Hailey Adams
Met mijn rugzak om fiets ik met tegen wind naar Mila. Ik voel ineens een druppel op mijn gezicht vallen en drie minuten later fiets ik in de stromende regen met tegen wind naar Mila. Doorweekt bel ik aan. Mila doet de deur open en lacht mij uit. 'Hey verzopen katje.' Mila twijfelt geen seconde en knuffelt mij plat. Ik schrik van de plotselinge actie en sla mijn armen om haar heen. 'Ava blijft ook slapen.' Roept Mila enthousiast. Ik glimlach. Dit gaat een leuke avond worden.
'Verdomme al mijn kleding is doorweekt.' Met een sip gezicht laat ik de natte inhoud van mijn rugzak in het bad van Mila vallen. Mila kijkt nieuwsgierig tussen de doorweekte kledingstukken. 'Jij wilde je tien keer omkleden tijdens het feestje?' Vraagt ze terwijl ze nauwkeurig de kleding over de badrand legt om te drogen. 'Keuze stress en tijd stress, dan maar mijn halve kledingkast in mijn tas proppen.' 'Slim kind ben jij.' Mila plukt een donker groen jurkje van de badrand. 'Deze is echt geweldig.' Met een verliefde blik kijkt ze naar het lapje stof. 'Als je de föhn erop zet mag jij die vanavond wel aan hoor.' 'Serieus?' 'Ja tuurlijk.' Mila en ik hebben dezelfde maat dus dat kan prima. 'Maar wat ga jij aan doen dan?' 'Ik weet het nog niet.' Met een zucht ga ik op de grond zitten en sluit mijn ogen. In de hoop dat mijn fantasie een top outfit voor zich ziet. 'Wil je een rokje aan? Of een broek of een jurk of gewoon lekker niks.' Mila kijkt me grijnzend aan. Ik begin te lachen. 'Nee bedankt desnoods trek ik een vuilniszak aan.' 'Laten we Ava zo om hulp vragen.'
Mila en ik zitten op de bank met een zak chips tussen ons in te wachten op Ava. 'Dat kind is altijd te laat.' Klaagt Mila terwijl ze een hand chips naar binnen schuift. 'Niks nieuws.' Ik gooi een chipje omhoog en vang die op met mijn mond. 'We moeten over anderhalf uur weg.' Ik kijk op de klok en zie dat het negen uur is. 'Dat is wel een laat feestje.' Zucht ik. 'Laat je innerlijke party animal nou eens zien Hail. Ik weet dat die ergens in je verstopt zit.' Mila legt haar hoofd op mijn schouder en grinnikt. 'Ergens waar de zon niet schijnt zeker.' Maar voordat Mila daarop kan reageren horen we de bel. Dat is vast Ava. Mila springt op van de bank en opent de deur. Samen met Ava loopt ze naar mij toe. 'Jeetje Aaf wat zie jij er goed uit!' Ava heeft haar haren opgestoken wat haar echt geweldig staat. Ze heeft een zomers bloemenprint jurkje aan met een zwarte panty en haar Dokter Martens. Casual maar het staat haar ontzettend goed. 'Dankjewel Hail.' Ava slaat haar armen om mij heen en knuffelt mij stevig. Daarna knuffelt ze Mila. 'Waar zijn jullie outfits?' Vraagt ze dan. 'We gaan ons nu omkleden alleen Hailey weet niet wat ze aan wil.' 'Dat dacht ik al.' Ava glimlacht. Met z'n drieën lopen we naar Mila haar slaapkamer en via haar slaapkamer loop ik naar de badkamer om naar de doorweekte kleding stukken te staren. Ik hoor de föhn aangaan en zucht. Wat moet ik nou aan. De gedachte dat Vince ook op het feestje kan zijn kan ik maar niet los laten. Ik ben helemaal niet over hem heen. Ik wil er echt goed uitzien. Iets uitdagends maar ook weer niet te uitdagend. Soms kan ik echt niet met mijzelf. 'Jij bent echt de grootste twijfelkont die ik ken schat.' Ava komt bij me staan. 'Ik weet het.' Vervolg ik met een diepe zucht. 'Laat eens zien met wat ik hier te maken heb.' Ava kijkt met een strakke blik naar de kledingstukken. 'Hier kan ik wel iets mee. Ze pakt een zwart shirtje met mouwen die je vast kan knopen aan de zijkant, een soort van wikkel shirt. 'Oh jeej, dit is helemaal doorweekt.' Met een vies gezicht laat ze het shirtje weer vallen. 'Waarom denk je dat het in een bad ligt vriendin.' 'Hier doe dit doorweekte shirtje aan en dit beige tennis rokje.' Met haar wijsvinger en duim pakt ze het beige rokje vast en zwaait het voor mijn gezicht. 'Oké oké is goed maar wat voor schoenen?' 'Je gaat mij niet zeggen dat je ook al je schoenen hebt meegenomen.' Verbaasd kijkt Ava mij aan. Lachend schud ik mijn hoofd. 'Was een grapje, ik heb alleen mijn docs mee.'
Omgekleed en wel staan we in de badkamer ons op te maken. 'Wat zou ik met mijn haar doen?' Gelukkig heb ik geen bad hair day en ondanks dat mijn haar net zo nat was als een dweil is het mooi opgedroogd. 'Ik zou het los laten.' Zegt Mila terwijl ze haar mascara bijwerkt. 'Ja, oh en weer je wat ook leuk is?' Ava rommelt in haar make up tasje en haalt er een clip uit. Bedenkend kijk ik haar aan. 'Als je nou twee plukken haar aan de voorkant pakt en die naar achteren brengt dan doe ik de clip in je haren.' Ik doe wat Ava zegt en pak twee blonde plukken van mijn haar en breng ze naar achter. Met een soepele beweging maakt Ava de clip vast. Ik kijk in de spiegel en ben tevreden met het eindresultaat. 'Enig meid.'
JE LEEST
The complicated badboy
RomanceHailey Adams is een gezellige puber die tot over haar oren verliefd wordt. Ze heeft een gezellige familie en een geweldige vriendin. Ze zit in het 5e jaar van vwo en komt terecht in een klas waar ze niemand kent. Vince Williams is een iets ander ver...