Hailey Adams:
'Waar wacht je dan op? Ga naar hem toe.' Ik geef Ava een duwtje richtig Nathan.
'Als jij het zegt.' Ava loopt snel naar Nathan en gaat een potje staan zoenen. Ik grinnik en ga opzoek naar Vince, ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar wat hij te zeggen heeft.
Hij heeft me net geappt dat hij buiten op het veldje is en hoopt dat ik kom, dus ik besluit daarheen te gaan. Ik wil weten wat hij gaat zeggen.
'Hailey!' Roept hij het klinkt verbaasd.
'Wat is er zo dringend?'
'Het gaat over Chase, ik wil je waarschuwen.'
'Ben je serieus?' Ik wil me omdraaien en weglopen maar Vince houdt me tegen.
'Hailey, luister.'
'Ik wil het niet horen! Kun je niet gewoon even één seconden blij voor me zijn?' Ik voel dat ik moeite heb om mijn tranen binnen te houden.
'Hailey, luister gewoon even naar me. Ik gun je het geluk van de wereld maar die ga je zo niet bij Chase vinden.'
'Jij hebt niet het recht om dat te zeggen, Vince Williams.' Ik kijk hem boos aan.
'Oh en waarom heb ik dat recht niet?' Vince kijkt nu ook boos terug.
'Ik had gevraagd of je op dat feest van Nathan wou komen en dan kom je, ga je met iemand anders voor mijn neus bekken. Terwijl je wist dat ik je leuk vond, je wist het!' Roep ik verontwaardigd.
'Ik mag toch doen wat ik wil.'
'Ja ik toch ook! Waarom bemoei jij je dan met mij en Chase. Het is mijn leven, mijn keuzes, ik deal zelf wel met de consequenties.'
'Vroeg of laat komt de waarheid boven en dan gaat dat perfecte leventje van je ten onder. Ik wil je helpen!' Vince pakt mijn hand vast.
'Je geeft niks om mij, helemaal niks!'
'Ik geef juist te veel om je, dat is het probleem!' Vince vouwt zijn handen in zijn haar.
'Waarom doe je al deze dingen! Laat me gaan Vince, dat is misschien wel beter voor ons beiden.' Ik krijg de woorden amper naar buiten.
'Hailey.'
'Het is goed Vince.' Een traan rolt over mijn wang en ik ren weg. Vince laat ik verbaasd achter. Ik moet Mila zien en wel nu. Ik probeer haar te bellen maar ze neemt niet op.
'Hail! Ik ben hier.' Ik draai me om en zie Mila enthousiast zwaaien. Ik veeg mijn tranen weg en loop naar haar toe. Ze zit samen met Troy en Joshua op een picknicktafel.
'Hey.' Josh geeft me een knipoog.
'Hoi.' Ik probeer te lachen.
'Troy en Josh, zouden jullie alsjeblieft iets te drinken voor ons willen halen?'
'Natuurlijk schatje.' Troy staat op en Josh volgt. Wow dat ging makkelijker dan verwacht.
'Vertel Hail, ik zie dat je net gehuild hebt. Wie z'n botten moet ik breken?'
'Ik weet het even niet meer.' Ik zucht.
'Is Chase het probleem?'
'Ook, ik belde hem en hij deed afstandelijk en toen hij op wou hangen hoorde ik een vrouwenstem.'
'Het kan zijn moeder zijn.'
'Het voelt gewoon niet goed.'
'Confronteer hem! Ga na school even langs! Moet ik meegaan?' Mila is geweldig.
'Ik denk dat ik het zelf moet doen, straks staan we daar en blijkt het zijn zusje te zijn of zo.' Ik begin te lachen.
'Heeft hij een zusje?'
'Geen idee maar het kan wel.'
'Wat zit je nog meer dwars.' Mila slaat een arm om me heen.
'Vince.'
'Wat heeft die gozer nu weer geflikt, ik ga naar hem toe hoor.'
'Hij heeft niet echt wat gedaan, hij waarschuwt me voor Chase.' Ik geef Mila een snelle samenvatting van net.
'Dames hier is jullie drinken.' Troy gooit een blikje cola naar ons toe.
'Troy! Dit ding gaat zo ontploffen.' Lachend maakt Mila haar blikje open en zoals ze al zei de cola spuit omhoog.
'Mils, je zegt net letterlijk dat het gaat ontploffen en dan doen je het alsnog.' Troy geeft Mila een kusje.
'Is dat Chase?' Josh wijst naar een groepje jongens van een andere school geen idee wat die hier doen en verrek dat is hem. Hij kijkt zoekend om zich heen en als zijn ogen de mijne vinden glimlacht hij terwijl ik snel wegkijk.
'Mila help.' Piep ik terwijl ik een vluchtweg probeer te vinden.
'Wat is er?'
'Chase is daar, verstop me.'
'Shit!'
'Hij heeft me al gezien.' Ik zie nog maar één uitweg en dat is gewoon keihard wegrennen.
'Go Hailey.' Zegt Mila aanmoedigend.
'Hailey!' Hoor ik Chase roepen. Niet omkijken Hailey ren voor je leven.
Na een paar minuten gerend te hebben voel ik dat iemand me stevig vastgrijpt.
'Hailey! Wat ben je in vredesnaam aan het doen.' Chase kijkt me verbaasd aan.
'Ik ben aan het rennen.' Zeg ik in korte stukjes om op adem te komen.
'Ja dat zie ik maar waarom ren je voor me weg.' Chase trekt me iets meer naar zijn kant.
'Je bent vaag aan het doen Chase.' Een rilling loopt over mijn rug.
'Wat doe ik dan?'
'Laatst deed je best wel afstandelijk toen ik je belde, opeens moest je weg en het laatste wat ik hoorde was een vrouwenstem.'
'Babe dat was dan denk ik mijn moeder of zo, ik weet het al niet eens meer.' Chase glimlacht.
'Oh nou dat klonk niet zo.'
'Babe je moet je niet zo druk maken, ik ben gek op je!' Chase drukt voorzichtig zijn lippen op die van mij.
'Wat doe je eigenlijk hier?' Ik maak me voorzichtig los van zijn lippen.
'Ik dacht ik ga mijn schatje even verrassen, leuk toch?'
'Zeker.' Ik druk mijn lippen weer op die van hem.
'Gatver, dan denk je even een peuk te roken staan jullie elkaar af te lebberen.' Geschrokken maak ik me los en kijk boos naar Vince.
'Gast ten eerste, roken is ontzettend slecht voor je! Ten tweede, dit is niet terrein is niet van jou. Ten derde ik mag haar zoenen waar ik wil.' Chase slaat bezitterig een arm om me heen.
'Oh nu zie ik wie je bent! Driftkikker Chase, we hebben elkaar een poosje niet gezien. Gelukkig.' Vince zet zijn aansteker tegen zijn sigaret tot het gaat branden.
'Vince William. Één van de beste dealers van deze school maar kan helaas niet met zijn eigen leven dealen.' Chase klinkt vals. Vince neemt lachend een trek van zijn sigaret. Dus het is waar Vince dealt.
'Let op je woorden Chase.' Vince neemt nog een trek en gooit zijn sigaret dan weg.
'Deze dingen smaken goor als je een persoon zoals jou tegen komt Chase.'
'Jij bent niet goed.'
Hoi!
Ja dat was het joejoe! (#lovebramkrikke)
Binnenkort meer!
XX ME
JE LEEST
The complicated badboy
Roman d'amourHailey Adams is een gezellige puber die tot over haar oren verliefd wordt. Ze heeft een gezellige familie en een geweldige vriendin. Ze zit in het 5e jaar van vwo en komt terecht in een klas waar ze niemand kent. Vince Williams is een iets ander ver...