16.Bölüm

27.1K 1.1K 136
                                    

Mehmet Güreli/ Kimse Bilmez

Sabah erkenden kalkmış ve Fatih'in biletlerini çoktan aldığı uçağa binmiştik

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Sabah erkenden kalkmış ve Fatih'in biletlerini çoktan aldığı uçağa binmiştik. Evde az da olsa bir şeyler atıştırmıştık. Sabahtan beri aramızda bir sessizlik vardı ve bu sessizlik beni memnun ediyordu. Bu sessizliğin yol boyunca devam etmesi de işime gelmişti.

Uçaktan indiğimizde bir taksiye binmiş ve direkt mezarlığa gitmiştik. Mezarlıkta biraz daha yürüdükten sonra mezarlığın birisinin önünde durduk.

Fatih biliyor muydu acaba bu mezarın biraz ilerisinde bu adamı öldüren babamın mezarının olduğunu?

Sonra gözüm mezar taşının üstünde yazanlara kaydı.

Esat Aladağlı
D.T. 1962 / Ö.T. 1991

Gözlerim dolu dolu olmuştu. 29 yılllık bir hayat... 29 yılda hayatına sığdırdığı onlarca insan... Arkasında onun için dökülen binlerce gözyaşı ... Bir insanın ölümü bazı insanların kalbinde hiç geçmeyecek bir yara bırakırdı. Benim babam bir insanı öldürerek kaç insanın yüreğinde bu yaraları açmıştı acaba? Karısı çok mu sevmişti acaba kocasını? Şimdi ne haldeydi kim bilir?

Sonra gözüm mezarın üstündeki rengarenk çiçeklere kaymıştı...

Gözümden akan bir damla yaşı sildikten sonra buğulu gözlerle mezara bakan Fatih'e baktım.

"Beni yalnız bırakır mısın?" Kısık bir sesle söylediklerime; başını sallayarak ve uzaklaşarak yanıt vermişti.

Fatih'in yeterince uzaklaştığına kanaat getirince mezarın yanına oturdum. "Belki kızıyorsundur şimdi bana bu kız niye geldi buraya diye. Haklısın. Buraya gelmeye zerre hakkım yoktu ama ben... ben özür dilemek için geldim. Her şey için çok özür dilerim... Bilmiyordum, eğer bilseydim çok daha önce gelirdim buraya. Çok acıdı mı canın? Karını özledin mi? Yaşamayı peki, özledin mi? Ben çok özür dilerim sana bunu yapan herkes adına çok özür dilerim, babam adına çok özür dilerim. Biliyorum özür dilemem hiçbir şeyi düzeltmeyecek. Çok üzgünüm. Gerçekten her şey için çok üzgünüm... Ben buraya gelmek için çok geç kaldım. Dilediğim özür için çok geç kaldım. Babamı affetme olur mu? O bunu hak etmiyor çünkü. Görüşürüz, söz veriyorum tekrar geleceğim." dedim göz yaşları içinde. Bir elimlede toprağını okşuyordum. Buraya gelmeden önce aklımda söyleyecek çok şeyim vardı ama şimdi sadece bunlar çıkmıştı dudaklarımdan.

DİKENLİ AŞK (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin