Hailey Adams:
Zei Vince dat nou echt? 'Ik ga na school wel met je mee.' En dan die knipoog daar smelt je toch bij weg?
Ik kan me niet meer focussen op de les want de dierentuin in mijn buik is losgebarsten.
'Mevrouw Adams kunt u mij vertellen wat er gebeurd als ik dit vermenigvuldig met zesendertig??'
'Uhm dan ontploft het?' Weet ik veel. De klas begint te lachen en de docent kijkt me stomverbaasd aan.
'Mevrouw Adams! Is dit een stomme grap want zelfs een kleuter weet wat er gebeurd.' Het ziet eruit alsof mijn docent op elk moment kan ontploffen.
'Het spijt me ik lette even niet meer op.'
'Ik zie het door de vingers. Nog een keer en dan vlieg je eruit.' Mijn docent weet niet meer wat hij ermee aan moet en moppert wat tegen zich zelf. 'Dan ontploft het, die is gek.' Hoor ik hem zeggen.
'Schat dit is wiskunde, geen scheikunde.' Vince knipoogt weer.
'No shit Sherlock.' Mompel ik.
'Sorry zei je wat?' Vince kijkt me doordringend aan.
'In your dreams mabye.' Kut dat zei ik hardop.
'Oh jij komt zeker in mijn dromen voor.' Grijnzend kijkt Vince me aan. Ik rol met mijn ogen en probeer de opdrachten te maken.
Wanneer de bel gaat prop ik snel mijn spullen in mijn tas en probeer ik weg te komen van Vince. Helaas heeft hij me al vastgepakt. 'Je gaat er toch niet vandoor?' Zijn prachtige ogen doordringen me. 'Nee joh waarom zou ik.' Ik lach een beetje ongemakkelijk.
'Omdat ik je ken.' Hij fluistert.
'Oh oké.' Ik probeer mijn arm los te schudden maar hij houdt die stevig vast.
'We gaan samen.' Vince legt de nadruk op het woord samen.
'Ik heb nog zes lesuren.' Zeg ik zacht.
'Boeien.'
'Vince ik ga niet spijbelen mijn ouders worden dan echt woest.'
'Prima jij je zin.' Vince laat me loos en loopt weg. Wat is dit nou?
'Hey meid, hoe is het met Vincie.' Ava slaat een arm om me heen.
'Hij heeft een kort lontje.' Zeg ik droog.
'Die draait wel weer bij, kom we missen scheikunde. Misschien ontploft daar nog wat.' Lachend lopen Ava en ik naar het volgende lokaal.
De lesuren vliegen voorbij en Vince is nergens te bekennen.' Het boeit me dus toch. Ook moet ik steeds aan Chase denken, ik ben nog niet over hem. Alleen als ik naar Vince kijk krijg ik toch dat onbekende gevoel. Een soort tinteling die door mijn lichaam raast.
'Hailey je zit weer te staren.' Ava stoot me zachtjes aan.
'Ik word er gek van.'
'Waarvan?'
'Mijn gedachtes.' Ik zucht heel erg diep.
'Vertel wat zit je dwars?' Ava schuift haar stoel dichter mijn kant op.
'Vince, hij trekt me aan maar ik wil niet dat het net zoals Chase afloopt.'
'Ga voor Vince hij zal je echt anders behandelen dan dat Chase deed.'
'Chase heeft me niet slecht behandeld.' Ik had het echt leuk met Chase.
'Nee ik bedoel dat Vince je echt niet laat gaan, die man gluurt de hele tijd naar je! Heb je dat niet door?'
'Dat kan niet waar zijn. Ik kijk steeds zijn kant op maar zie hem nooit mijn kant opkijken.'
'Dan is er iets goed mis haha.' Ava begint te lachen.
'Ava! Niet zo hard.' Fluister ik.
'Sorry mam.' Ava gniffelt zachtjes.
'Dames kan het wat zachter?' De docent kijkt geïrriteerd op van zijn boek.
'Sorry meneer!' Roept Ava terwijl ze nog steeds moet lachen.
'Waar is Vince eigenlijk?' Vraag ik zacht.
'Vast aan het spijbelen.' Ava zit te spelen met haar pen.
'Daar moet toch een reden voor zijn, dat spijbelen?'
'Niet iedereen is zo braaf als dat jij bent Hail.' Ava krast met haar pen over de tafel en maakt zo een irritant geluid.
'Ava! Wil je daarmee stoppen?' Vraag de docent.
'Nee dat wil ik niet.' Ava kijkt gewaagd naar de docent, ze gaat door met het krassen.
'Ava laatste keer anders vlieg je eruit.' De docent wijst met zijn vinger naar de deur.
Ava gaat nog zo'n vier seconden door en stopt dat. Met een uitdagende blik kijkt ze naar de docent. Meneer Lace, een jonge docent die maatschappijleer geeft.
'Ava je zit meneer Lace uit te dagen.' Ik ga met mijn hoofd op de tafel liggen, ik ben moe.
'Meneer Lace mag er wezen.' Ava kwijlt bijna door hem.
'Ava! Je hebt toch met Nathan?'
'Nog wel.'
Ava is echt aan jongens verslaafd.
'Je weet dat het illegaal is het, iets met een docent hebben.'
'Jaja boeien, regels zijn er om te breken.'
'Wauw dat is intens.' Ik rol met mijn ogen.
'Ava dat is het! Je mag nablijven.' Ligt het aan mij of geeft meneer Lace een knipoog.
'Wat jammer dit.' Zegt Ava sarcastisch. Ben ik de enige die door heeft dat hier iets speelt? Ik kijk de klas rond en zie dat iedereen verdiept is in zijn laptop, boek of telefoon. Daar heb je wat aan.
Ava pakt haar oordopjes en haar telefoon. 'Wil je ook een oordopje?' Fluister ze. Ik schud mijn hoofd en ga verder met het lezen van de leerstof.'
Na tien minuten rust in de klas vliegt de deur open. Vince staat in de deuropening en het lijkt erop dat hij net een lijk gezien heeft. Zijn haar zit alle kanten op en zijn huid is bleek.
'Meneer Williams, waarom ben je zo laat?' Meneer Lace lijkt er van te genieten.
'Sorry, ik heb al een briefje gehaald.' Vince Williams haalt nooit briefjes en biedt al helemaal geen excuses aan? Wat in vredesnaam speelt hier?
Hoi!
Ik ben moe haha :)
Super bedankt voor de 5.2K lots of love xoxo
Binnenkort meer x
XX ME
JE LEEST
The complicated badboy
RomanceHailey Adams is een gezellige puber die tot over haar oren verliefd wordt. Ze heeft een gezellige familie en een geweldige vriendin. Ze zit in het 5e jaar van vwo en komt terecht in een klas waar ze niemand kent. Vince Williams is een iets ander ver...