Tiga hari lepas mereka telah tiba di Kuala Lumpur dan pada hari semalam juga Puan Amilia dan Encik Hikaru bertolak ke Jepun. Hari ini merupakan hari sekolah bagi semua pelajar. Semua pengawas perlu datang lebih awal ke sekolah kerana ada perjumpaan.
Pengetua: baiklah, kamu semua tidak perlu masuk ke kelas pada hari ini kerana kita akan lakukan pemeriksaan kawasan sekolah dan juga spotcheck mengejut kepada para pelajar. (ah sudah) Pastikan kalau kamu semua jumpa apa2 yang berbahaya, kamu rampas tanpa ampun faham.
All: faham cikgu.
Maka bermulalah sesi yang paling pelajar tak suka termasuk Zurin 🙃
Cg.Hafiq: oh Halilintar, Yaya dan Arissa. Boleh bantu saya kejap.
Mereka ber3: yer cikgu.
Yaya: apadia cikgu?
Cg.Hafiq: hari ni ada pelajar baru yang akan masuk dan pengetua masukkan mereka dalam kelas kamu bertiga walaupun markah mereka tak berapa memuaskan.
Hali: jadi apa nama mereka cikgu?
Cg.Hafiq: nah, tolong ambil fail ni. (bagi fail biru)
Mereka bertiga mengambil fail yang cikgu Hafiq bagi tadi. Arissa yang melihat gambar tersebut terus terkejut kerana gambar tersebut sangat familiar baginya.
Yaya: hmm, Nur Diana Binti Naimi. Boleh tahan cantik dia ni.
Arissa: habislah aku, dalam banyak2 pelajar pindahan, kenapa diorang. (stress)
Hali: kejap, diorang ni bukan ke yang dekat Pulau Rintis masa tu?
Arissa: ye, inilah mereka. Kenapa mereka pindah sini. Bukan setakat Diana tapi Fasha, Nana, Linda dan Sazzy pun sama.
Yaya: kenapa dengan diorang Arissa? Kau kenal ke mereka ni?
Arissa: lebih dari kenal. Saya dulu salah seorang dari kumpulan mereka.
Yaya: ouh.
DI TEMPAT LAIN....
Linda: hah, so kita dah pindah..
Sazzy: sekarang apa?
Diana: kita belajar dulu. Lepastu baru mulakan rancangan.
Fasha: yelah kak.
Nana: tapi kenapa akak sampai nak pindah untuk mulakan rancangan ni?
Diana: adalah, nanti kamu semua akan tahu.
Cg.Huda: baiklah kamu semua, ada yang diantara kamu akan masuk dalam kelas 5 Nilam, 5 Mutiara, 4 Nilam dan 4 Zamrud. Tak boleh tukar dah.
All: yelah cikgu.
Cg.Huda: baiklah, kamu semua tunggu sini dulu. Sekarang kami sedang sibuk sikit. (keluar dari ruang tetamu)
Linda: ha'ih, dia ingat kita ni apa, patung nak tunggu2 ni. (keluarkan phone)
Yaya: kau pasti ke Arissa? (suara dari luar)
Sazzy: eh, korang dengar tak?
Nana: dengar apa kak?
Fasha: maksud kak suara perempuan tadi?
Sazzy: ha'ah.
Di Luar Bilik Tersebut....
Arissa: yer, aku pasti tapi mana Ying?
Yaya: dia tak sihat jadi dia tak datang.
Arissa: ouh ingatkan dia nak mengelat tadi.
YOU ARE READING
My True Love 💗✔️
Romance(HalixfemGem) Malay 𝙠𝙖𝙬𝙚 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖 𝙙𝙖𝙥𝙖𝙩 𝙨𝙞𝙖𝙥𝙠𝙖𝙣 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙣𝙞 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙨𝙖 𝙨𝙚𝙗𝙪𝙡𝙖𝙣, 𝙠𝙖𝙡𝙖𝙪𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙡𝙖𝙞𝙣 𝙢𝙖𝙘𝙖𝙢 𝙣𝙞 𝙟𝙪𝙜𝙖 :v Nama aku adalah Isashi Haira yang berasal dari Jepun...