Hoofdstuk 2

4.5K 94 22
                                    

Hailey Adams:

'Ik ben thuis!' Roep ik, ik gooi de deur achter me dicht en trek mijn schoenen uit. Ik krijg geen reactie terug. Ik loop de keuken in en trek wat kastjes open opzoek naar iets eetbaars. Ik besluit dan toch maar voor een appel te gaan. 

'Dag schat hoe was school?' Mijn vader komt binnen lopen. 

'Prima waar is de rest?' 

'Je moeder is Elle aan het ophalen van school, Thomas is bij vrienden en Tim zit boven te gamen.'  

'Ik ga denk ik even naar Mila.' Ik neem een hap van mijn appel.

'Is goed ben je voor het avondeten thuis?'

'Ik kijk wel.' Ik eet de rest van mijn appel op doe mijn schoenen weer aan en stap op de fiets naar Mila. 

Mila woont samen met haar ouders en tweeling broertjes in het appartement waar ik als baby heb gewoond met mijn ouders en Dana en Aiden. Dus dat huis is eigenlijk mijn tweede huis. 

Ik bel aan. Na een wat gerommel wordt er open gedaan door Lasse, Mila haar broertje. 

'Is Mila thuis?' Vraag ik.

'Ja maar ze is chagrijnig.' Lasse grinnikt.

'Lasse wat heb je uitgespookt met Sem?' Lasse kijkt verbaasd naar me.

'Je weet dat ik Lasse ben?'

'Lasse je bent dan wel een eeneiige tweeling maar ik kan jou en Sem redelijk goed uit elkaar halen.' Lachend loop ik naar binnen. 

'Hey Hail hoe is het met je?' Dana zit op de bank te lezen. Hail is een bijnaam die bijna iedereen gebruikt. Dana is mijn tweede moeder net zoals dat Aiden mijn tweede vader is. 

'Goed hoor, en met jullie?' Ik glimlach. 

'Hectisch en druk maar ik zou niet anders willen. Mila is op haar kamer lieverd.'

'Dankjewel!' Ik loop naar Mila haar kamer klop een keer en loop dan naar binnen. 

Mila ligt muziek te luisteren op haar bed. 'Hey!' Zeg ik vrolijk.

'Hail?' Mila haalt haar oortjes uit haar oren. 'De enige echte.' 

'Sorry ik hoorde je niet.' Mila glimlacht. 

'Geen probleem hoe was school?' 

'Prima maar ik kon je niet vinden in de pauzes, waar was je?'

'Opzoek naar jou maar je reageerde niet op je appjes dus ik dacht die is haar telefoon weer eens vergeten.' Mila vergeet zo'n beetje alles. 

'Sorry ik was inderdaad mijn telefoon vergeten. Hoe was jou dag?'

'Saai, ik heb nog niet echt vrienden gemaakt maar oh my er zit een knappe jongen in mijn klas.'

'Oehh wie is het?' 

'Vince Williams.' 

'Ben je serieus?' Mila haar ogen puien zo'n beetje uit haar oogkassen. 

'Ja is er iets mis met hem?' 

'Nee gewoon wat geruchten.' Mila haalt haar schouders op. 

'Wat voor geruchten?' 

'Hij zou een drugsprobleem hebben en een player zijn.'

'Mila, dat zijn geruchten je moet het beste in mensen zien.' 

'Kijk dat is nou zo goed van jou. Je ziet altijd het goeie in iemand maar pas daar mee op want dat kan je kapot maken.' 

'Jaja mama.' Ik moet lachen. 

'Oké nieuw idee, zaterdag geeft Troy een feest want zijn ouders zijn een weekend weg. Hij vroeg of jij ook kwam.' Troy is het vriendje van Mila. 

'Ik weet niet of ik mag.' Ik frummel wat met mijn handen. 

'Vast wel vraag het gewoon aan je ouders.'

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

'Daar komt niks van in! Jij gaat niet naar dat feest punt uit.' Mijn vader legt zijn bestek met een klap op de tafel neer.

'Jake, lieverd laten we hier even rustig over praten.' Mijn moeder probeert de boel te sussen.

'Pap ik ben zestien niet zes!' 

'Hailey ik ken die feestjes want ik heb vroeger dezelfde fout gemaakt. Ik was de verkeerde jongen!' Mijn vader klinkt boos, hij is nooit openhartig geweest over zijn jeugd alleen dat mijn moeder zijn reddende engel was. 

'Dat jij dat was betekent toch niet dat ik dat ben?' 

'Jongens we zitten eens een keer met z'n alle avond te eten kan dat ook in vrede?' Mijn moeder klinkt geïrriteerd. 

Ik dacht dus even slim te zijn om onder het eten te vragen of ik naar het feest mag. Dom idee. 

'Hailey, we praten naar het eten verder.' Mijn vader gaat verder met eten. 

'Betekent dit dat we niet meer mogen praten?' Elle klinkt angstig.

Thomas moet lachen. 

'Mam, ik wil niet bot doen maar Elle is soms echt een beetje dom bezig.' Tim zucht. 

'Tim ga verder met eten.' Mijn moeder zucht diep. 

Na het eten sloof ik mezelf uit door af te ruimen. 

'Hailey de uitslover.' Tim zijn stem klinkt verveeld.

'Timothy ben je jaloers?' Hij haat het als je zijn volledige naam uitspreekt. 

'Oh ja nou op die kop van jou valt niet jaloers te zijn.'

'Ik heb bijna dezelfde kop als dat jij hebt hoor.' 

'Alleen dezelfde ogen meer niet halleluja.'

'Allebei taalgebruik, waarom kibbelen jullie zo.' Mijn moeder slaat haar armen om Tim en mij.

'Mam adem.' Zeg ik half stikkend.

'Laat je moeder even genieten van haar dagelijkse knuffel.'

'Groepsknuffel.' Mijn vader, Elle en Thomas komen erbij.

'Oh god dit is zo dom.' Zegt Tim klagend. 

'Mond dicht.' Roepen we in koor. 

We laten elkaar weer los en gaan verder waar we mee bezig waren.

Thomas en Tim gaan naar boven en Elle kijkt tv. Nu wil ik er met mijn ouders over hebben.

'Pap, mam alsjeblieft mag ik gaan. Ik beloof dat ik niet ga drinken of iets met drugs doen.'

'Jake, waarom laten we haar niet gaan? Ik weet zeker dat Hail zulke dingen niet gaat doen.' Mijn moeder klinkt kalm.

'Please, pap.' Smekend kijk ik hem aan. 

'Oké oké, als je het verpest heb je tot je dertigste huisarrest.' 

'Dankjewel ik zal jullie niet teleurstellen.'

'Oh ja geen drank geen drugs maar ook geen jongens.' Mijn vader klinkt streng.

'Wil je geen kleinkinderen?'

'Heel graag maar niet nu schat.' 

Hoi!

Nieuwe update: 16 februari of eerder!

XX ME

The complicated badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu