💗Pulau Rintis III (31)

88 11 5
                                    

Kedai Tok Aba seperti biasa penuh dengan pelanggan tak kira masa. Ochoboy pula dah lari entah kemana, (kejam sungguh Ochoboy ni) jadi elemental brother yang kena tolong Tok Aba. Kalau boleh diorang nak mengelat tapi atok kata kalau tolong dia nanti dia bagi ganjaran.

T.Aba: Solar tolong lap kan meja kat sana. Lepastu Blaze tolong kirakan bill untuk orang tu. Halilintar dan Taufan tolong pergi kedai beli ais kejap.

All kec t.aba: baik tok.

KITA BERSAMA HALILINTAR & TAUFAN.....

Taufan: penatnya, dahlah kena jalan kaki. Kau tak penat ke Hali?

Hali: exercise lah sikit. Kedai atok dengan kedai runcit berdekatan cuma 500 meter dari sini.

Taufan: ish, yelah. (pasrah)

Semasa mereka membeli ais di kedai runcit tersebut, mereka bertemu dengan seorang lelaki yang tidak dikenali oleh mereka yang secara tiba-tiba langgar Taufan.

Taufan: aduh. (pegang bahu) dia ni orang ke robot, keras semacam ni.

Hali: kau tak apa-apa ke Taufan? (risau)

Taufan: aku okey jer.

Hali: woi, kau main langgar adik aku ni apahal? Kau buta ke apa? (marah pada orang itu)

???: (tak dengar sebab pakai earphone dan dengar lagu Straykids God's Menu seperti video diatas ) hmm, kau cakap dengan aku ke? (ambil sesuatu dalam poket dan itu adalah vape)

Hali: ingatkan buta jer, rupanya pekak juga. Yelah, aku cakap dengan kau, apasal kau langgar adik aku tadi.

???: dia yang taknak ketepi, buat apa aku nak bagi laluan kat orang yang aku tak kenal.

Taufan: mulut dahlah takder insurans, ada hati kau langgar aku macam aku ni tunggul kayu pulak. Dah jomlah Hali, takder guna kalau kita layan dia ni.

Arissa: eh apa korang buat kat sini? (muncul secara tiba2)

Taufan: Oh Kucing Jantan Aku Beranak. (melatah) Ish, terkejut aku.

Arissa: kalau nak melatah pun, sebutlah yang masuk akal sikit. Mana ada kucing jantan beranak.

Taufan: tak sengajalah. Kau buat apa kat sini?

Arissa: nak beli roti lah. Eh!? (perasan ??? )

???: tak sangka kita jumpa lagi Asyira.

Arissa: kalau jumpa pun kenapa? Ni kampung aku jugak kan. Salah ke Fahrin?

Yer, orang itu ialah Fahrin. Fahrin merupakan abang saudara Arissa dan dia sebaya dengan Gempa.

Fahrin: entahlah. (hisap vape)

Arissa: erk, aku panggil tahu paklong yang kau hisap vape.

Fahrin: woi, jangan bagitahu lah. Kalau kau bagitahu siap kau.

Arissa: macamlah aku takut. (bagi pandangan maut pada Fahrin)

Fahrin: haish, yelah kau nak apa aku belanja kau.

Arissa: hah, macam tulah.

Taufan: psst Arissa, kau kenal ke lelaki ni? (bisik pada Arissa)

Arissa: kenal sangat, ni saudara aku. Kenapa, dia ada buat kau ke? (bisik pada Taufan)

Hali: dia pergi langgar Taufan macam tu jer, padahal jalan punyalah luas.

Arissa: ouh, kalau macam tu. Ehem! Fahrin Faizal Bin Syarizal,(main reka jer) awak juga perlu belanja mereka tanda minta maaf sebab dah sakitkan Taufan.

My True Love 💗✔️Where stories live. Discover now