Pada hari yang mulia ini merupakan hari dimana Majlis itu berlangsung. Semua yang berpangkat tinggi seperti Dato, Tan Sri, dan macam2 lagi hadir.Aku harap Yang Di Pertuan Agong tak baca cerita aku ni 🤣🤣
Mereka yang dijemput mula dipersilakan duduk. Tidak ketinggalan datuk dan nenek Gempa juga. Glacier, Gempa dan Arissa dipaksa ikut sekali oleh datuk mereka dan mereka terpaksa akuh dan terpaksa mengambil cuti sekolah.
Memang meriah, artis popular seperti Dato Sri Siti Nurhaliza pun ada.(dalam mimpi 🙃) Gempa dan Arissa memakai baju kurung moden beserta tudung kerana ini adalah majlis diRaja kot, takkan tak sopan.
Arissa: aduh datuk ni, dahlah hari ni Arissa ada kelas Reka Cipta. Macam mana nak bincang berkumpulan macam ni.Glacier: nak buat macam mana, dah nasib.
Gempa: nampaknya kita kenalah tunggu sehingga habis..
Arissa: bosan lah, kalau kat tv dah lama adik alih.
Glacier: tapi ini tak boleh di alih.
Di Sekolah......
Hali memandang sahaja di tempat duduk Gempa tanpa memandang kehadapan dimana gurunya sedang mengajar. Dia tak dapat fokus, adakah sebab dia buat Gempa macam tu semalam sampai dia tak mahu jumpa Halilintar selamanya. (dah kelaut tu 😑)
Hali: ha'ih, hari ni dia tak datang ke...
Taufan: asal kau hari ni? Dari tadi aku tengok kau asyik termenung kat meja Gempa jer, ke kau rindu dia..... 😏
Hali: diamlah. Tahu tak, kalau aku tadi tak nampak pun Arissa kat pagar sekolah, aku rasa dia pun tak hadir.
Taufan: What!! Tak mungkin.... (menjerit)
Cg.Nasuha: Taufan kenapa jerit2 ni, kamu dengar tak apa yang saya kata tadi...
Taufan: erk......dengar cikgu.
Taufan: kalau macam tu apa dia logam yang bukan seperti logam dan dia campuran dari air? (macam mengarut jer soalan aku ni)
Taufan: erk...........batu?
Yaya: ha'ih, merkuri lah Taufan, merkuri.
Taufan: ouh...
Cg.Nasuha: lain kali fokus faham. Ini untuk masa depan kamu sendiri, dah mari sambung. Duduk Taufan.
Taufan: baik cikgu.
Senarai nama cikgu yang mengajar di kelas 5 Nilam...
Cg.Huda- guru kelas 5 Nilam ajar Bahasa Melayu
Cg.Farah- guru kelas 4 Nilam ajar Bahasa Inggeris
Cg.Nasuha- guru kelas 5 Mutiara ajar Sains Tulen
Cg.Papa- guru kelas 4 Zamrud ajar Pj dan Matematik
YOU ARE READING
My True Love 💗✔️
Romance(HalixfemGem) Malay 𝙠𝙖𝙬𝙚 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖 𝙙𝙖𝙥𝙖𝙩 𝙨𝙞𝙖𝙥𝙠𝙖𝙣 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙣𝙞 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙨𝙖 𝙨𝙚𝙗𝙪𝙡𝙖𝙣, 𝙠𝙖𝙡𝙖𝙪𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙡𝙖𝙞𝙣 𝙢𝙖𝙘𝙖𝙢 𝙣𝙞 𝙟𝙪𝙜𝙖 :v Nama aku adalah Isashi Haira yang berasal dari Jepun...