Gempa dan yang lain sedang melepak di pondok berdekatan dengan kedai Tok Aba. Tak tahu nak buat apa, ada yang main phone sebab bosan, ada yang baca buku dan ada yang tengah kacau orang.
Gopal: so, macam mana keadaan korang masa duduk kat bandar. Best tak? (berbual sambil main phone)
Taufan: hang cakap dengan sape ni?
Gopal: den cakap dengan depa semua lah.
(aduh, ni kalau boleh semua longhat negeri dalam Malaysia nak sebut. )
Hali: kami okey jer. Cuma banyak sangat orang yang kacau. So, rimaslah.
Gopal: ouh. Korang 2 pulak macam mana? (tunjuk Gempa)
Gempa: erm, lepas pindah rasa lega sikit. Yelah, dQaripada hadap muka diorang baik pindah terus.
Hali: hmm, siapa yang kau maksud kan ni?
Gopal: kau tak tahu. Ingatkan kau tahu tentang masa silam dia. Dulu Gempa ni selalu kena buli tau.
Gempa: dah2 lah tu, aku malas nak kenang balik benda tu.
Arissa: boleh diam tak. (main game sambil minum ice blanded coklat)
SEMENTARA DI TEMPAT LAIN...
Glacier sedang menuju ke kedai buku. Entah kenapa dia nak beli buku kat sana. Dia punyalah lama cari buku yang dapat menarik perhatian dia dan akhirnya jumpa 3 buku yang nampak menarik. 2 dari buku itu bahasa Malaysia manakala lagi satu bahasa Inggeris. Bukan itu sahaja, dia juga membeli buku komik kesukaan adik2nya.
Dua-dua ni dia beli. Sebenarnya Zurin pun minat juga. Dahlah siri terbaru, aku pun belum beli yang ni lagi. Dahlah 7E jauh dari rumah aku. Tambah lagi dengan PKP 😭😭BACK TO STORY..
Selesai sahaja dia membayar kesemua buku tersebut, dia pun buat keputusan untuk pulang tapi dia terlanggar seseorang. Nak tahu siapa? Esok baru tahu// kena tendang //
Glacier: aduh, ma......maaf yer, saya tak sengaja tadi.
??: takper, saya pun nak minta maaf juga.
???: Frosty, awak tak apa2?
Frosty: yer, saya okey jer Supra.
Yer, mereka ialah Frostfire dan Supra. Tapi dalam cerita ini, mereka perempuan dan nama asli mereka ialah Farah Firana dan Sufia Rania. (kreatif betul otak aku ni 😂) Tapi mereka ada nama panggilan sendiri yang seperti mana kita kenal.
Glacier: eh, awak berdua ni Frosty dan Supra kan.
Supra: eh, kau ni Glacier kan. Lamanya tak jumpa sejak kau pindah KL.
Frosty: hah, wah tak sangka awak rupanya.
Glacier: korang dari mana nak kemana ni?
Supra: kami dari Watsons tadi. Beli mask muka. Yelah, untuk kecantikan juga.
YOU ARE READING
My True Love 💗✔️
Romance(HalixfemGem) Malay 𝙠𝙖𝙬𝙚 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙖𝙣𝙜𝙠𝙖 𝙙𝙖𝙥𝙖𝙩 𝙨𝙞𝙖𝙥𝙠𝙖𝙣 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙣𝙞 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙢𝙖𝙨𝙖 𝙨𝙚𝙗𝙪𝙡𝙖𝙣, 𝙠𝙖𝙡𝙖𝙪𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝙡𝙖𝙞𝙣 𝙢𝙖𝙘𝙖𝙢 𝙣𝙞 𝙟𝙪𝙜𝙖 :v Nama aku adalah Isashi Haira yang berasal dari Jepun...