Hailey Adams:
'Ga je dat vanavond aantrekken?' De scooter persoon heeft een slipje van mij tussen zijn vingers en reikt die naar mij toe. Hij heeft een helm op dus ik kan niet zien wie deze droeftoeter is. Hoe durft iemand zo'n persoonlijke vraag te stellen. Geïrriteerd gris ik mijn slipje uit zijn hand. De scooter persoon zijn handen gaan naar zijn hoofd om zijn helm af te doen. Ik ben best nieuwsgierig welke ramdebiel mij heeft aangereden dus ik blijf mooi kijken. Met een soepele beweging trekt hij zijn helm af. 'Phillip?' Roep ik geschrokken, ik kan wel door de grond zakken.
Onder zijn helm zat de grootste grijns die ik ooit heb gezien verscholen. Zijn bruine haren plakken tegen zijn gezicht aan en een paar zweetdruppels verspreiden zich over zijn wangen. Nog steeds, zit ik op mijn knieën op de grond. Ik voel dat ik het benauwd krijg en wapper onhandig met mijn hand. 'Je hoeft niet rood te worden hoor.' Phillip reikt zijn hand naar mij uit. 'Ik ben net van mijn fiets afgedonderd vind je het gek dat ik rood word? Wees blij dat ik geen ernstige complicaties heb opgelopen.' Ik negeer zijn hand en spring soepel omhoog. 'Jij kan volgens mijn wel tegen een stootje.' Zijn ogen glijden af naar mijn kont. 'Pardon.' Angstig kijk ik naar de rest van de groep maar die staan rustig met elkaar te kletsen en krijgen niks mee van mijn situationship met Phillip.
'Mila.' Brul ik hard. Verschrikt kijkt Mila mij aan. 'Je beste vriendin heeft een ongeluk gehad en jij gaat gewoon kletsen.' De sarcasme in mijn stem is niet te missen. Lachend loopt Mila naar mij toe. 'Ik dacht ik geef je even een één op één moment met Phillip.' Ik krijg een knipoog naar mij toe geworpen. Mijn gezicht dat al rood was kleurt nog roder. Waarom kan ik niet normaal met dit soort gebeurtenissen om gaan? Waarom moet ik altijd rood worden. 'Kom, we gaan.' Mila haakt haar arm in die van mij en sleurt mij mee. Ik grijp mijn koffer snel vast en volg Mila.
'We zijn compleet.' Mila kijkt om haar heen. Dit is voor mij het perfecte moment om even om mij heen te kijken. Met wie ga ik dit weekend doorbrengen? Ik zie Florian en Ava hand in hand tegen de auto van Joshua leunen. Joshua zelf staat met een onbekend meisje te praten. Ze heeft donker blond haar en als ik het goed zie bruine ogen. Naast Joshua en het onbekende meisje staan twee jongens die ik herken van het feestje bij Troy. De jongens merken op dat ik naar hun aan het kijken ben en glimlachen. Ik glimlach terug en speur de rest van de groep af. Phillip is zijn scooter aan het parkeren en Mila propt mijn koffer in de kofferbak van Joshua. Het ziet er komisch uit. Troy zat eerst op de grond en was druk met zijn telefoon in de weer maar is nu opgestaan om Mila te helpen met de koffers. Maar Mila sust hem weg en laat haar spierballen trots zien. Troy begint te lachen kust Mila op haar wang. Mila kust hem terug op zijn mond. Shit als die twee zo doorgaan dan gaan we pas over een uur rijden naar het huisje. Snel loop ik naar Mila en Troy toe en worm mij tussen hun in. 'Klef doen kan altijd nog.' Ik druk de achterklep van de auto met een klap dicht .
'Die achterklep moet wel langer mee dan vandaag schat.' Joshua komt naar mij toe en geeft mij de meest ongemakkelijke knuffel ooit. Dat ik net van mijn fiets geflikkerd was was al standje tien ongemakkelijk maar deze knuffel is standje twaalf ongemakkelijk. 'Haha.' Zeg ik zacht. 'Hail dit is Lissy.' Joshua kijkt naar het meisje die net nog onbekend voor mij was. 'Hai, ik ben Hailey.' Ik steek mijn hand vriendelijk naar haar uit. 'Lissy, gaat het, je viel net volgens mij best wel hard.' Lissy schudt mijn hand en kijk bezorgd naar mij. 'Oh ja hoor, ik val wel vaker.' Ik kan mijzelf wel voor mijn hoofd slaan wat is dat nou weer voor nutteloze informatie over mij. Lissy grinnikt. 'Lissy en ik zijn aan het daten.' Joshua heeft echt geen gevoel voor timing en onderbreekt ons ongemakkelijke gesprek. Verbaasd kijk ik hem aan. 'Nice.' Probeer ik zo niet verbaasd mogelijk te zeggen. Met een verliefde blik kijk Josh naar Lissy maar Lissy haar ogen dwalen af naar iemand anders. Niet zo maar iemand anders, nee mijn iemand anders. Phillip.
Phillip heeft ongeveer drie lichtjaren gedaan over het parkeren van zijn kostbare scooter, die nu misschien een paar krasjes rijker is door onze aanrijding maar dat is hem geloof ik nog niet opgevallen. 'Nogmaals sorry, je maakte zo'n gekke beweging dat ik niet meer kon uitwijken.' Phillip kijkt mij lief aan. Ik voel mijn rode wangen weer ontwaken. 'Maakt niet uit het was mijn eigen fout.' Snel gluur ik naar Lissy die nog net niet kwijlend naar Phillip kijkt. Een steek van jaloezie raast door mijn lichaam. Mijn sjans, niet jouw sjans meid, jij hebt Joshua. Ik zie dat Joshua ook naar Lissy kijkt, hij pakt haar vast en trekt haar in een knuffel.
Er heerst hier zoveel ongemakkelijkheid dat ik bijna weer op mijn fiets wil stappen om naar huis te gaan. Maar ik denk dat Mila mij dan persoonlijk komt opzoeken om mij aan mijn haren terug te sleuren dus ik pas. 'Gaan we ooit nog weg of moet ik een tent regelen zodat wij hier voor Mila haar huis kunnen slapen?' Ava komt omhoog van de auto en kijkt de groep rond. Haar hand rust op haar buik. 'Ben jij zwanger?' Verbaasd kijkt Lissy naar Ava. 'Nee ik hou veel van eten wat er op doet lijken dat ik zwanger ben.' Ava kijkt Lissy verveelt aan. Zachtjes lach ik. 'Sorry ik had het niet door, gefeliciteerd.' Lissy staat er nu wat ongemakkelijk bij. 'Ik had niet zo moeten reageren maar het is best wel voor de hand liggend dat ik zwanger ben.' Ava glimlacht. 'Weten jullie het geslacht al?' Joshua kijkt Ava en Florian vragend aan. 'Nope, ik weet het nog niet maar dit papiertje wel.' Ava haalt een enveloppe uit haar linker jaszak. Ik heb de enveloppe laten lezen aan Florian zijn broer en die heeft cakejes gemaakt met een roze of blauwe vulling. Het leek ons leuk om die vanavond na het avondeten als toetje op te gaan eten om achter het geslacht te komen. Ava straalt. 'Vet leuk idee Aaf.' Mila klapt van enthousiasme in haar handen. 'Dat dacht ik nou ook, is het goed dat ik even snel ga plassen want mijn kind denkt dat mijn blaas een voetbal is.' Mila gooit de sleutel van haar appartement naar Ava en die haast zich naar binnen.
'Goed wij kunnen nu wel even snel de auto indeling gaan bespreken. Wij hebben drie mensen met een auto. Troy, Nick en Den, hebben jullie voorkeur voor medepassagiers?' Mila kijkt de jongens vragend aan. Nick en Den zijn dus de jongens die ik herkende van het feestje, nu hebben zij ook een naam. 'Jij moet sowieso bij mij in en de rest boeit mij niet echt.' Troy trekt Mila naar zich toe. 'Is er iemand anders met een rijbewijs? Ik heb vannacht slecht geslapen en voel niet echt de vibe om twee uur te rijden naar onze bestemming.' Nick ziet er inderdaad slaperig uit. 'Ik kan wel rijden hoor.' Phillip to the rescue. 'Thanks man.' Nick gooit zijn auto sleutels met een soepele beweging naar Phillip. 'Ik claim dan sowieso een bijrijders stoel om te pitten, hoeft voor mij niet per se in mijn eigen auto te zijn als ik maar kan bijslapen.' Zegt Nick. 'Heeft iemand anders nog voorkeur?' Vraagt Mila. 'Zullen wij dan bij Phillip in de auto? Zegt Lissy tegen Joshua. 'Prima.' 'Dan gaan Ava en ik wel bij Den in de auto.' Zegt Florian. Den steekt zijn duim op. 'Kom jij dan gezellig bij ons?' Vraagt Mila aan mij. 'Hailey heeft al de bijrijders stoel bij mij geclaimd.' Zegt Phillip. Verbaasd kijk ik hem aan. 'Wanneer dan?' Mila trekt haar wenkbrauw omhoog. 'Net.' Zegt Phillip op een hele kalme toon. 'Schat dan hebben wij de auto voor onszelf.' Troy kijkt blij naar Mila. 'Alsof wij iets kunnen doen terwijl jij aan het rijden bent.' Mila schudt haar hoofd. 'Het gaat om het idee.' Troy grijnst van oor tot oor. 'Prima dan ga ik wel bij Den in de bijrijders stoel zitten.' Zegt Nick. 'Oké toppie dan is dat geregeld. Laten we alvast maar gaan zitten want Ava komt er vast zo aan en dan kunnen we gelijk vertrekken.' Mila loopt naar de auto van Troy en trekt de deur open. Ik loop naar Nick zijn auto en ga voorin zitten zoals Phillip het bedacht heeft. Lissy en Troy zitten bij ons achterin. Ik snap niet dat Joshua niet doorheeft dat Lissy een oogje heeft op Phillip. Het is overduidelijk.
'Weet jij het adres?' Vraagt Phillip aan mij. Ik knik en pak mijn telefoon erbij. Mila had vanochtend het adres doorgestuurd. Ik laat het scherm aan Phillip zien. 'Thanks.' Phillip tikt het adres in op de navigatie en die geeft aan dat wij er rond half acht zullen zijn.
Troy rijdt voorop en Phillip rijdt in het midden, tenminste ongeveer want ik zie Den zijn auto nergens meer. Dus ik ga ervan uit dat hij achter ons rijdt. De radio staat zachtjes aan maar het liefst doe ik mijn oordopjes in om een podcast te luisteren, dat kan alleen niet want Lissy is heel haar levensverhaal met mij aan het delen. Ondanks haar geklets komt ze erg aardig over. Joshua kijkt haar zwijmelend aan en Phillip schudt een paar keer zijn hoofd omdat Lissy nogal gekke situaties meemaakt.
Na een halfuur rijden is Lissy wonder boven wonder tegen Joshua aan in slaap gevallen. Komt vast van al dat geklets. Joshua zelf heeft zijn ogen ook dicht maar ik weet niet zeker of dat hij slaapt. 'Ik heb trouwens gehoord dat er drie slaapkamers zijn met tweepersoonsbedden en dat er twee kamers zijn met twee keer tweepersoonsbedden. 'Jeetje dat zijn veertien slaapplekken, komen er nog meer mensen?' Vraag ik. Phillip haalt zijn schouders op. 'Nee volgens mij niet. Betekent wel dat we per twee personen een kamer kunnen claimen, dus we hebben genoeg privacy om ons avontuurtje af te maken.' Phillip knipoogt naar mij.
JE LEEST
The complicated badboy
RomansHailey Adams is een gezellige puber die tot over haar oren verliefd wordt. Ze heeft een gezellige familie en een geweldige vriendin. Ze zit in het 5e jaar van vwo en komt terecht in een klas waar ze niemand kent. Vince Williams is een iets ander ver...