Sudah 5 hari mereka bercuti di Korea-eh silap Jepun. (maklumlah Zurin ni minat Kpop dan layan Kdrama 🙂) Mereka akan pulang ke Malaysia esok hari dan sebelum tu mereka mahu jalan2 makan angin di kawasan itu. Gempa dan Arissa ikut mereka kerana mereka akan berjalan pergi ke kepulauan yang mereka sendiri tak pernah pergi.
Thorn: wah, cantiknya tempat ni. (teruja)
Blaze: ha'ah. (teruja)
Arissa: kalau nak tahu kat sinilah kawasan yang paling banyak salji. Memang sejuk, siapa yang tak boleh tahan sejuk boleh mati.
Solar: seram lah pulak.
Ruby: dah tak payah nak seram2, sekarang ni kita nak jalan2 sebab esok kita dah kena balik KL.
Ais: rasa macam sekejap jer masa berlalu.
Iklan Jap 🙃
(memang sekejap pun masa berlalu. PKP 2 minggu pejam celik, pejam celik dah masuk tahun 2021. Jangan2 tahun ni pun sama. PKP 2 minggu lepastu sampai tahun 2022. Serit dah 😌)
Hali: tapi satu jer yang aku pelik, apasal Arissa pakai Rambut palsu ni?
Arissa: untuk penyamaran. Kau tak tanya pulak kenapa kak Gempa tetiba pakai cermin mata padahal dia takpernah pakai sebelum ni.
Hali: hmm, yelah...
Mereka pun berjalan2 sambil menikmati kawasan sekitar mereka. Memang cantik bersih longkang dia penih dengan ikan yang cantik bukan macam kat Malaysia. Kalau kat Malaysia boleh jumpa buaya betul dalam longkang. (mohon jangan kecam aku sapa2 yang duduk Sarawak)
Sekarang mereka tiba di taman yang penuh dengan bunga. Mereka berkelah di sana. Dengan angin sepoi2 bahasa, Ais dan Thorn tidur disitu, nasib diorang berkelah bawah pokok. Amato dan Ruby sibuk berselfie, Arissa dan Taufan makan saja malas nak layan manakala Gempa dan Halilintar pergi melihat bunga yang ada di situ.
Gempa: cantik betul bunga kat sini.
Hali: hmm, memang cantik. (tengah buat sesuatu)
Gempa: (cuba cari tahu) apa yabg awak buat tu Halilintar?
Hali: hah siap pun, (tunjuk kat Gempa) cantik kan?
Gempa: cantik sangat, pandai awak buat..
Hali: nah, (letak kat kepala Gempa)
Gempa: terima kasih. (senyum)
(p.s/ kalau korang nak tahu macam mana diorang sekarang tengok balik gambar kat atas, anggaplah yang gempa dlm gembar tu perempuan)
MANAKALA DI BELAKANG SEMAK...
Blaze: ish diorang ni, buat sweet pulak kat sini.
Solar: nape, kau jealous ke?
Blaze: bukan apa tapi dahlah kita tak boleh buat macam tu kat Ais dan Thorn. Ada pulak diorang tidur time ni. QAQ.
Solar: aku rasa kau jealous ni... -_-!
S
K
I
PT
I
M
EKEESOKAN HARINYA.... DI AIRPORT
Amilia: kejap jer kita dapat berjumpa.
Ruby: alah janganlah sedih. Mana tahu ada rezeki lagi kita jumpa. *dan mana tahu kalau kita jadi keluarga ke suatu hari nanti* bisik kat Amilia
Amilia: *boleh juga, tak sabar rasanya* bisik kat Ruby
Taufan: yeay, Arissa pun ikut sekali. (peluk Arissa)
Arissa: weh Taufan, lepaskan akulah. Aku ni bukan orang yang takder agama sampai bagi orang peluk aku sesuka hati. (cuba lepaskan pelukan Taufan)
Hali: (ketuk kepala Taufan) kau ni, kesian dia tau.
Taufan: aduh, (sapu kepala) alah aku happy sangat sampai terbuat, bukan aku sengaja pun.
Ais&Aris: yelah tu.....
Hikaru: hah, nanti belajar elok2 tau. Biar dapat nombor 1 dalam kelas.
Gempa&Aris: baik papa.
MAKA MEREKA PUN PULANG KE TANAH AIR MEREKA IAITU MALAYSIA. JANGAN RISAU GLACIER PUN IKUT SEKALI DIA ADA KULIAH KAT KUALA LUMPUR ESOK..
Ruby: jadi macam mana dengan percutian kita ni?
Hali&Solar: boleh lah....
Taufan&Blaze: best sangat...
Amato: kalau macam tu nanti kalau ada rezeki kita pergi lagi..
SEDANG MEREKA BERCAKAP TELEFON MILIK GLACIER, GEMPA DAN ARISSA TU BERBUNYI TANDA ADA PANGGILAN. MEREKA SEPERTI RAGU UNTUK JAWAP PANGGILAN TERSEBUT LALU GEMPA DAN ARISSA MEMATIKAN TELEFON MEREKA DAN MEMAKSA ABANGNYA SAHAJA YANG JAWAP. (adik jenis apalah ni)
Glacier: ish korang berdua ni. (tekan butang hijau) hello? (B.Jepun)
???: hello Tuan Muda Hiroyuki, saya adalah pembantu pribadi datuk kamu dan dia kata yang dia akan datang ke Malaysia untuk menghadiri majlis diRaja Yang Di Pertuan Agong. (kalaulah betul 🙂) Jadi datuk Tuan Muda akan datang tak lama lagi dan tinggal di Malaysia selama seminggu mulai Isnin depan, harap tak menyusahkan. TUT..... (panggilan diputuskan)
Glacier yang mendengar hanya diamkan diri dan tak tahu apa nak cakap lagi. Lalu dia memandang ke arah adik perempuan nya dengan pandangan takut.
Yang lain hanya memandang pelik kearah Glacier.
Gempa: ke.......kenapa abang?
Glacier: da......datok nak datang Malaysia, dia kata dia ada perjumpaan diraja kat sini nanti..(B.Jepun)
Gem&Aris: WHAT!!?
Arissa: macam mana ni, macam mana ni...... (gelabah)
Taufan: jap asal korang ni?
Ais: korang ada masalah ke?
Gempa: erk korang, boleh tak dalam masa seminggu ni korang jangan sesekali datang atau melawat kat rumah kitorang.
Ruby: eh kenapa pulak?
Arissa: kami tak boleh bagitahu. Ianya perkara yang korang tak patut tahu sehinggalah masanya nanti.
Thorn: alah.
Glacier: ish korang ni, cakap jelah yang ni hal keluarga. Ni sampai rahsia sana sini.
Amato: keluarga korang ni memang misteri dan banyak rahsia ke?
Hali: hmm, biarlah ayah kalau diorang kata hal keluarga.
S
K
I
PT
I
M
ETIBA DI RUMAH GEMPA....
Arissa: aduh, (pegang kepala) kita baru balik dari Jepun tapi datuk nak datang sini pulak.
Glacier: dah datuk cakap yang dia kena hadir kat majlis Yang Di Pertuan Agong kita ni, nak buat macam mana lagi.
Arissa: adik bukan apa tapi datuk tu cerewet sikit.
Gempa: tulah, jadi kita kena guna bahasa yang terlebih sopan dan guna bahasa Jepun jer kalau dengan datuk dan nenek.
Glacier: nak buat macam manakan, nasib badan.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
To be continued....
================================Zurin: ah sudah, apa pulak ni?
Gempa: nanti korang tahulah..
Hali: keluarga korang memang misterius.
Taufan: jangan lupa LIKE, KOMEN dan FOLLOW akaun kami.
YOU ARE READING
My True Love 💗✔️
Romance(HalixfemGem) Malay 𝙠𝙖𝙬𝙚 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖 𝙙𝙖𝙥𝙖𝙩 𝙨𝙞𝙖𝙥𝙠𝙖𝙣 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙣𝙞 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙨𝙖 𝙨𝙚𝙗𝙪𝙡𝙖𝙣, 𝙠𝙖𝙡𝙖𝙪𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙡𝙖𝙞𝙣 𝙢𝙖𝙘𝙖𝙢 𝙣𝙞 𝙟𝙪𝙜𝙖 :v Nama aku adalah Isashi Haira yang berasal dari Jepun...