•Bab 18

308 26 0
                                    

Paeng menghampiri Raish lalu kolar leher baju Raish dicekaknya. Terbangun Raish dari tempat duduknya. Mereka berdua menjadi tumpuan pelajar-pelajar di dalam kelas lagi.

"Apa masalah kau pulak ni?!" Raish mula meninggikan suaranya.

"Apa masalah aku?! Kau ikut aku sekarang!" Dia menolak Raish supaya berjalan keluar dari kelas dan berbincang di dalam tandas.

"Kau ni dah kenapa Paeng?! Apa yang kau tak puas hati lagi dengan aku?!"

"Aku nak tanya kau! Apa yang kau tak puas hati lagi dengan Alisa hah sampaikan kau sanggup hantar video gila tu dekat dia!"
Raish tersenyum dan menepis tangan Raish yang mencekak kolar bajunya. Dia menepuk-nepuk bahu Paeng.

"Kenapa? Kau rasa tercabar ke bila kau tengok video tu? Yelah...Alisa kan dah dengan aku sebelum kau?"

"Sebelum kau makan penumbuk aku, aku mintak sangat dengan kau! Berhenti kacau hidup Alisa!"

"Kalau aku tak nak?"

"Kau memang menempah maut dengan aku!"

"Ok...aku tunggu. Alah...aku cuma hantar video tu dekat dia supaya dia tak lupalah apa yang dah jadi antara dia dengan aku."

"Apa masalah kau hah?! Kau dah gila ke apa?!"

"Ye! Memang aku dah gila sebab kau selalu halang apa yang aku nak buat! Apa masalah kau?!"

"Aku halang hanya Alisa saja! Kalau yang lain kau nak kacau sekalipun, lantak kaulah!"

"Sebab kau suka dekat dia kan?"

"Tak! Aku cuma nak protect dia sebab aku tahu dia bukan macam perempuan yang lain apatah lagi bila dia jumpa dengan lelaki yang tak guna macam kau ni, aku tahu hidup dia takkan aman!"

"Kau kena ingat Raish! Aku takkan biarkan kau sakitkan hati dia lagi!" Paeng keluar dari tandas. Nafasnya naik turun dengan kencang. Ikutkan hati memang aku letak penumbuk je tadi. Tapi...aku sabarkan hati sebab aku tak nak timbulkan masalah lagi.







"GILALAH mamat tu! Dia tu memang psiko ke macam mana akak?" Tanya Adam sebaik saja habis melihat keseluruhan video tersebut. Aku yang tengok pun naik angin jugak. Gila ke apa dia buat macam tu? Dia ingat maruah kakak aku tu murah macam selipar jamban ke?!

"Akak pun tak tahu apa salah akak dekat dia. Hanya sebab akak ni lebih percayakan Paeng, dia sanggup buat macam ni untuk balas dendam dekat Paeng dengan hancurkan hidup akak."

"Ya Allah...macam manalah akak boleh hadap semua ni? Kalau adik, memang adik bunuh je dia tu."

"Tak apalah adik. Akak tak boleh nak puaskan hati semua orang. Tapi akak takkan pernah lupakan apa yang dia buat. Apa yang dia buat dah melampau."

"Memang pun! Haih! Adik kalau jumpa dia depan-depan, mampuslah dia tu adik kerjakan!"

"Biarlah adik. Biarlah dia nak buat apa pun untuk puaskan hati dia. Tapi, akak yakin dia takkan pernah hidup tenang selagi dia tak mintak maaf dekat orang yang dia dah buat macam ni. Termasuklah akak. Akak takkan maafkan dia!"

Tanpa mereka berdua sedar, Adira mendengar perbualan mereka berdua. Perbualan dari video tu sampailah habis. Aku memang syak dah yang dia memang ada benda yang sorokkan dari mak dan ayah. Tak apa, aku akan cari tahu jugak pasal video tu nanti.

Sebaik saja Alisa dan Adam keluar dari bilik, Adira senyap-senyap menyelinap masuk ke dalam bilik Alisa dan mencapai telefon adiknya. Masalahnya ada password pulak. Dia mencuba satu-persatu sampailah nombor birthday adiknya.
Unlock!

Adara AlisaWhere stories live. Discover now