruja sekarang ni) Secara tiba2 Gempa rasa yang badannya ditolak oleh seseotang lalu dia dah terc*um mulut Halilintar.

Mereka berdua terkejut dan muka mereka bertukar menjadi merah yang seperti tomato tapi lebih merah. Dengan pantas Gempa bangun dan melihat siapakah gerangan yang menolaknya tadi dan dia tahu siapa orang itu tak lain dan tak bukan ialah.........


























Arissa: uups, tertolaklah pulak sorry. (hilang dari radar)

Gempa masih lagi terkaku dengan apa yang terjadi tadi dan dia cuba membantu Halilintar yang masih lagi duduk akibat terjatuh tadi.

Gempa: erk, aw........awak tak apa2?

Hali:.............

Gempa: kalau macam tu saya pergi dulu.... (lari tinggalkan Hali yang masih lagi tengah proses apa yang berlaku tadi)

My True Love 💗✔️Where stories live. Discover now