Di Rumah Halilintar.....Hali: kau yakin ke plan ni berhasil?
Taufan: aku yakin, lagipun aku pun nak join juga.
Blaze: kat taman hiburan?
Solar: boleh tahan juga. Dah lama kita tak pergi sana sejak mommy dan ayah sibuk kerja.
Blaze: oklah.. Kau hali, macam mana?
Hali: hmm, tak silap aku Arissa pernah cakap yang Gempa tu suka pergi fun fair, jadi okey aku terima..
All kec Hali: yeay, kita mulakan rancangan kita pada hari esok.
S
K
I
PT
I
M
EDi rumah Gempa....
Kelihatan Gempa, Arissa dan Glacier sedang menonton tv bersama. Rancangan yang mereka tengok sekarang ialah BOBOIBOY GALAXY. (macam takder cerita lain) Semasa mereka tengah syok tengok Boboiboy pecah tiga dan bertarung dengan A.B.A.M, telefon milik Arissa mula menjerit tanda ada panggilan masuk.
Arissa: ish kacau betul lah. Hello, nak apa ni? (tanya sambil mengunyah)
Taufan: eh, marah ke?
Arissa: hmm, tak marah tapi mengganggulah, aku tengah syok tengok tv ni, jangan kacau lah.
Taufan: lah, manalah saya tahu yang awak tengah tengok tv sekarang. Eh Arissa, esok korang semua free tak?
Arissa: aku dengan kakak aku free tapi kalau yang lain tak tahulah. Kenapa tanya?
Taufan: kitorang ingat nak ajak korang ke taman hiburan esok.
Arissa: hmm, cuba kau suruh Blaze atau Solar call Ais atau Thorn. Kalau Ais atau Thorn taknak kau suruh diorang cakap yang aku dengan Gempa ikut.
Taufan: okey, Asalamualaikum.
Arissa: waalaikumsalam.
Panggilan tamat...
Glacier: siapa tu?
Arissa: Taufan, dia cakap yang nak ajak adik keluar esok, oh dengan akak sekali..
Gempa: puffffft,(terkejut) apasal akak pun dia ajak?
Arissa: sebab Hali pun ikut.
Gempa: apa kena mengena dia dengan akak ni?
Arissa: akak, akak perlukan seorang satria untuk lindungi akak. Akak tak boleh nak harapkan abang jer.
Glacier: macam perli jer...
Arissa: memang...
Gempa: apa maksudnya?
Arissa: akak ingat tak tentang amaran yang pernah sang landak unggu tu bagi dulu, adik takut kalau dia akan apa-apakan akak jer.
Gempa: apasal macam doa jer?
Arissa: ini cuma andaian bukan doa..
Gempa: yelah...
S
K
I
PT
I
M
EKeesokan Harinya..(di Fun Fair)...
Arissa: eh Ais kau pun ada, aku ingatkan kau jenis yang malas.
Ais: aku kalau boleh taknak pergi tapi Thorn paksa aku.
Gempa: nak buat macam manakan dah kembar.
YOU ARE READING
My True Love 💗✔️
Romance(HalixfemGem) Malay 𝙠𝙖𝙬𝙚 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖 𝙙𝙖𝙥𝙖𝙩 𝙨𝙞𝙖𝙥𝙠𝙖𝙣 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙣𝙞 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙨𝙖 𝙨𝙚𝙗𝙪𝙡𝙖𝙣, 𝙠𝙖𝙡𝙖𝙪𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙡𝙖𝙞𝙣 𝙢𝙖𝙘𝙖𝙢 𝙣𝙞 𝙟𝙪𝙜𝙖 :v Nama aku adalah Isashi Haira yang berasal dari Jepun...