Hailey Adams:
'Hailey!' Roept een stem. Ik schrik wakker. 'Wie, wat, waar.' Ik schiet omhoog uit mijn bed en tast om me heen. 'Verdomme Hailey, dit is de derde keer dat ik je roep.' Mijn moeder komt naar binnen en doet het licht aan. Oké damn dat is fel. 'Ik sliep.' Ik gaap en rek me uit. 'Ooit van school gehoord? Als je opschiet dan kom je misschien nog op tijd.' Mijn moeder loopt weer weg. Kut, het is maandag. Ik heb vannacht zo lekker geslapen, komt vast omdat ik tot over mijn oren verliefd ben op Vince. Het weekend was geweldig, ik wil bijna zeggen dat het magisch was, het laatste deel van het weekend dan. Ik stap mijn bed uit en loop naar mijn kledingkast. Ik trek er wat uit en dan trek ik een sprintje naar de badkamer. 'Timothy komt net uit de badkamer met een handdoek om zijn middel. Het voelt alsof ik een sauna tegemoet loop. 'Jezus heb jij op standje hel gedoucht?' Ik ga met mijn hand langs de badkamer tegels en glij naar beneden. 'Nee chagrijn, ik heb op standje gaat je geen flikker aan gedoucht.' Timothy steekt zijn middelvinger op en loopt dan weg. 'Wie is hier nou de chagrijn?' Mompel ik zacht en ik trek de badkamer deur achter me dicht.
Precies op tijd loop ik het geschiedenis lokaal binnen, god zijn dank is er nog een plekje naast Ava vrij. 'Ik dacht dat je nooit zou komen.' Ava grijnst. 'Weet je ook eens hoe dat voelt.' Ik glimlach en kijk of ik Vince ergens zie zitten. 'Meid, ik heb een kater, ik heb het recht om te laat te komen.' Ava ziet er absoluut niet uit alsof ze het hele weekend heeft lopen zuipen. Ava haar rode haren zitten in een mooie vlecht en haar mascara zit perfect. 'Heb je daar nog steeds last van?' Ondertussen zoek ik nog steeds Vince. 'Jij denkt dat ik voor de rest van het weekend cola en water heb gedronken? Ding dong, you are very wrong.' Ava pakt een fles uit haar tas, neemt een slok en lacht. 'Je gaat me niet vertellen dat je in de ochtend al aan de drank zit. Ik schrik ervan. 'Ergens op de wereld is het vijf uur in de middag.' Ze neemt nog een slok. 'Ava dit kan niet.' Ik schud mijn hoofd. Een mensen draaien zich om en kijken ons aan. 'Ssshhtt.' Ava stopt snel de fles weg en kijkt heel aandachtig naar het bord.
Het is pauze. Ava en ik zitten aan een tafel te wachten op Mila die net geappt heeft dat ze er aankomt. 'Waar is je wederhelft.' Vraagt Ava. 'Ik heb geen idee, ik heb hem al geappt maar hij reageert niet. Moet ik hem bellen?' Ik ben misschien een tikkeltje bezorgd. 'Hail, geen zorgen, die ligt vast nog te slapen. Het is maandag.' Ava lacht. Het is maandag? Wat heeft dat er mee te maken. Ik zeg niks en check mijn telefoon nog een keer. 'Hee, ben ik.' Mila ploft naast me neer. 'Dat duurde ook geen jaar.' Ava lacht en rolt met haar ogen. 'Ik moest mijn huiswerk laten zien vandaar.' Mila bloost. 'Nou ik denk dat jij je vriendje tegen kwam.' Ik grinnik. 'Ja dat toevallig ook.' Mila pakt een banaan uit haar tas, trekt de schil ervan af en neemt een hap. 'Waarom heb je hem niet meegenomen?' Vraagt Ava. 'Hij ging opzoek naar Josh.' 'Oh ja, dit weekend, ben ik alleen thuis, komen jullie dan?' Vraagt Ava. 'Meiden weekend?' Vraagt Mila. 'Kan, ik vind het prima als Troy, Vince en Josh ook komen.' 'Komt meneer Lace ook?' Vraag ik. 'Hailey!' Mila schiet in de lach en Ava kleurt rood. 'Nee.' 'Oh god, je gaat me niet zeggen dat je al uitgekeken bent op meneer Lace.' Zeg ik geschrokken. 'Nee joh, absoluut niet maar dat kan echt niet, jullie zijn leerlingen van hem.' Zegt Ava. 'Lieve schat, jij bent ook een leerling van hem.' Mila rolt lachend met haar ogen. 'Dat weet ik, dat maakt het ook zo leuk.' Ava lacht. 'Ava dit kan echt niet.' Mila slaat haar hand voor haar mond. 'Ik weet het.' Ava zucht. Ik zit te staren naar de deur, ik hoop dat Vince zometeen door die deur loopt. Mijn telefoon trilt, snel kijk ik op het scherm. Vince stuurt dat hij eraan komt. Opgelucht stuur ik hem een hartje terug.
Vince en ik zijn vrij van school. Hand in hand fietsen we naar mijn huis. Als het goed is, is alleen Timothy thuis, over een uurtje moet Elle opgehaald worden. Dat is vandaag mijn taak, Vince gaat mee. Elle gaat dat geweldig vinden, ze is helemaal gek op Vince.
Ik open de deur en loop naar binnen, gevolgd door Vince. 'Thee?' Vraag ik. 'Lekker.' Vince geeft me een kusje op de wang. Ik glimlach en loop naar de keuken. Timothy staat met zijn telefoon in de koelkast geleund. 'Wat ben je in vredesnaam aan het doen.' Vraag ik. Timothy schrikt en slaakt een kreet waarbij hij zijn telefoon laat vallen. 'Hailey!' Roept hij boos. Ik grinnik. 'Als er ook maar één barst op mijn scherm zit dan gaat de rekening naar jou toe.' Timothy pakt zijn telefoon op en onderzoekt het nauwkeurig. 'Het ziet er naar uit dat je geluk hebt gehad.' Timothy pakt een blikje cola uit de koelkast en loopt dan geïrriteerd weg. 'Sukkel.' Roep ik hem na. Ik maak thee en pak een paar koekjes uit de koektrommel.
Vince zit in de woonkamer en Timothy is naar boven gelopen. Ik zet de thee en de koekjes op het bijzettafeltje en ga naast Vince zitten, die een beetje op zijn telefoon zit.
'Wat doe je?' Vraag ik. 'Beetje van alles en nog wat.' Vince glimlacht, doet zijn telefoon weg en slaat een arm om me heen. 'Waarom was je vanochtend niet op school?' Vraag ik, terwijl ik me tegen Vince aan nestel. 'Verslapen.' Vince grijnst.
JE LEEST
The complicated badboy
Любовные романыHailey Adams is een gezellige puber die tot over haar oren verliefd wordt. Ze heeft een gezellige familie en een geweldige vriendin. Ze zit in het 5e jaar van vwo en komt terecht in een klas waar ze niemand kent. Vince Williams is een iets ander ver...