•Bab 11

331 34 3
                                    

"Raish! Better don't! Kau jangan nak buat kerja gila boleh tak? Weyh! Tolonglah! Benda yang kau nak buat ni bukannya benda lawak! Kalau Paeng tahu macam mana? Tak ke berperang lagi kau dengan dia?"

Kali ini Haider betul-betul tak setuju dengan rancangan gila Paeng. Rancangan yang dia nak buat ni boleh membuatkan semua orang kena tempiasnya dan dia paling takut kalau Raish dan Paeng betul-betul perang besar macam dulu lagi. Gila ke apa?

Kalau angin gila Paeng datang, memang dah tak boleh nak bawak bincang. Silap-silap bersepai gigi dikerjakan Paeng. Tak pun terus terlantar dekat hospital sebab kena belasah. Jadi, bila Raish nak teruskan rancangan gila tu, dia betul-betul tak suka dan tak setuju langsung!

"Aku kisah apa pasal Paeng? Hey! Sedarlah Haider! Dia tu bukannya lagi kawan kita! Yes! Memang dia tak putus hubungan kawan dengan kita tapi cuba kau fikir? Macam mana dia layan kita? Macam sampah!" Balas Raish dengan suara
kerasnya.

"Kau berdendam dengan Paeng ke?"

"Tak! Aku tak berdendam cuma aku tak suka cara dia! That's it!"

"Aku rasa kalau kau bermasalah dengan Paeng pun, pergi settle elok-elok dengan dia! Tak ada gunanya kalau kau babitkan Alisa sebab bila kau babitkan Alisa, masalah takkan pernah selesai dan hubungan kawan kau dengan Paeng makin retak! Tolonglah Raish! Aku tak nak benda yang lama jadi lagi sampai parents kena datang settle masalah korang berdua!"

Dah kenapa aku tengok Raish boleh bertindak sampai setekad ini? Betul-betul macam orang gila nak balas dendam dekat mangsa.

"Kau jangan risau ok. Aku tahu apa yang aku buat."

"Aku tahu rancangan gila kau apa Raish! Bagi aku benda tu tak fair untuk Alisa! Fikir baliklah bro!"

"No! I won't!"

"Kau senang-senang je ikut rancangan bodoh Jim?! Bodoh sangat kau ni! Fikirlah woi apa kesannya pada masa akan datang nanti!"

"Kalau kau takut nama kau terbabit sekali, nahhh kau boleh undur diri tapi aku takkan pernah undur diri! Ok?" Raish menepuk-nepuk bahu Haider sebelum pergi dari situ.

"Gila!"

Nak tak nak aku kena bagitahu Paeng jugak! Tapi...aku tak tahu dekat mana Raish nak launch dia punya rancangan tu.







PAENG menghampiri Jim lalu sebuah tumbukan dihadiahkan pada pipi kanan Jim. Jatuh terduduk Jim dibuatnya. Ferran yang berdiri di sebelah Jim terkejut bila tiba-tiba saja Paeng datang menyerang manakala Haider dan Ken pula menahan tubuh Paeng dari mendekati Jim. Tak pasal-pasal Jim kena belasah teruk lagi.

"Kau memang setan! Dalang di sebalik semua ni! Apa masalah kau hah sampai hasut Raish buat rancangan gila?!" Jerit Paeng. Orang-orang yang berada di kondo tersebut memerhati adegan mereka. Ada yang berlari ketakutan dan ada juga yang merakam kejadian mereka.

"Apa masalah kau hah tiba-tiba datang tumbuk aku?! Gila?!"

"Kau tak payah nak pura-pura dengan aku! Aku tahulah kau yang bagitahu rancangan semua tu dekat Raish kan?! Korang tak puas hati apa hah dengan aku?! Kalau korang tak puas hati dengan aku, bagitahu aku! Bukannya guna Alisa! Setan!!!"

Urat-urat tegang mula timbul di leher Paeng dan di hujung dahi Paeng. Menandakan anginnya dah mula tak betul. Angin taufannya dah mula melanda.

"Alisa memang sangat berharga dalam hidup kau kan Paeng?"

"Bukan masalah dia berharga tak berharga
tapi aku tahu nilai dia sebagai seorang perempuan sangat tinggi! Bukan macam kau setan!!!" Paeng dapat merungkai pegangan Ken dan Haider pada tangannya lalu sebuah tumbukan lagi diberikan pada pipi kiri Jim pula.

Adara AlisaWhere stories live. Discover now