💗Pulau Rintis (29)

90 13 0
                                    

Sekarang jam menunjukkan pukul 5.30 a.m, ada empat manusia yang masih lagi masuk ke alam mimpi yang menakjubkan. Tetapi disebalik mereka tengah tidur ada pula yang cuba untuk bangunkan mereka dengan pelbagai cara.

Ochoboy: bangunlah abang2 semua, jangan tidur lagi.

All kec Ocho: Zzzzzzzzz (still tidur)

Ochoboy: ish, tidur lagi. Siaplah abang2 semua. (ada niat jahat) (keluar dari bilik mereka)

🍪Di Dapur& Ruang Tamu..

T.Aba: (nampak Ochoboy) eh Ochoboy, nama abang2 kamu tu?

Ochoboy: tak bangun lagi. (ambil sesuatu)

Amato: hmm, apa yang kamu ambil tu Ochoboy?

Ochoboy: adalah......

Ruby: ni mesti nak kejutkan abang2 kamu tu kan. Auntie tahu yang mereka tu memang susah nak bangun, lebih2 lagi si Blaze tu.

Ochoboy: hehehe.....

🥜Di Bilik 4 Elemental Kita..

Taufan: (mengigau) nyum nyum, sedapnya macaron kau. (senyum)

Ochoboy: aik, mimpi pun boleh makan ke? Pelik2.

SELEPAS BEBERAPA MINIT.....

Ochoboy: tak bangun lagi yer, kalau macam tu... (pasang speaker volum kuat) hmm, mana yer. (check kat phone) hah, ini pun dia, ouh sebelum tu. (sumbat telinga guna kapas)

Ochoboy pun tekan butang play kat telefon dia. Sabaik sahaja dia tekan, terus keluar suara orang tengah menjerit macam kat Tanjung Rambutan sana. Disebabkan bunyi itu terlalu kuat dan speaker itu berada di tengah mereka berempat, terus mereka bangun kerana terkejut beruk. Terus hilang rasa mengantuk kerana bunyi tersebut. Ochoboy pula sudah tergelak sakan kerana telihat telatah mereka. (anda jahat 😂)

Hali: wei, apahal ni. (terkejut)

Taufan: nasib baik aku takder sakit jantung. (pagang dada)

Blaze: pontianak mana tadi yang menjerit tu. Terkejut den tau.

Solar: ku semangat, terkejut gila aku. Suara tu masuk dalam mimpi aku tadi.

Ochoboy: hahahahaha, kelakar lah abang2 semua ni.

All kec Ocho: jadi kau lah yang buat macam tu tadi. (marah Ochoboy serentak)

Ochoboy: maaflah tapi dari tadi lagi Ocho dah kejutkan abang semua tapi tak bangun juga.

Taufan: kalau ye pun kejutkanlah elok2 sikit. Nanti daripada takder penyakit terus ada penyakit.

Ochoboy: hehehe, sorry. Dah tok aba suruh bangun.

All kec Ocho: yelah.

S
K
I
P

T
I
M
E

🍇Kedai Kokotiam Tok Aba..

T.Aba: hah kamu semua tolong atok tau.

Taufan: ada orang ke waktu pagi macam ni? Sekarang kan baru pukul 6.15 pagi.

Ochoboy: ada jer. Nanti abang semua tengok lah siapa.

All kec Ocho&T.Aba: hmm, kena tunggu lagi nampaknya.

15 MINIT KEMUDIAN..

??: Tok Aba, special hot coklat kurang manis satu dan cokodok coklat macam biasa.

My True Love 💗✔️Where stories live. Discover now