Hoofdstuk 8

3.4K 63 16
                                    

Hailey Adams:

'Vince? Wat doe jij hier?' Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan, hij komt natuurlijk ook eten halen.

'Ik denk wat iedereen doet bij een snackbar, eten halen.' Hij grijnst. 

'Dat had ik kunnen weten.' Ik lach wat ongemakkelijk en wil weglopen om ergens te gaan zitten maar ik wordt ruw door hem tegengehouden.

'Hailey.' Zegt hij terwijl hij zwaar adem haalt. 

'Uhm, wat doen jullie?' Elle trekt aan mijn arm. Geschrokken laat Vince me los en kijkt van mij naar Elle. 

'Niks Elle, ga maar even daar zitten ik kom eraan.' Ik wijs naar een leeg plekje en vrolijk loopt ze daarheen. 

Vince staart me aan. 'Kun je het zien?' Vraag ik een beetje geïrriteerd.

'Wie is dat?' Vraagt hij dan. 

'Mijn achtjarige zusje.' Zeg ik zuchtend. 

'Cool, ik spreek je nog wel denk ik.' Het lijkt alsof Vince opeens haast heeft gekregen en hij loopt met stevige passen weg. 

'Maar je hebt je eten nog niet eens.' Roep ik verbaasd. Hij maakt een schuddend gebaar en verdwijnt uit het zicht. 

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

'Hailey heeft een vriendje, Hailey heeft een vriendje.' Dat is wat Elle tegen elk wildvreemde persoon vertelt op de terugweg en ik kan wel door de grond zakken. 

'Elle dat is niet waar maar alsjeblieft zeg niet tegen pap en mam dat we die jongen hebben gezien.' Besef ik smeek hier een achtjarige om me niet te verraden 

'Ga je met hem trouwen?' Elle kijkt me met grote ogen aan.

'Elle! Nee natuurlijk niet.' Ik rol met mijn ogen. 

'En dan krijgen jullie kindjes en dan.' Snel onderbreek ik Elle.

'Stoppen nu Elle, ik ga niet met hem trouwen en we krijgen ook geen kindjes.' 

'Oké, oké als jij het zegt.' Zegt Elle een beetje sip. 

Aangekomen bij huis loop ik regelrecht naar de tafel en dump daar het eten neer. 

Iedereen zit al aan tafel en ze kijken me verbaasd aan. 

'Ben je boos?' Vraagt mijn vader verbaasd.

'Ja omdat ik tegen iedereen heb vertelt dat ze een vriendje heeft.' Elle slaat geschrokken haar handen voor haar mond.

'Elle!' Vernietigend kijk ik haar aan.

'Oeps.' Elle kijkt me ondeugend aan. 

'Zozo en wie is de jongen.' Mijn vader gaat gelijk rechtop zitten en kijkt me serieus aan. 

'Helemaal niemand.' Ik ga zitten. 

'Jongedame ik wil nu. Naam, adres, uiterlijk, cijfers van school, werkervaring weten!' Mijn vader vind dat ik pas na mijn dertigste mag gaan daten. Ik rol met mijn ogen.

'Jake laat haar toch.' Mijn moeder knijpt zachtjes in mijn hand. 

'Maar ze is mijn dochter en ik laat het niet gebeuren dat ze met één of andere loverboy er van door gaat.' 

'Hailey is heus wel alert op dat soort dingen.' 

'Hailey is verliefd ik zie het wel.' Thomas steekt zijn tong naar me uit.

'Thomas.' Mijn moeder kijkt hem waarschuwend aan.

'Hailey gaat wippen met Vince.' Timothy kijkt me grijnzend aan. Ik ben er klaar mee en schuif mijn stoel met een heels kabaal naar achter en loop woedend naar mijn kamer. Vervolgens ga ik op mijn bed liggen en gil ik in mijn kussen.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Ik word wakker van mijn wekker. Kreunend druk ik dat stomme piepende ding uit. Ik ben gisteravond niet meer naar beneden gegaan. Mijn moeder kwam nog wel langs maar ik had mijn deur op slot en mijn muziek keihard gezet. 

Ik schiet snel onder de douche en doe een zomers jurkje aan mijn haar laat ik los. Tevreden om het resultaat kijk ik naar mijn spiegelbeeld. Ik pak mijn spullen bij elkaar en prop het in mijn tas. Daarna loop ik naar de keuken en smeer een boterham. 

'Goedemorgen zonnetje.' Mijn vader geeft me een kus op mijn hoofd. Ik mompel iets terug. 

'Goedemorgen zonnetje.' Timothy herhaalt de woorden van mijn vader op een kinderachtige toon en haalt zijn hand door mijn haar. Boos draai ik me om en gooi mijn glas melk over hem heen. 

'Hailey!' Verbaasd kijkt hij me aan. 

'Boe je bent een koe.' Grinnikend ga ik aan de keukentafel zitten waar mijn moeder hoofdschuddend me aan zit te kijken.

'Jij bitch.' Tim kijkt naar zijn doorweekte shirt.

'Tim dit was toch echt je eigen schuld.' Zegt mijn vader die een slok van zijn koffie neemt. 

'Ik ga een ander shirt aantrekken.' En weg is Tim.

'Hail, dit had niet gehoeven.' 

'Hij verpest mijn haar en ik ben nog boos van gisteren.' Ik neem een hap van mijn brood. 

'We zijn je familie die maken grapjes over dat soort dingen.' 

'Maar dit hoeft gewoon niet.'

'Vertel eens over die jongen schat.'

'Ik moet naar school ciao.' Ik maak dat ik weg kom.

Hoi!

Binnenkort meer!

XX ME

The complicated badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu