Pada hari yang tak berapa cerah lagi kerana baru pukul 5.30 a.m, seorang gadis sudah pun bangun dari tidurnya. Hari ini merupakan hari Isnin yang hampir semua rakyat Malaysia mengalami Monday blues.
(kalau nak tahu apa tu Monday Blues cari kat google, malas nak terangkan:v)Gadis itu bangun dan melihat jam yang ada di dinding biliknya untuk mengetahui sekarang pukul berapa.
Gempa:hoaw,(menguap) sekarang dah pukul berapa yer.
Pandang jam dinding. Jam itu menunjukkan pukul 5.35 a.m.
Gempa: baik aku pergi mandi dan bersiap untuk ke sekolah.
S
K
I
PT
I
M
EGempa: baik aku sediakan sarapan dulu untuk diorang.
Semasa Gempa sediakan sarapan untuk keluarganya, dia tidak perasan yang dia diperhatikan oleh seseorang dan orang itu tak lain dan tak bukan ialah.......
Arissa: kak Gempa buat apa tu? (muncul dari belakang)
Gempa: oi mak kau hijau (melatah) ish apa kau ni Arissa. Lain kali bagilah salam.
Arissa: haih yelah. Asalamualaikum, kak Gempa buat apa tu?
Gempa: waalaikumsalam, tengah sediakan sarapan ni.
Arissa: ooooooh.
S
K
I
PT
I
M
ESekarang jam sudah memandakan pukul 6.30 a.m. Masa yang diambil dari rumah ke sekolah hanyalah 20 minit sahaja. Jadi mereka jalan kaki. (just anggaran :v)
Mereka tiba ke sekolah dengan selamat. Nama sekolah mereka adalah Fairview International School, sebuah sekolah yang dibina oleh swasta. Sebuah sekolah yang penuh dengan orang yang hebat2 tidak kira usia dan bangsa.
(ehem, siapa yang sekolah kat situ jangan kecam aku tau, aku just tahu nama di dekat Internet jadi tak tahu sangat macam mana kelas ataupun kawasan dia)
Gempa: ni ke sekolah kau Arissa?
Arissa: haah, besarkan. Jom masuk, biar Arissa yang tunjukkan kat mana bilik pengetua.
Semasa mereka 2 beradik berjalan menuju ke pejabat pengetua, ramai sekali mata yang memandang ke arah mereka atau lebih tepat lagi Gempa. Mungkin sebab Gempa ni pelajar baru, atau sebab paras rupa dia yang menawan ataupun sebab warna mata dia yang memukau.
Arissa: Asalamualaikum (masuk dalam pejabat)
Pengetua: waalaikumsalam, ada apa Arissa?
Arissa: saya datang sebab hantar kakak saya ni. Dia nak daftar kelas.
Pengetua: baiklah, kamu boleh pergi dulu Arissa. Lagipun kelas dahnak bermula kan.
Arissa: baik cikgu (keluar dari pejabat)
Pengetua: jadi kamu ni kakak kepada Arissa lah?
Gempa: ye cikgu, nama saya Gempa Asyira dan saya baru balik sini.
Pengetua: oh gitu. Kejap yer saya proses sesuatu sekejap.
*** 7 minit kemudian ***
Pengetua: hah, ini dia kelas kamu. Kelas 5 Nilam yer. Biar saya suruh guru kelas kamu yang bawa kamu ke sana. Hallo cikgu Huda, kamu ada pelajar baru jadi sila datang ke pejabat saya sekarang (cakap melalui telefon)
Cikgu Huda pun dalam sekelip mata sampai ke pejabat pengetua sekolah.
C.Huda: jadi awak lah pelajar baru tu.
YOU ARE READING
My True Love 💗✔️
Romansa(HalixfemGem) Malay 𝙠𝙖𝙬𝙚 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖 𝙙𝙖𝙥𝙖𝙩 𝙨𝙞𝙖𝙥𝙠𝙖𝙣 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙣𝙞 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙨𝙖 𝙨𝙚𝙗𝙪𝙡𝙖𝙣, 𝙠𝙖𝙡𝙖𝙪𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙡𝙖𝙞𝙣 𝙢𝙖𝙘𝙖𝙢 𝙣𝙞 𝙟𝙪𝙜𝙖 :v Nama aku adalah Isashi Haira yang berasal dari Jepun...