Kelihatan 2 remaja perempuan sedang berjalan ke sekolah.(yelah sebab rumah diorang dekat jer :v) Mareka adalah yang paling awal sampai ke sekolah lebih kurang pukul 6.25 a.m.(aku pun tak bangun lagi waktu ni)Gempa: adik, akak pergi masuk kelas dulu tau.
Arissa: okey 👌👌
S
K
I
PT
I
M
E7.15 a.m....
Taufan: weh Hali.....
Hali: (pandang Taufan) what?
Taufan: nak tak nanti kita ajak diorang pergi tengok wayang?
Hali: siapa diorang?
Taufan: alah buat2 tak kenal pulak, Gemgem dan Arissa lah, siapa lagi...
Hali: (terkejut) hah!?
Taufan: kenapa kau taj suka ke?
Hali: bukan tak suka tapi aku ada latihan taekwondo petang ni. Tak silap aku Arissa pun sama. (patutlah di dapat tempat pertama dalam acara taekwondo masa sukan hari tu)
Taufan: alah!! (kecewa)
Yaya: hai korang (sapa trio ori)
Trio ori: hai Yaya/hmm
Yaya: korang dah tahu ker pasal isu sekolah kita? Ada benda menarik tak lama lagi tau. (excited)
Gempa: apa dia Yaya?
Yaya: tak lama lagi sekolah kita akan adakan hari usahawan.
Taufan: yeker, dah lama tak buat hari isahawan.
Yaya: ha'ah, lepastu akan ada beberapa aktiviti dan pertandingan mengikut kelas. Tak silap aku model fesyen, menyanyi, membuat arca dan teka-teki.
Gempa: banyak betul program dekat sekolah ni.
Taufan: wah macam menarik jer.
Yaya: tahu tak, saya rasa kalau wakil untuk jadi model fesyen tu saya dah tahu siapa tapi kalau menyanyi tu tak tahulah.
MANAKALA DI KELAS 4 NILAM...
Arissa: ehh! Saya yang kena jadi model fesyen dan kena menyanyi?
Cg.Farah: yer Arissa, semua kawan kamu cakap yang suara kamu sedap dan merdu bila nyanyi tau.
Arissa: eh ta.....tapi saya mana pandai menyanyi.
Ais: jangan nak kelentong lah Arissa. Kami dah pernah dengar awak nyanyi dalam diam tau.
Arissa: sejak bila? (buat muka terkejut)
Ying: hayor, lu tak ingat ke masa tuisyen PT3 tahun lepas, awak study siap pakai earphone lagi dan lepas tu awak nyanyi lagu entah apa saya tak faham.
Solar: terima jelah...
Cg.Farah: tolong lah Arissa, kami yakin yang awak boleh nyanyi. Boleh yer.
Arissa: ha'ih, yelah. (pasrah)
All kec Arissa: yeay.
S
K
I
PT
I
M
EBalik sekolah....
Arissa: hahaha, malasnya.
Glacier: ni dah kenapa balik2 jer bising?
Gempa: eh abang awal balik!
Glacier: harini pensyarah sibuk jadi kelas abang dibatalkan. Hah, kenapa kamu ni Arissa?
YOU ARE READING
My True Love 💗✔️
Romance(HalixfemGem) Malay 𝙠𝙖𝙬𝙚 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖 𝙙𝙖𝙥𝙖𝙩 𝙨𝙞𝙖𝙥𝙠𝙖𝙣 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙣𝙞 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙨𝙖 𝙨𝙚𝙗𝙪𝙡𝙖𝙣, 𝙠𝙖𝙡𝙖𝙪𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙡𝙖𝙞𝙣 𝙢𝙖𝙘𝙖𝙢 𝙣𝙞 𝙟𝙪𝙜𝙖 :v Nama aku adalah Isashi Haira yang berasal dari Jepun...