•Bab 14

334 26 0
                                    

Alisa memandang ke sebelah bila ada tangan yang menyerahkan air minuman kepadanya. Paeng. Huluran gelas air minuman diambil lalu menyedut air minuman tersebut. Tapi, bila dah sedut baru dia teringat satu benda.

"Halal ke tak ni?"

"Dah minum baru tanya?"

"Paeng!!!"

"Hahahaha...aku bergurau jelah. Air ni halal. Air buah. Aku mintak Fatimah yang tolong belikan tadi."

"Dah tu kemana diorang sekarang? Ken?"

"Diorang pergi cari makan."

"Awak tak makan ke?"

"Kalau aku pergi, siapa nak jaga kau dekat sini? Dah malam tahu tak? Sedar tak dah malam?"

Aucheyyy...risaukan Alisa ke tu? Ehek!
Hey! Jangan nak buat kesimpulan sangat eh! Bukan sebab aku risau je tapi kalau dia kena culik ke kena kacau ke? Siapa nak jawab? Hah? Hah?

"Ya Allah...saya terlepas waktu solat." Sedih sangat sampai lupa waktu solat di sini tak sama dengan waktu solat di Malaysia.

"Tulah...kau sedih sangat sampai lupa apa yang ada di sekeliling kau."

"Sorry."

"Kenapa?"

"Macam saya ni menyusahkan awak pulak."

"Tak ada lah."

"Awak dah makan ke?"

"Belum."

"Then? Kenapa tak makan?"

"Dah biasa tak makan or skip makan.
Jangan risaulah pasal aku."

"Saya risau kalau awak balik ni kena marah dengan daddy dan mummy awak. Apa pulak mummy dan daddy awak kata nanti?"
Masa dekat university tadi pun dah tegang apatah lagi sampai sekarang tak balik-balik rumah lagi. Aku rasa lagilah parah.

"Kau jangan risaulah. Aku dah pernah hadap macam tu. Rileks. Aku tahulah nak handle macam mana."

"Nah makanan kau..." Ken menyerahkan plastic berisi bekas makanan kepada Paeng manakala Hanan turut menyerahkan bekas makanan kepada Alisa.

"Makanlah dulu. Nanti awak jatuh sakit tak pasal-pasal kena warded lagi."

"Terima kasih," Alisa membuka bekas makanan tersebut. Nasi goreng ayam. Aromanya membuatkan Alisa terus rasa lapar.

"Kau beli apa dekat aku?" Tanya Paeng sambil membuka bekas makanannya.

"Aku beli nasi goreng jugak. Sama dari kedai Hanan pergi beli makanan Alisa tadi."

"Thank you."

"Paeng, kau tak nak balik lagi ke? Aku rasa mesti daddy kau tengah tunggu kau dekat rumah."

"Awal lagi ni. Tak ada beza pun kalau aku balik ke tak balik ke. Tetap jugak kena marah." Dia menyuap nasi goreng ke dalam mulut. Mukanya memang tak ada perasaan langsung.

"Lisa...awak still..."

"Hmmm...tak tahulah macam mana nak hadap orang-orang dekat university esok."

"Tak payah pergi," senang je Paeng balas.

"Dah tu? Kalau saya tak pergi, macam mana saya nak habiskan study saya?"

Betul jugak apa yang Alisa cakap. Bodoh jugak kau ni Paeng! Hah tahu pun diri tu bodoh! Hahaha!!! Lain kali fikir sebelum cakap.

"Tapi saya rasa saya dah ada jawapan."

"Apa?"

"Saya nak berhenti belajar."

"Lisa!" Hanan dan Fatimah menggeleng.

Adara AlisaWhere stories live. Discover now