Gempa: hmm....(tengok buku masakan)
Arissa: kenapa ni akak? (main game FreeFire) ish sikit lagi nak mati.
Gempa: akak tak tahulah. Betul ke nak bagi diorang manisan, kang tak pasal2 diorang tak makan.
Arissa: diorang makan jer. Akak tahukan yang Halilintar tu pengawas sekolah dan Taufan tu pengawas pusat sumber. Tahun lepas cikgu ada buat jamuan untuk semua pengawas dan diorang makan banyak manisan tau.
Gempa: ouh. Kalau macam tu nak buat apa yer.
Arissa: huh?
Gempa: takkan nak bagi diorang colat jer, bagilah yang special sikit.
Arissa: habistu takkan nak buat macaron pulak baru nak kasi special.
Gempa: boleh jugak tu. Jom buat srkarang.
Arissa: menyesal aku cakap. Baru nak terjun, ha'ih kena stop lah nampaknya. (tutup telefon)
S
K
I
PT
I
M
EGempa: so macam mana yer nak buat macaron.
Arissa: macam tu lah. (malas layan)
Gempa: dah datang dah mood malas dia.
Maka bermulalah sesi memasak macaron. Gempa buat dengan penuh semangat manakala Arissa pula buat dengan malas. (kalau kacau orang tengah main game macam nilah jadinya) 2 jam 5 minit 20 saat mereka memasak.
Gempa: jadi pun. Cantik juga yer.
Arissa: sekarang kita biar sejuk lepas tu baru kita letak dia punya krim. Ouh yer, nanti akak nak letak macaron ni kat mana?
Gempa: entah.
Arissa: apa kata kalau akak beli kotak yang macam kotak hadiah tu.
Gempa: boleh juga. Sambil2 tu apa kata kita beli sekali hadiah untuk diorang, takkan nak bagi macaron je kan.
Arissa: hmm, akak ni pelik lah. Hari tu bukan main cakap tak suka lah, malulah, belum masanya lagi lah dan macam2 lagi alasan tapi sekarang melebih pulak.
Gempa: alah, sekali-sekala kan.
Arissa: yelah.
S
K
I
PT
I
M
EMereka sekarang berada di Pasar Raya yang besar. Ada ramai yang memandang kearah Gempa dan Arissa dengan tatapan terkejut dan biasa.
Gempa: apasal akak rasa macam diorang tengah pandang kita jer.
Arissa: ingatkan adik jer yang rasa.
Mereka pun singgah di kedai saguhati macam tulah. Selepas 30 minit didalam kedai mereka telah jumpa apa yang sesuai untuk Halilintar dan Taufan. Mereka tiba di kaunter untuk membayar barang tersebut tetapi penjual tu memandang muka Gempa dengan wajah terkejut juga.
Gempa: hello? Awak tak apa2 ke?
Penjual: ah maaf, saya terkejut tengok muka kamu tadi. Macam seseorang yang terkenal di Jepun.
Gempa: ehem, mu......mungkin kebetulan saja, mana mungkin dia boleh berada di Malaysia kan
Penjual: ada betul jugak tu.
Gempa dan Arissa pulang semula ke rumah mereka. Mereka mula menyiapkan semua benda yang mereka nak hadiahkan kepada lelaki bertuah itu.
Arissa: siap pun, cantik pulak tu.
Gempa: hmm, (makan yang lebih) sedap juga kita masak. Ingatkan tadi terlebih gula.
Glacier: abang dah balik.
Gempa: ouh abang dah balik. Marilah makan ni.
Glacier: (makan macaron) hmm, sedapnya. Mana beli ni?
Arissa: beli? Kami buat sendirilah.
Glacier: lah yeker. Pandai adik2 abang buat macaron. (ternampak macaron yang dibungkus) tu nak bagi siapa? Mama dan papa ke?
Gempa: taklah, esok hari lahir Halilintar dan Taufan. Jadi kami nak bagi mereka hadiah sikit.
Arissa: sikit yer......
Genpa: erk, hehehe sebenarnya banyak.
Glacier: dahlah, daripada abang layan korang ni baik abang layan tv.
Glacier pun duduk didepan Televisyen dan mula alihkan ke TV9, dia melihat berita petang yang akan tamat dalam beberapa minit lagi dan disambung pula dengan CJ WOW SHOP 🙂.
Wartawan: Assalamualaikum dan selamat petang. Saya xxxx telah pun dapat berita hangat dari Jepun. Maharaja Haruno berkata pada sidang medianya yang akan di menurunkan takhtanya pada 2 tahun akan datang yang apabila umur beliau menjejaki 70 tahun. Beliau masih lagi tidak memberikan sebarang maklumat tentang pewarisnya siapa tetapi apa yang beliau katakan yang pewarisnya merupakan cucu perempuan nya yang sekarang tinggal di luar negara. Sekian, itu sahaja berita dari saya.
Glacier yang mendengar hanya boleh mengeluh sahaja.
Glacier: makin lama makin rumit kehidupan ni.
Arissa: eh, alamak. Arissa dah nak lambat pergi kelas taekwondo. (berlari masuk bilik)
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
To be continued......
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxZurin: asal cerita ni makin lama makin mengarut yer. Macam tak sama dengan tajuk cerita ni.
Blaze: biarkan lah.
Taufan: jangan lupa LIKE, KOMEN dan FOLLOW kami yer.
YOU ARE READING
My True Love 💗✔️
Storie d'amore(HalixfemGem) Malay 𝙠𝙖𝙬𝙚 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖 𝙙𝙖𝙥𝙖𝙩 𝙨𝙞𝙖𝙥𝙠𝙖𝙣 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙣𝙞 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙨𝙖 𝙨𝙚𝙗𝙪𝙡𝙖𝙣, 𝙠𝙖𝙡𝙖𝙪𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙡𝙖𝙞𝙣 𝙢𝙖𝙘𝙖𝙢 𝙣𝙞 𝙟𝙪𝙜𝙖 :v Nama aku adalah Isashi Haira yang berasal dari Jepun...