💗Jumpa (27)

102 15 15
                                    

Ruby: Halilintar, Taufan, Blaze dan Solar. Cepat sikit, nanti jalan sesak pulak.

All kec Ruby&Amato: ye mommy (turun tangga)

Amato: kenapa muka memasing monyok ni? Demam ke?

Blaze: bukan demam tapi malas..

Solar: ha'ah, Solar tak siap lagi experiment terbaru Solar tu.

Taufan: tak habis2 dengan experiment tu. Besar nanti baik kau kahwin dengan experiment kau jer. Semua beres. (buat gaya macam Probe)

Solar: memang tak lah. Kau pulak baik kahwin dengan papan luncur kau jer.

Ruby: dah2, jangan nak gaduh pulak kat sini. Baik kita cepat sebelum ramai orang datang untuk rebut barang kat promosi tu. (keluar dari rumah)

All kec Ruby: perempuan ni memang jenis yang suka dengan barangan yang ada promosi atau diskaun ke?

Me: yer, kalau dekat TenTen ada buat promosi atau diskaun selalu pergi. Sampai penuh barang kat rumah. UwU.

MANAKALA DI TEMPAT LAIN...

Glacier: mana mama dengan adik ni. Dah setengah jam kita tunggu kat luar ni tapi mereka masih tak sampai.

Hikaru: biasalah perempuan bila bersiap kalau boleh 1 jam.

Glacier: hehehe, betul juga.

Arissa: mana ada sampai macam tu. (muncul secara tiba2)

Hikaru&Glacier: OiMakZamanNow (melatah)

Arissa: hahaha, kelakarlah papa dengan abang ni, hahahaha.

Glacier: ish, terkejut den tau.

Hikaru: bila siap?

Arissa: dari tadi. Yang lambat tu mama dan akak, bukan adik.

Hikaru: hmm, yelah.

Selepas Beberapa Minit......

Amilia: kami dah siap. Cantik tak?

Arissa: mama kita hanya nak pergi ke Mall bukan nak pergi kenduri kahwin. Lama sangat. Akak pun sama, sejak bila akak ni jenis lambat?

Gempa: akak pun memang dah siap tapi mama ni........... Kalau boleh malas nak ingat balik. 〒﹏〒

Amilia: eh, dahlah. Nanti lambat pulak. (keluar dari rumah)

All kec Amilia: dah tahu lambat tapi dia yang lambatkan masa. Ish, hsbsbsnnsn.

S
K
I
P

T
I
M
E

DI MEGA MALL.....

Ruby: hmm, cantiknya cermin mata ni.... (pakai cermin mata)

Amato: cantik sangat.

Blaze: hmm, bosannya.

Taufan: ha'ah, takder apa yang menarik pun.

Taufan mengeluh bosan kerana kalau dia pergi shopping dengan keluarga dia bukan buat apa pun. Just tengok. Dia sambung main game di telefonnya bersama Blaze sehinggalah dia terdengar satu suara yang agak familiar baginya.

Arissa: adik taknak lah cermin mata tu.

Glacier: tapi kamu kan rabun. Kena pakai lah.

My True Love 💗✔️Where stories live. Discover now