💗Dia Kembali (10)

136 13 5
                                    


Zurin: hmm, tak sangka dah chapter 10. Tapi aku pelik dengan satu perkara.

Gempa: apa dia?

Zurin: kenapa cerita ni aku rajin menaip, ada banyak idea tapi kalau cerita lain tak banyak sangat idea aku.

Taufan: manalah kitorang tahu, kami cuma pelakon jer.

Hali: ha'ih, apa2 lah. Dah cepatlah sambung.

Zurin: ish dia ni tak sabar2.

************************************

Mereka semua yang sertai Camping telah pun tiba ke kediaman masing2. Misteri tentang kuasa tu masih lagi misteri. Cuma author dan reader sahaja yang tahu kenapa itu terjadi :v
Mereka di sana selama 3 hari. Bestnye.

Hari ini adalah Khamis. Ada kejutan yang akan datang pada sekolah mereka. Ada yg suka, ada yg takut dan ada yg menyampah tengok muka dia.
Dia merupakan anak Dato xxx, perangai dia sangatlah buruk, suka membuli dan memperkecilkan yang lemah. Perasan dia adalah yang paling cantik di dunia padahal tak. Pernah bergaduh dengan Arissa hanya kerana dia mahukan gelaran KETUA PELAJAR tetapi disebabkan prestasi dan tingkah-lakunya yang buruk jadi dia tidak terpilih. Perasan yang Halilintar sukakan dia padahal tak. Nama dia ialah HANI RAIKA.

Pelajar1: weh, aku dengar yang dia akan datang hari ni.

Pelajar2: what! Kenapalah orang macam dia boleh ada kat sekolah ni.

Pelajar3: dia tu harap jer cantik tapi perangai macam setan durjana.

Pelajar1: ha'ah, ada ke dia kata yang Halilintar tu boyfriend dia.

Pelajar3: tahnyer, aku tak pernah nampak pun yang si Halilintar tu rapat dengan dia.

Pelajar2: alah dia kan perempuan perasan. Ade ke patut dia nak jadi ketua pelajar. Nasib baik Arissa yang jadi kalau tak hancur sekolah ni.

DI TEMPAT LAIN....

Ais: kenapalah perempuan jahanam tu datang sini balik.

Thorn: Thorn benci dia...

Ying: yalor, kenapa dia tak pindah terus yer.

Yaya: aku dah tak tahu nak nasihatkan dia macam mana lagi.

Arissa: dia selamanya akan jadi musuh ketat aku. Dahlah perasan cantik, gedik bukan pandai pun.

Gempa: kejap, korang cakap pasal apa ni? Siapa yang korang benci sangat ni?

Arissa: kakak kena berhati-hati dengan sorang perempuan ni. Nama dia ialah Hani Raika. Kakak jangan sesekali puji dia, jangan jawap apa yang dia cakap dan jangan berlembut dengan dia. Kalau dia kata dia anak Dato, kakak jangan pedulikan.

Gempa: kenapa pulak?

Ais: dia tu adalah pembuli yang paling digeruni oleh semua pelajar di sekolah ni. Dia akan buat apa sahaja untuk dapatkan apa yg dia nak.

Yaya: ha'ah, tahun lepas dia pernah minta untuk menjadi ketua pelajar tau tapi nasib baik pengetua pilih Arissa.

Gempa: berani betul pengetua.

Thorn: memanglah sebab pengetua tu atok dia.

Terkejut Gempa apabila mendengar yang pengetua sekolah ini merupakan atok kepada perempuan yang mereka tengah bualkan sekarang.

Gempa: kejap, kalau pengetua sekolah kita tu atok dia kenapa pengetua tak bagi jer.

Ying: itu sebab atok dia tak sukakan dia. Kalau nak tahu lebih lanjut tanya Arissa.

My True Love 💗✔️Where stories live. Discover now