Gempa tidak dapat hadir ke sekolah pada hari ini kerana dia tidak berapa sihat. Mungkin disebabkan kes Hani tu. Jadi Gempa hanya duduk di ruang tamunya sambil menonton tv tengah layan drama Bidadari Salju. (sebenarnya Zurin yang layan) Dia kelihatan bosan kerana dia tengah tengok episod yang dia dah pernah tengok.
Gempa: hmm, bosannya. Takkan takder channel lain-eh!
Dia ternampak satu channel yang tengah pasang iklan MechaMato. Iklan dia boleh tahan epik dan lawak.🤣🤣 Kesian Amato nama dia asyik disalah sebut jer. Dan yang misterinya siapa perempuan yang bersama dengan Tuan Aba dan Amato tu? Mak Amato ke? Kalau betul tu mak Amato itu bermaksud itu nenek Boboiboy. (ish dah jauh pulak dari topik asal)
Gempa: huh, sekarang dah pukul 3 petang yer, kejap lagi mesti dia balik..
Arissa: Asalamualaikum kakak.... (masuk dalam rumah)
Gempa: waalaikumsalam, dah balik pun-eh......
Ruby: hai Gempa, maaflah kalau auntie datang secara tiba2. Auntie datang pun sebab nak jumpa kamu.
Gempa: ahh, takper auntie. Saya tak kisah pun.
Solar: Asalamualaikum, maaf kalau mengganggu.
Ais: hai Gempa.. (lambai pada Gem)
Gempa: eh korang pun ada sekali..
Thorn: yelah, kami datang pun nak jumpa dengan kak Gempa ^^
Hali: Gempa...
Gempa: yer Halilintar??
Hali: nah, ni buku yang awak nak hari tu. Saya lupa nak bagi kat awak semalam jadi saya ingat nak bagi dalam kelas tapi awak tak hadir. (bagi buku)
Gempa: te.....terima kasih (terima buku itu)
Ruby: jadi macam mana keadaan kamu Gempa?
Gempa: saya dah okey sikit dari pagi tadi...
Arissa: eh apa kata kalau korang minum petang dekat sini. Lagipun sekarang dah nak waktu minum petang..
Taufan: eh tak ape ke?
Blaze: ish kau ni, kalau tuan rumah yang maksudnya boleh lah.
Ruby: tak menysahkan ke Arissa?
Arissa: tak pun. Tapi akak jangan sesekali tolong saya.
Gempa: eh, kenapa pulak?
Ais: akak kan tengah sakit, jadi biar kami sahaja yang sediakan makanan.
S
K
I
PT
I
M
EMereka menunggu Arissa dan Ais di taman belakang rumah Gempa. Memang luas, angin sepoi2 bahasa terkena pada wajah mereka dan membuatkan mereka tenang dan selesa, boleh buatkan orang tidur.
Arissa: maaf kalau lama menunggu.
Solar: wahh, macam sedap jer.
Arissa: korang makanlah. Semua ni diimport dari luar negara tau. Masih baru.
Me: siapa yang tengah puasa ganti atau yang bulan Ramadan nanti baca yang ni tolong jangan tengok kalau taknak rasa lapar nanti.
YOU ARE READING
My True Love 💗✔️
Romance(HalixfemGem) Malay 𝙠𝙖𝙬𝙚 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖 𝙙𝙖𝙥𝙖𝙩 𝙨𝙞𝙖𝙥𝙠𝙖𝙣 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙣𝙞 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙨𝙖 𝙨𝙚𝙗𝙪𝙡𝙖𝙣, 𝙠𝙖𝙡𝙖𝙪𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙡𝙖𝙞𝙣 𝙢𝙖𝙘𝙖𝙢 𝙣𝙞 𝙟𝙪𝙜𝙖 :v Nama aku adalah Isashi Haira yang berasal dari Jepun...